K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2011, 13:19   #21
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sunnydob Se meddelelser
Så altså vent på speciallægeerklæring, bed om at få tilsendt kopi af din ressourceprofil. Få en dialog med sagsbehandler om §18 når erklæringen foreligger og den forhåbentlig understøtter dit ønske om FTP.

Held og Lykke med det hele!
Jo, det er jo meget fint - men mine sygedagpenge udløber på lørdag! Jeg har ikke tid til at vente, for sag om FP er nødt til at være starten inden da. Og jeg er rimelig sikker på at akterne i sagen, som den står nu, vil lede direkte til et afslag

Undskyld, men jeg er lettere hysterisk lige nu. Kan slet ikke overskue det
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 26-01-2011 kl. 13:28.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 13:29   #22
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sunnydob Se meddelelser

Slå koldt vand i blodet og tag tingene en ad gangen, ved det er svært, har selv været der.

Vent på speciallægeerklæringen foreligger og du har læst den i gennem med din partsrepræsentant. Peger den i retning af FTP, så tag fat i sagsbehandleren og spørg hvad hun har tænkt sig der skal ske, nu da der foreligger en speciallægeerklæring, der forhåbentlig peger i den rigtige retning for dig. Hun skal have vendt erklæringen med lægekonsulent og det er vedkommendes vurdering, der lægger basis for den videre vej. Hvis lægekonsulenten mener at erklæring danner basis for ansøgning om FTP, så vil sagsbehandleren kunne være med på en §18, hvilket er klart at foretrække.

Bed allerede nu om at få tilsendt en frisk resourceprofil, så du kan få overblikket over, hvilket vurderinger der er foretaget. Du har her også muligheden for at komme med egne formulering til ressourceprofilen, der kan styrke din position. Send disse til sagsbehandler og bed om at de må tilgå ressourceprofilen.

Så altså vent på speciallægeerklæring, bed om at få tilsendt kopi af din ressourceprofil. Få en dialog med sagsbehandler om §18 når erklæringen foreligger og den forhåbentlig understøtter dit ønske om FTP.

Held og Lykke med det hele!
Jeg er enig i Sunnydobs råd ovenstående - at slå koldt vand i blod - og tage en ting ad gangen - gerne som beskrevet af Sunnydob ovenstående - det er nemlig lovmæssig procedure.

Og videre har du selv fået lovet behandling af din sag efter lov - af socialudvalgsformand.

Kontakt ham om nye uventede lovbrud!

Og ja - det er en gentagelse af august 2010 - utroligt!

Fortæl det til socialudvalgsformand - så tror jeg, han vil blive rystet og beskæmmet - og gribe ind - over for tilsyneladende uvidenhed om love i procedurer i behandling af din sag i jobcenter - måske har ulovlige procedurer igen og igen sammenhæng med nye uuddannede sagsbehandlere, der bare følger kontor-procedurer uden præcis kendskab til sammenhænge i love på område - det må socialudvalgsformand forholde sig til - for sin egen skyld og for din skyld og for andres skyld.

Men begynd samtidig med kontakt med socialudvalgsformand - som Sunnydob foreslår - med - selv - venligt og myndigt - at fastholde lovmedholdelighed i sag i de små vigtige detaljer over for chef for jobcenter/ny sagsbehandler - et skridt ad gangen ligesom i efteråret:

1. Ønsk aktindsigt i ressourceprofil og partshøring af ressourceprofil - inden sygedagpengestop - det har du ret til.
2. Ønsk senere nye lægefaglige oplysninger indarbejdet i ressourceprofil - med opfølgende ny partshøring af ressourceprofil - inden sygedagpengestop - det har du selvfølgelig også ret til....
3. Og ønsk om evt. opfølgende videre afklaring mod fleksjob efter ymer§ på ledighedsydelse - hvis de ikke hurtigst imødekommer forlængelse af sygedagpenge - jf. regler herom i Sygedagpengelov § 28 og i Retssikkerhedslov § 7a.

Sidst redigeret af Katharina; 26-01-2011 kl. 13:38.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 15:17   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Der må jo have været et formål med at skaffe den special lægeerklæring til din sdp. sag ??!! Det må du kører på overfor kommunen og skaf selv en kopi så du kan se hvad han skriver om din funktionsevne mm.

Endvidere burde du jo for 14 dage siden have modtaget en varsling om stop af sygedagpenge iht. §7a, har du ikke det ? Du bliver nødt til at hive de sidste ressourcer for at få klaget så de forlænger dine sygedagpenge, du har jo ikke vidst bedre.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 15:26   #24
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Der må ikke være pause mellem sygedagpenge og visitation til videre realistisk arbejdsmarkedsrettet foranstaltning - som i Tassis sag ved forlængelse af sygedagpenge efter § 27 stk. 4 efterår 2010 - lægefagligt og socialfagligt er afgjort til at være fleksjob eller førtidspension.
Det er det der er omdrejningspunktet i Helsingørdommen ... men det "glemmer" myndigheden ofte "let og elefant".
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 15:38   #25
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Min mor (som er værge på min sag) er netop blevet ringet op af kommunen, og har fået følgende meddelelse:

Jeg har lige fået ny sagsbehandler
Mine sygedagpenge stopper forøvrigt allerede den 29/1 - altså på lørdag
Det var ret forudsigeligt ...


Bemærkning: Når man er autist, er man samtidig også ret godtroende (nogen vil kalde det naiv) og tænker normalt ikke alle de luskede NT-ting ind i virkeligheden ... med mindre man har brændt r*ven flere gange på det show og taget ved lære af det.


Citat:
Men den nye sagsbehandler har kun skimtet min sag, og ved faktisk ikke rigtig noget. Sagde til min mor at jeg jo havde den mulighed at søge fp efter paragraf 17
Lad være med det, såfremt det gøres på det foreliggende grundlag ... det vil være en fælde ... hvor de "kun" behøver at give dig afslag (og tro mig: "kreativiteten" kan gradbøjes betydeligt for at nå det mål) inden der er gået 3 måneder og du hænger derefter fremadrettet med måsen i "det sorte hul".

Aktuelt sidder du IMHO med den lange ende, idet de ikke kan vippe dig af SDP - det har Katharina uddybet.


Citat:
Hvad fanden gør jeg. HVAD FANDEN GØR JEG??????
Slår koldt vand i blodet ... det er kommunen der har et problem - ikke dig.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 15:52   #26
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Ok.. jeg prøver at slå koldt vand i blodet....
Det er bare svært overskueligt for mig, hvad jeg skal gøre

Er der én, der er sød at stille det op i punktform, måske?

For jeg har lidt svært ved at se, det er kommunen, der står med problemet, og ikke mig, når det er min forsørgelse, der ryger

Altså, jeg skal klage (igen), og samtidig bede om forlængelse af sygedagpenge (igen)? Men kan man ikke kun få sygedagpenge forlænget een gang? Skal jeg igen søge forlængelse efter paragraf 27 stk 4, som sidste gang?

Eller skal jeg sige, jeg vil vurderes mhp fleksjob, og dermed forlange at overgå til ledighedsydelse, jvf Helsingørdommen?

Problemet med sidstnævnte er jo bare at jeg ikke vil være i stand til at honorere kravene omkring fleksjob, og det vil, sandsynligvis, skabe endnu en forværring af min tilstand

Min mor har i dag mailet til psykiater og forespurgt om det er muligt at få speciallægererklæringen i hænde på fredag, den 28/1

Jeg er helt på det rene med at det ikke nytter at søge FP efter paragraf 17. Lægekonsulenten har jo allerede afvist den som fpsag
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 16:00   #27
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Til TG og Tassi.

Jeg er enig i, at der er lov for, at Tassis sdp. skal forlænges, til der er afklaring om videre visitation til fleksjob eller førtidspension - jf. § 28 i Sygedagpengelov og jf. § 7a i Retssikkerhedslov.

Videre står det også klart, at:

1. Stop af sygedagpenge skal varsles skriftligt - det er kun sket mundtligt i dette tilfælde. Det skal chef for jobcenter/socialudvalgsformand ændre.

2. Stop af sygedagpenge må ikke finde sted før efter opdateret og partshørt ressourceprofil. Det mangler i Tassis sag. Det skal påpeges hurtigst.

3. Ved varsel om stop af sygedagpenge skal der, som EE redegør for jf. § 28 i Sygedagpengelov og jf. § 7a i Retssikkerhedslov - videre peges på en realistisk arbejdsmarkedsrettet foranstaltning - der er lægefagligt og socialfagligt velbegrundet i ressourceprofil - ordinært arbejde, revalidering, fleksjob, førtidspension - det er ikke sket i Tassis sag. Det skal chef for jobcenter/socialudvalgsformand åbenbart erindres om som procedure før varsel om sygedagpengestop

Sidst redigeret af Katharina; 26-01-2011 kl. 23:36.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 16:01   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt Tassi, men hvornår har lægekonsulenten afvist din sag som en pensionssag ?

Den med Helsingør - dommen tror jeg bliver lidt for "flyvsk" for de alm. kommuner og du er jo ikke ude i en reel klage sag endnu. Sygedagpenge kan forlænges op til flere år, så længe du er under afklaring bør de ikke kunne stoppes, derfor må du jagte en forlængelse gerne iht. §27 stk. 4.

Du er ikke blevet varslet omkring stop af sdp. iht. §7a, og du skal afklares iht. fleks eller pension som anført i første forlængelse. Derfor må de ikke stoppe dine sygedagpenge, da du jo ingenlunde kan rask meldes/skal på de ordinære arbejdsmarked igen ! Har du/din mor overhovedet fået en mundtlig begrundelse for hvorfor de stopper dine sdp. på lørdag ?

Fat i ham I talte med ved sidste forlængelse, hvor blev de gyldne forkyndelser af han kom med dengang og hvorfor hulen får kommunen lavet en dyr spec. læge erkl. for så at stoppe sdp. ? Er det mon blot fordi det er en skæringsdato der kommer i vejen for den første periode og de reelt blot skal følges op af endnu en forlængelse ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 16:16   #29
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Godt Tassi, men hvornår har lægekonsulenten afvist din sag som en pensionssag ?

Den med Helsingør - dommen tror jeg bliver lidt for "flyvsk" for de alm. kommuner og du er jo ikke ude i en reel klage sag endnu. Sygedagpenge kan forlænges op til flere år, så længe du er under afklaring bør de ikke kunne stoppes, derfor må du jagte en forlængelse gerne iht. §27 stk. 4.

Du er ikke blevet varslet omkring stop af sdp. iht. §7a, og du skal afklares iht. fleks eller pension som anført i første forlængelse. Derfor må de ikke stoppe dine sygedagpenge, da du jo ingenlunde kan rask meldes/skal på de ordinære arbejdsmarked igen ! Har du/din mor overhovedet fået en mundtlig begrundelse for hvorfor de stopper dine sdp. på lørdag ?

Fat i ham I talte med ved sidste forlængelse, hvor blev de gyldne forkyndelser af han kom med dengang og hvorfor hulen får kommunen lavet en dyr spec. læge erkl. for så at stoppe sdp. ? Er det mon blot fordi det er en skæringsdato der kommer i vejen for den første periode og de reelt blot skal følges op af endnu en forlængelse ?

EE
På lørdag udløber de 26 ugers forlængelse - det er med den begrundelse

At lægekonsulenten har afvist min sag som pensionssag er min omskrivning. Sidste gang sgsbehandler var ved lægekonsulent var hans afgørelse at sagen ikke var entydigt belyst, og at min egen psykiater tydeligvis ikke kunne nå frem til samme diagnoser som neuropsykolog (nej, fordi de har en GAMMEL statusattest fra egen psykiater - fra dengang vi troede jeg havde post commotionelt syndrom)
Og siden der ikke er ankommet ny papirer i sagen siden da (gætter jeg på), vil lægekonsulent jo afvise den med samme begrundelse som sidst


Ok, så sygedagpenge kan forlænges flere gange. Det var jeg ikke klar over

Så det, jeg skal gøre, er en gentagelse fra august; Klage over sygedagpengestop jvf retsikkerhedsloven og sygedagpengeloven, og bede om forlængelse efter paragraf 27 stk 4

Aflevere klagen til alle instanser, og kontakte socialudvalgschefen igen

Korrekt?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 16:26   #30
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Til EE, TG og Tassi!

Præcis som i efterår skal sygedagpengestop varsles og begrundes skriftligt.

1. Skriv mail om ønske om skriftligt velbegrundet varsling af sygedagpengestop inden effektuering af sygedagpengestop - jf. lov om skriftligt varsel om lægefagligt og socialfagligt velbegrundet sygedagpengestop.

2. Ønsk skriftligt i mail samtidig fornyet aktindsigt i sag for at kunne overskue linje og mål i sagsgang

3. Ønsk skriftligt i mail opdateret ressourceprofil til partshøring før evt. sygedagpengestop, som lov siger.

4. Ønsk skriftligt i mail også skriftlig beskrivelse af realistiske lægefagligt og socialfagligt vebegrundede arbejdsmarkedsrettede foranstaltninger for dig beskrevet mindst 14 dage før varsel om sygedagpengestop - ordinært arbejde, revalidering, fleksjob, førtidspension - så du har chance for at tage stilling til realisme i kommunens lægefaglige og socialfaglige begrundelser i deres indstilling til videre arbejdsmarkedsrettet foranstaltning.

Du behøver skriftlig velbegrundet beskrivelse af alt dette for at kunne få overblik og tage stilling til realisme i kommunens planer i din sag - om der er en velbegrundet plan eller ikke - for at have lejlighed til at tilføje manglende oplysninger i din sag, der ikke er med i beskrivelse, eller erindre om regler og love, der ikke er tilgodeset i kommunens begrundelser.

Hvis der fortsat er mangler efter skriftlig partshøring - vil der ved denne skriftliggørelse af sagsprocedurer som her - som love kræver - foreligge for dig brugbare skriftlige belæg for at klage over afgørelse.

Og hvis kommune skriftligt nægter eller ignorerer at imødekomme ønske om skriftlighed i sagsgang med skriftligt velbegrundet varsel om sygedagpengestop med opdateret og partshørt ressourceprofil - får de store problemer med din sag i beskæftigelsesnævn.


Det tror jeg kommune har respekt for.

Sidst redigeret af Katharina; 26-01-2011 kl. 17:00.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension Pia Slot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-01-2012 12:34
Pensionsnævn Slagelse archibald At søge førtidspension 28 27-08-2011 22:24
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
Pensionsnævn.....??!! amazing At søge førtidspension 1 19-09-2007 03:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension