K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 11:41   #1
retep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
retep er ny på vejen
fleksjob

Hej K10

Første gang jeg er herinde. Har spørgsmål ang fleksjob.
Har takket nej til et fleksjob, pga. arbejdstimernes placering, sidst på eftermiddagen til først på aftenen. Døjer med rygproblemer,er ofte træt på det tidspunkt efter dagens daglige gøremål. Og så tanken om at skulle på arbejde bagefter. Fik at vide at jeg så ikke skulle lave så meget derhjemme, inden jeg skulle på arbejde, og at jeg ikke kunne sige nej med den begrundelse.

Er der nogle der ved om jeg har ret til at sige nej .
retep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 11:43   #2
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Jeg ved ikke om du har ret til at sige nej, men jeg havde gjort det samme.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 15:47   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej du har ikke ret til, til at at sige nej til et job, du kan bare slappe af inden arbejde.

Har hørt om mange med det problem, det er jo både rigtigt og forkert, det er ikke kommunens skyld du ikke slapper af hør arbejde med så nemt er livet bare ikke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:35   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For mange år siden var det sådan, at man, som almindelig ledig på dagpenge, gerne måtte sige nej til et job hvis det lå udenfor det man kalder normal arbejdstid.

Spørg din fagforening.

Ellers kunne du jo sige ja tak til jobbet, og så lade det komme an på praktikperioden hvor mange timer du kan klare i netop det job.

Forud for etablering af et fleksjob plejer man at have en praktik på en måned, med det formål, at afysemme timetal og skånebehov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:24   #5
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Ja det er ikke nemt,jeg ville heller ikke kunne bestride et job med sådanne arbejdstider og havde derfor osse sagt nej tak men ja jeg ved heller ikke om man må takke nej,jeg er så heldig nu og have et 8 til 12 job hvor er det bare perfekt det passer lige ind i min dagrytme.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:17   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
For mange år siden var det sådan, at man, som almindelig ledig på dagpenge, gerne måtte sige nej til et job hvis det lå udenfor det man kalder normal arbejdstid.
Tror altså kun at det var lovligt at sige nej hvis du stod som enlig forsørger med børn og derfor ikke havde pasning udenfor daginstitutionernes åbningstid.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:19   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg forstår godt at du siger nej, men jeg tror ikke at du har ret til at sige nej, og hvis du er på ledighedsydelse kan du miste ydelsen.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:27   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af retep Se meddelelser
Hej K10

Første gang jeg er herinde. Har spørgsmål ang fleksjob.
Har takket nej til et fleksjob, pga. arbejdstimernes placering, sidst på eftermiddagen til først på aftenen. Døjer med rygproblemer,er ofte træt på det tidspunkt efter dagens daglige gøremål. Og så tanken om at skulle på arbejde bagefter. Fik at vide at jeg så ikke skulle lave så meget derhjemme, inden jeg skulle på arbejde, og at jeg ikke kunne sige nej med den begrundelse.

Er der nogle der ved om jeg har ret til at sige nej .
Man kan altid sige nej, men det kan få konsekvenser. Hvis det vurderes at det ikke er en gyldig grund du bruger, får du som minimum 5 ugers karantæne, dvs. at du mister din ledighedsydelse i 5 uger.

Der er lige faldet en afgørelse d. 01/11 i nævnet, og sagen ligner din rigtig meget. og der blev det stadfæstet at kommunen havde ret da de stoppede ydelsen.

Som en yderligere konsekvens, kan kommunen vurdere at du skal arbejdsprøves igen, for at kontrollere om du stadig opfylder kriterierne for at være visiteret til fleksjob....
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:30   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg vil ikke lede efter paragraffer her i aften, men mener, der står et sted noget om, at fleksjobbet skal være rimelig..... Hvis dine skånehensyn var f.eks. at du du helst skal arbejde om formiddagen, så kunne man måske godt have sagt nej tak til jobbet...

Man skal nok passe på med at sige nej, for hvis man ikke er samarbejdsvillig, når jobcentret tilbyder et fleksjob, så kan man risikere at miste ledighedsydele.

Men det kunne da være en idé lige at starte med praktik f.eks. 1 måned og se, hvordan det går. Det ville være rimeligt i alle tilfælde - også for arbejdsgiveren, så denne ved, hvor meget du kan klare i sådan et job/eller kan klare funktionerne i jobbet.

Der står her fra clh.dk om fleksjob:

Ved rimeligt tilbud forstås et arbejde, som den pågældende person kan klare eller efter en kort oplæring kan klare. Ved vurderingen skal der bl.a. tages hensyn til personens fysiske og psykiske formåen.


og så står der også

gælder dog ikke, hvis personen har en gyldig grund til ikke at udnytte arbejdsmulighederne. Den gyldige grund kan fx være, at personen er nødt til at passe sine børn, idet der ikke kan anvises anden pasningsmulighed, eller at afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende på grund af transportvanskeligheder eller transporttid.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension