K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2010, 17:33   #21
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
nu vil jeg lige fortælle dig at der er også en håndfuld rådne kar. som søger fb for at kunne blive forsøget med bopæl i udlandet. dem kender jeg en del af.

også bedes du frem over om at bruge en ordenlig tone som alle andre. for der er ingen som har kriminaliseret dig her.

men oplyser igen at ikke alle har reale hensigter.. og så står der desværre en håndfuld som bare ikke har kræfter til at kæmpe deres sag mod systemet og ender med at tage deres liv..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 18:06   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Maja-Bell,

Det syntes jeg også er et stort problem, at der er folk, der snyder systemet. Desværre kommer man det nok aldrig til livs, men jeg syntes at er man 300 % sikker på at der foregår snyd, så bør man reagere, hvis man har energi til det. Man bør dog også vide hvad det kan få at konsekvenser for én selv og det vil desværre altid være der et eller andet sted

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 18:47   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sjovt, som rigtig mange altid kender en masse der snyder når vi diskuterer de her ting!
- hvorfor anmelder i dem så ikke???

Jeg synes ikke det er min pligt som kærlig medborger, at anmelde nogen for noget som helst. For det første kender jeg hverken naboen, underboen eller genboen særlig godt, og en anmeldelse kan være godt og grundigt uberettiget.
Alt det der med at anmelde andre synes jeg er en rigtig farlig og grim ting.
De har enheder på kommunen til at undersøge suspekte borgere, så dem må de tage i brug, hvis der er noget de er i tvivl om.

Anonyme anmeldere er i mit univers de værste!
Hvis man vil anmelde nogen, hvorfor så ikke stå frem istedet for at sidde som en kujon?

Hvis jeg nogensinde, Gud forbyde det, skulle anmelde nogen, så ville jeg vedlægge navn og adresse, så dem der er anmeldt får chancen for at vide det er mig. Og ikke skal gå og være bange for HVEM det mon kan være og dermed sætte alle under mistanke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 19:04   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tænker tit på om der er nogen der vil anmelde mig !!!

Jeg bor i et 3 værelses rækkehus til leje og mine børn kommer kun et par gange om ugen ikke nok til at få bolig sikring eller noget.

I starten og undervejs, regnede jeg på det, men jeg det holder ikke, jeg koster 7000 kr. om mdr. i min opsparing indtil jeg får ftp. og sådan må det bare være. Men hvor er det let, at snyde, vi invitere for meget i det danske samfund, til at snyde. At sige at man har et hjemboende barn, min eks. bor endda i hus og har kan ikke bruge dette i form af bolig sikring til noget.

Der burde være nogle andre sikringsmekanismer,tjaa og hvordan kan man så spørge sig, !!??
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 00:49   #25
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
helenekr personligt har jeg altid undladt at anmelde en sag, jeg mente var enter urimelig eller direkte grotekst,da jeg gerne selv vil leve er fredligt liv. og det er før hørt om trudsler mm ved en andmeldelse.

Men kan vi i øvrigt ikke alle takke netop disse "snydere" og behandlerne i et system der førhen parkerede nogle "du er opgivet klienter" på livstid pension for at at reglerne igen og igen skærpes nu,

Fakta er det i en årrække var mere alm at få tildelt førtidspension end af systemet gav en hjælpende hånd eller om du vil et kærligt spark bagi til den enkelte for både at kunne klare en hverdag. være selvforsørgende,hæve selvværet og derved øge livsglæden. som jeg ser disse ting , er det absolut ikke altid en gave af få førtidspension, jeg har set adskellige liv gå til spilde den vej ved ex stor tomhed og efterfølgende misbrug af forskellige art.

Når et menneske er i den ulykkelige situation ikke at kunne forsørge sig selv grundet sygdom er det jo fantastisk at vi i lille danmark har denne mulighed der hedder pension. men pension skal i mine øjne, kun i yderste tilfælde gives for livtid. jeg så gerne mange sager blive fulgt op på med mellenrum. det er da omsorg af høj karat at tænke længere end at pakering et individ på pension.
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 01:18   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der findes ikke noget der hedder parkering med førtidspension for livstid!
Det står den enkelte frit for at prøve at komme ud af det igen. Der findes en masse hjælp fra kommunen hvis man ønsker at komme op og væk fra pensionen. Det er tilladt at arbejde begrænset, man kan få oprettet almindelig jobs som fleksjobs selvom man er førtidspensionist, man kan få gjort den hvilende eller få den direkte fjernet.

Synest parkering for livstid, klinger så negativt.
For der altså en vej ud hvis ikke man føler det er den rette hylde alligevel.

At der så er rigtig mange, flertallet faktisk, der ikke KAN komme ud af det, er jo en hel anden sag, men så må pensionen så også være den rette hylde.

Synes faktisk det er såre simpelt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 09:51   #27
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
jamen du har da ret i det står op til den enkelte at takke nej til en pension, eller ændre denne beslutning. men men men det kræver kræfter, vilje , indsigt og ikke mindst overskud. og har denne gruppe af borgere jeg før omtalte dette.

jeg har ihvertfald via mit job og adresse, i mange år set/fulgt mennesker uden egenlig sygdomsgrund få tildelt pension hvorefter at følge liv der langsomt men sikkert styrede mod( i min verden )afgrunden med misbrug af både alkohol og andre rusmidler.

Når begejstringen over endeligt at være undsluppet den klapjagt disse mennesker tit føler, ja hvad så . så vågnes der til en hverdag for mange uden struktur og uden socialt netværk , uden føelsen af at have en værdi og indgå i et samspil i det fælles samfund. så er der ikke langt til "cafe den kolde røv" eller den lokale bodega eller endnu værre, venskabet med Hr. carlsberg i hjemmet alene. stille men sikkert styres der ind i den negative tubine...

Derfor mener jeg ikke altid pension er af det gode og derfor mener jeg at vor ellers fantistiske sociale system har fejlet og lige netop pakeret en gruppe af borgere man i dagspressen alder "tunge" klienter.

Sidst redigeret af jailbird; 19-09-2010 kl. 09:54. Årsag: stavefejl der var så grove jeg selv så dem:)
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 10:26   #28
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Der er ikke noget belæg for at mennesker som får en FP, skulle få et misbrug. Det er desværre nogle af de mange vandrehistorier som er omkring FP. Og der er heller ikke noget som taler for at mennesker på FP ikke kan aktivere sig selv.

Desværre er det den samme forkvaklet tankegang som var omkring kontanthjælp i sin tid, og vi så hvordan det system blev.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 14:00   #29
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Der er ikke noget belæg for at mennesker som får en FP, skulle få et misbrug. Det er desværre nogle af de mange vandrehistorier som er omkring FP. Og der er heller ikke noget som taler for at mennesker på FP ikke kan aktivere sig selv.

Desværre er det den samme forkvaklet tankegang som var omkring kontanthjælp i sin tid, og vi så hvordan det system blev.
Jeg holder nu fast i min syn på det område, ikke at det er selve pensionen men at det kan være en konsekvens af denne.

Jeg er da også som andre herinde af det klare opfattelse at der er sager hvor man må tage sig til hoved over den offenlig myndighed i årevis driver en syg rundt i arb. prøvninger mm. dette er selvføglelig ikke rimeligt og kan hverken fra en samfundsmæssig eller borgerens synsvinkel være optimal. for ender sagen efter adskellige år med et afslag . ja hvad så... så har ansøgeren på daværende tidspunkt været så længe ude af arbejdsmarked af en genetablering kan være yderst vanskelig, faktisk umulig. så der burde absolut sættes ind over for den åerlange sagsbehandling

SFI har udarbejdet en raport om hvordan sandsynligheden for at få førtidspension er fordelt i befolkningen.

http://www.sfi.dk/Default.aspx?ID=47...d=405&PID=9422


Kun få, 10 pct., af klienterne indskrevet i 2005 har haft lønindkomst op til behandlingen. 68 pct. modtog kontanthjælp eller førtidspension.

http://www.sst.dk/Nyhedscenter/Nyhed...ndling_05.aspx
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 14:25   #30
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Har ingen erfaring fra den anden side af skrivebordet, som Andersine.

Vil dog mene at man ikke kan tvinge en borger til at deltage i et sådant møde.

Tilgengæld vil de oplysninger kommunen ligger inde med jo blive lagt til grund ved fristen for genvurdering, så hvis borgeren ikke udtaler sig, så er det angiverens rene oplysninger der ligger til grund.

Et andet der undre mig er hvordan pågældende kan blive angivet. Man skal kende pågældendes amnesse for at kunne lave en sådan anmeldelse, og så må det jo være en der kender borgeren meget tæt.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
DUKHs tema "Mødet mellem borger og systemet" phhmw Alt det andet 2 03-01-2010 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension