K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 17:00   #101
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
En lille pudserløjerlighed

Min bostøtte er endelig trådt i effekt, og den rigtig søde kontaktperson har nu været her to gange (yay)

Jeg gennemgår en meget hård periode lige nu, hvor jeg er decideret syg af stressreaktioner, og det snakker vi så lidt om. Jeg fortæller hende at det kommer hver gang, min kamp med systemet kommer for tæt på - som nu, hvor de har meddelt at mine sygedagpenge stopper igen

Så siger hun - ud af det blå, ganske uovervejet, og helt naturligt: Jamen, dine sygedagpenge kan ikke stoppe, så længe det ikke er afklaret, hvad der så skal ske med dig

Jeg måtte så fortælle hende om min egen sag, og om alle sagerne herinde på K10, hvor kommunerne altså bare stopper sygedagpengene, og at det er op til os - borgerne - at fortælle sagsbehandlerne om loven, før den bliver fulgt

Hun gentager bare, denne gang med et snert af uforstående vantro over ansigtet: Jamen, sygedagpenge kan altså ikke stoppes, hvis det ikke er besluttet, hvad der så skal ske

Jeg syntes bare lige, jeg ville dele denne pudserløjerlighed med jer andre. Er det ikke lidt sjovt at en kontaktperson fra Bostøtten kender denne regel på rygraden, men hvor de sagsbehandlere, der er ansat til at håndtere disse problemstillinger, åbenbart slet ikke kender reglerne....

It makes you wonder...
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 01-03-2011 kl. 17:07.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 17:57   #102
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
jo - det er utroligt kære Tassi, men godt din støtteperson er trådt i karakter

Forleden kontaktede jeg en privat socialrådgiver - det var rigtig godt at tale med en som har været i systemet, kender alle paragrafferne og er indstillet på at de skal overholdes. Han var uforstående overfor mange ting, der allerede er sket, men vi aftalte i første omgang, at nu skulle jeg afvente diagnose, og så kunne vi tage et møde. MEN han gav mig allerede et lille fif. Hvis Kommunen ikke overholder tidsfrister eller andet - skal man tage borgmester-værktøjet i brug Det vil sige, at man skriver sin klage til borgmesteren, gør opmærksom på ulovligheder, og - som han sagde - han havde endnu ikke mødt en folkevalgt politiker, som vil have dette siddende på sig. Så for det meste sker der det, at tingene kommer i orden efter ordre fra borgmesteren

Pas på dig selv kære Tassi - du er det bedste du har!

tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 00:09   #103
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Suk, suk, suk

Det er egentlig ikke, fordi jeg har noget konstruktivt at sige. Har bare brug for at komme af med lidt frustration

Efter noget besvær lykkedes det endelig at få fat i besvarelsen af de spørgsmål, som lægekonsulent mente var nødvendige. Supplerende spørgsmål stillet til den psykiater, der havde lavet speciallægeerklæringen. Om som kun har mødt mig denne ene time

Man skulle så formode, der var en særlig grund til at denne psykiater skulle besvare disse særlige, vigtige spørgsmål, og ikke min egen psykiater, som kender mig godt
Men det er som om min egen psykiater slet ikke eksisterer i kommunens bevidsthed, fordi kommunen i sin tid indhentede statusattest, hvor det formodedes at min diagnose var en anden, og de så betragter min egen psykiater som værende uenig i min diagnose. Hvilket han slet ikke er, men kommunen vil altså bare ikke indhente den forbandende opdaterede statusattest. Nå, det var et galdesidespring

Nå, men lægekonsulenten har åbenbart stillet nogle vævende spørgsmål i stil med om jeg kunne have nytte af at blive behandlet på center for angst og center for sindslidende (de hedder vist noget andet, men kan ikke huske de præcise navne)
Han svarer tilbage, med samme vævende stil (som man spørger, får man svar, jo)
- At han ikke umiddelbart kan se at jeg passer ind i gruppen, der bliver behandlet disse steder, men at det da selvfølgelig kan afprøves (han havde ellers i sin rapport skrevet at min tilstand i overvejende grad er stationær)

Så nu er div rapporter på mig skudt i sænk. Flere siger at jeg er stationær, men det ved vi jo godt ikke betyder en disse, når en ekspert åbner for muligheden for yderligere behandling

Jeg kan næsten ikke finde en grimasse, der kan passe

Der ligger nu et papir, hvor det står sort på hvidt at disse behandlingsmuligheder da godt kan afprøves, og derfor vil det komme til at stå til troende. På trods af at

- Psykiateren kun har mødt mig en time! Han kender mig ikke nok til at kunne diagnosticere eller behandle mig. Han kan udelukkende vurdere om det virker som om de tidligere rapporter på mig er korrekte. Hvilket han gjorde
Alligevel får denne mands ord magt - fordi man ikke skelner til at han kune har mødt mig denne ene gang. For hans ord står sort på hvidt

- Lægekonsulenten stiller nogle vævende spørgsmål, som mere har teoretisk karakter. Ergo kan psykiateren også kun svare i samme ånd
men en sagsbehandler vil ikke forstå dette. Vil kun læse det, der står sort på hvidt - nemlig at denne behandlingsmulighed kan afprøves

- Min egen psykiater korsede sig, da han hørte dette, og sagde at disse to centre slet ikke ville lukke mig ind. Det ville kræve at min primære diagnose er angst (hvilket den ikke er), samt at jeg er så emotionelt forstyrret at jeg slet ikke kan fungere (hvilket heller ikke er tilfældet). Desuden ER der ikke flere behandlingsmuligheder. Min tilstand er stationær. Ethvert træk kan kun hjælpe på at højne min livskvalitet (hvilket selvfølgelig modtages med kyshånd, hvis blot jeg kunne få et tilbud. Bare ét!)
Men dette vil kommunen jo ikke få at vide, af den simple grund AT DE IKKE SPØRGER MIN EGEN PSYKIATER OM NOGET SOM HELST

Det er så useriøst! Det er manipulation af fakta. Det er lemfældig omgang med sagsmateriale

Det eneste, der betyder noget, er det, der står sort på hvidt. Skidt med konteksten, for den kan man ikke læse sig til, og derfor eksisterer den heller ikke

Kommunen havde forøvrigt lovet at de ville vende tilbage i sidste uge, men - surprise - ikke et ord fra dem endnu

jeg havde haft et stille håb om at nu kunne de ikke finde på mere. At nu var det aller sidste krampetrækninger
Istedet psyker jeg nu mig selv op til at tage en runde mere. Og forbereder mig på at den bliver lang denne gang. For nu står der sort på hvidt at en behandlingsmulighed kan afprøves. Den vil aldrig blive iværksat, for hvem skulle det? Men min sag kan jo heller ikke afklares uden....

AAARRRGGGHHHHHHH
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 10-03-2011 kl. 00:18.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 01:56   #104
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Tassi!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
........

- Lægekonsulenten stiller nogle vævende spørgsmål, som mere har teoretisk karakter. Ergo kan psykiateren også kun svare i samme ånd...

Ja - eller han kunne have været nøgtern og fair - og henvist til egen psykiater - med grundigere kendskab til dig!

- sagsbehandler vil ikke forstå dette. Vil kun læse det, der står sort på hvidt - nemlig at denne behandlingsmulighed kan afprøves

Ja - derfor skal du bede din egen psykiater om hans/hendes supplerende og uddybende svar på kommunens spørgsmål til uvildig psykiater - og tage besvarelse af disse spørgsmål fra egen psykiater med til sagsbehandler og bede om, at få disse lægefaglige oplysninger vedlagt din sag og indarbejdet i din ressourceprofil.

- Min egen psykiater korsede sig, da han hørte dette, og sagde at disse to centre slet ikke ville lukke mig ind. Det ville kræve at min primære diagnose er angst (hvilket den ikke er), samt at jeg er så emotionelt forstyrret at jeg slet ikke kan fungere (hvilket heller ikke er tilfældet). Desuden ER der ikke flere behandlingsmuligheder. Min tilstand er stationær. Ethvert træk kan kun hjælpe på at højne min livskvalitet (hvilket selvfølgelig modtages med kyshånd, hvis blot jeg kunne få et tilbud. Bare ét!)

Bed din psykiater om journalnotat herom - og tag dette med til sagsbehandler og bed om at få det lagt i din sag og videre indarbejdet i din ressourceprofil.

Men dette vil kommunen jo ikke få at vide, af den simple grund AT DE IKKE SPØRGER MIN EGEN PSYKIATER OM NOGET SOM HELST

Nej - sikkert ikke! Derfor skal du selv bede om disse supplerende oplysninger hos egen psykiater og overbringe disse supplerende og uddybende lægefaglige oplysninger til kommunen.

Det er så useriøst! Det er manipulation af fakta. Det er lemfældig omgang med sagsmateriale

Ja - derfor behøver du din egen psykiaters skriftlige vurdering med uddybende oplysninger i din sag - egen psykiaters vurdering må ikke overhøres!

Det eneste, der betyder noget, er det, der står sort på hvidt. Skidt med konteksten, for den kan man ikke læse sig til, og derfor eksisterer den heller ikke...

Bed om egen psykiaters skriftlige supplerende og uddybende vurdering - i forhold til kommunens nye lægefaglige spørgsmål i din sag! Betal selv om evt. for denne vurdering - om nødvendigt!

For nu står der sort på hvidt at en behandlingsmulighed kan afprøves. Den vil aldrig blive iværksat, for hvem skulle det?

Få egen psykiaters vurdering heraf på skrift - og medbring det til kommunen som ny lægefaglig oplysning - der skal tages hensyn til i din sag i kommunen.

Men min sag kan jo heller ikke afklares uden....

Egen psykiaters vurdering tæller også - kan ikke bare ignoreres!

Sidst redigeret af Katharina; 10-03-2011 kl. 02:17.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 02:43   #105
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Når selv det for de fleste åbenbart indlysende skal forklares for forvaltningsmedarbejderen, så kan jeg godt se, at der i kontekst skal mønstres en pædagogisk indsats i en helt ekstraordinære klasse, dersom der ønskes blot en anelse progression i sagsarbejdet med en vis forankring i en faktuel virkelighed ...

Om nødvendigheden for nævnte ekstraordinære indsats skal finde sit afsæt i en egentlig vrangvillighed over for at skulle udføre et stykke seriøst arbejde, en mangel på begavelse eller andet af mere dunkel karakter kan man så evt. spekulere over ...


Ad krav om behandlingstiltag i forvaltningssager:

Jeg har hørt, at der er mennesker, der bliver raske (hvad de så end måtte have fejlet), ved at der svinges et par selvdøde suppehøner over roen på den syge af en særlig kyndig og certificeret ud i kunsten at svinge selvdøde suppehøner under samtidig fremmumlen af diverse uforstående gloser.

Dvs. såfremt ovenstående ikke er afprøvet, der i enhver sag om pensionshabilitetens afprøvelse konstateres, at behandlingsmulighederne ikke må anses for udtømte.

Hvor svært kan det egentlig være at forstå for selv den mest ubegavede ?


At et behandlingsparadigme både skal være adækvat i relation til den aktuelle lidelse og godkendt som en videnskabelig signifikant bedre behandling end ren placebo behandling anvendt i forbindelse med den given lidelse - det er absolut ganske ligegyldig ... i hvert fald hvis man tillægger ren hokuspokus mere vægt end videnskabelighed ...

Så folkens ... I bør undersøge, om både ugens, årets, årtiets ... og måske resten af livets horoskop tegner dårlige tider, før I tager initiativ til at få jeres pensionshabilitet afprøvet af forvaltningsmyndigheden ... ellers ender I måske bare med et afslag i sagen med den begrundelse, at jeres horoskop antyder bedre tider ... måske endda evt. fuld selvforsørgelse ved ordinært arbejde på ordinære vilkår.

Held og lykke med opgaven ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 09:11   #106
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Uhh hvor jeg kender det, jeg har stået i nogenlunde samme situation som dig ved lægekonsulentens anden vurdering af min sag, han har haft den i alt 3 gange.

Ved 2 vurdering havde han fået alle de rapporter han efterspurgte og det var han tilfreds med. Det der efter flg. åbenbart skulle ske var at pege på andre behandlingsmuligheder end det jeg var igang med (medicin og psykolog) og der kom han med et forslag. Lægekonsulenterne kommer jo bare altid med forslag og vurderinger, det er jo nok dejligt når de ikke skal tage noget ansvar eller beslutninger som sådan

Nå men han foreslog i primo 2010, at jeg enten skulle genindlægges på psyk. afd. hvor jeg var "på akut besøg" i 3 dage i primo 2009, eller at vi skulle skrive til den læge der havde aflagt rapport ( på ialt ca. 10 linier) om mig derfra og bede hende om at pege på behandlingsmuligheder !!!!!!

Først tænkte jeg, nå men ok, man bliver jo lidt system lam i disse situationer. Jeg fik så min veninde indover og vi ville have møde med min sbér om hvad det lige var for noget at få en vurdering fra en person jeg end ikke havde mødt og hvor hun lige skulle pege på hvad det videre skulle ske !!!??

Det endte med at jeg efter flg. skrev til min sagsbehandler omkring overbelysning af min sag, og hun svarede at hun var nødt til at "parere" lægekonsulenten på en eller anden måde, da min sag ikke bare kunne lukkes her !!. Vi blev enige om at få lavet endnu en psykiatrisk speciallægeerklæring mhb. på behandlingsmuligheder og her blev sagen ligesom lukket, jeg kom over på anden medicin og derefter skulle min psykiater udtale sig om effekten og det var lægekonsulenten tilfreds med og har nu lagt min sag op til min sagsbehandler.

Det du skal gøre i din sag er at reagere på det lægekonsulenten skriver. Du skal tage fat i din sagsbehandler og sige at du tilsvarede "forlanger" at din psykiater kommer ind over og kommentere på det lægekonsulenten har skrevet og forslået. Din psykiater er din part/lægemand og da/når du stiller dig uforstående overfor det, der bliver foreslået som behandlingsmuligheder i din sag, så må du have ham på banen for at foreslå om hvorvidt dine lidelser kan formodes at have gavn heraf.

Skriv en mail til din sagsbehandler herom, således at det er hende der forlanger en attest fra din psykiater omkring de forslåede behandlingsmuligheder. Dette bør gøres da du pt. stiller dig uforstående overfor disse.

Håber du forstår hvad jeg mener, jeg er sikker på at ad denne vej kan du få "kringlet" lkéns forslag ud af din sag. Ofte syntes lægekonsulenten at skulle være den kreative i kommunens sager, det er ham det skal komme op med det gyldne behandlings forslag, det er bare ikke altid at de sådan lige passer på en eller overhovedet er mulige at komme til, derfor er en kommunikation med sagsbehandleren nødvendig så I kan komme på rette spor igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 12:05   #107
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Tusind tak for jeres svar

Mine forældre vil nu sende mail til sagsbehandler og bede om at de skaffer egen psykiaters bedømmelse på dette

TG: Tak for at få mig til at grine. Du har en skøn måde at få serveret nye vinkler på
Det får mig til at tænke på alle de vidunderlige muligheder, der ligger i det. F.eks kunne jeg jo selv få lavet et horoskop, som beskriver at min eneste behandlingsmulighed er at blive sendt på solskinsferie et par gange om året på kommunens regning, og forlange at få det vedlagt min sag, ud fra devisen at så længe alt ikke er afprøvet, kan min sag ikke betragtes som afklaret
Jo, jo, jeg ser spændende muligheder i dette

Og så et lille grin fra hverdagen:

Jeg har lige snakket med min mor omkring dette. Hun gik jo ned med en behandlingskrævende depression for et par uger siden grundet alt dette pres, men medicinen virker nu, og hun er glad igen
Jeg spørger hende, om vi ikke kan rykke - noget - fordi kommunen ikke vendte tilbage, som de lovede i sidste uge
Hun siger så at hun er helt rolig, fordi kommunen reelt har et problem lige nu. Fordi mine sygedagpenge endnu ikke er stoppet, men heller ikke forlænget, dvs at de foretager en ulovlig udbetaling pt, og derfor vil de være meget interesserede i at få fundet en afklaring hurtigst muligt. Hun var sikker på, at de nok arbejdede på højtryk på at finde en løsning. Jo, faktisk, var hun mere rolig, end hun overhovedet havde været før i hele mit sagsbehandlingsforløb
Så siger jeg til hende: "Jamen mor, du er jo også på antidepressiver nu"

Det grinede vi meget af

Ha' en god dag, alle
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 15:37   #108
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg har lige snakket med min mor omkring dette. Hun gik jo ned med en behandlingskrævende depression for et par uger siden grundet alt dette pres, men medicinen virker nu, og hun er glad igen
Min medfølelse med hele situationen.

What can I else say ... but we'll crack the autistic code [1] ... it's just a matter of time.

I mellemtiden kan I hygge jer sammen med at se fx: Lorenzos Oil [2].


BTW: Skulle din mor / forældre have behov for at "snakke" om de her udfordringer med én, der har mulighed for at sætte sig lidt ind i, hvad hun / de måtte opleve i situationen ... så må hun / de gerne smide en mail efter min indbakke


Note:
------

[1] I hvert fald for subgrupper på spektrummet ... ASD er nemlig samlet set en heterogen gruppe.

Der findes videnskabelige hovedteser, der arbejde med en vinkling af flg. områder:

1) Enzymatic disorder
2) Opoid activity
3) Amino acid disorder
4) Food allergy
5) Glucidic catabolisme
6) Vitamin deficiencies

Vinkler der noget omfang måske - igen inden for subgrupper - kan indarbejdes i et egentlig: Neuro-Immune Dysfunction Syndrome (NIDS) - sandsynligvis induceret hos en særlig genotype af et eller flere virale patogener (vi har nogle kandidater i kikkerten).

[2] http://en.wikipedia.org/wiki/Lorenzo%27s_Oil
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 19:17   #109
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Tassi - tak for respons på vore svar - her er et uddybende forslag til procedure m.h.t. at kanalisere oplysninger fra egen psykiater til kommune i din sag:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Mine forældre vil nu sende mail til sagsbehandler og bede om at de skaffer egen psykiaters bedømmelse på dette
Som alternativ til selv at bede kommune indhente egen psykiaters vurdering af behandlingsmuligheder - vil jeg huske på Florkens gode idé fra feb. 2011 om, at egen psykiater via LÆ 165 kan bede kommune om at indhente supplerende lægefaglige oplysninger hos ham/hende - og det så opfølgende ville være pinligt i en evt. klagesag ikke at have fulgt op på LÆ 165 fra egen psykiater jf. side 44 i dette link:

http://www.kl.dk/ImageVault/Images/i...ltHandler.aspx


LÆ 165 – Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling

1. Formål
LÆ 165 kan anvendes af læger, der ønsker at kommunen indleder sagsbehandling af det problem,
der beskrives i blanketten, fx pleje af døende i eget hjem, aftale om kronisk sygdom,
kontanthjælp, genoptræning, omskoling, uddannelsesforanstaltninger,
hjælpemidler, hjemmepleje m.m.

2. Hvad skal kommunen?
Kommunen modtager forslag.
Lægen kan til enhver tid uopfordret fremsende forslag til kommunen.
Denne attest kan ikke rekvireres af kommunen,
og kommunen kan ikke anmode borgeren om at henvende sig til
lægen med henblik på udfærdigelse af attesten.

3. Hvad skal lægen?
LÆ 165 anvendes alene på lægens initiativ.
Lægen behøver ikke at begrunde sit forslag,
men det vil ofte kunne mindske sagsbehandlingstiden, hvis lægen giver en forklaring,
så kommunen ikke behøver at indhente supplerende oplysninger.
Lægen kan eventuelt med »X« i et felt under ”Yderligere oplysninger foreslås indhentet” angive,
hvordan supplerende oplysninger bedst kan indhentes.


Denne bruges fortrinsvis af almindelig praktiserende læge,
men speciallæger kan også bruge den.
Måske kender de ikke muligheden, eller ønsker ikke at bruge tid på noget,
de ikke får nogen penge for ?

(Læs evt. videre herom i dette link side 44: http://www.kl.dk/ImageVault/Images/i...ltHandler.aspx)

I min sag fik jeg min egen læge til at kaste en LÆ 165 på bordet,
og det hjalp en del i sagsbehandlingen,"
beskriver Florken 9. feb. 2011:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=148705#post148705

Sidst redigeret af Katharina; 10-03-2011 kl. 19:35.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 01:32   #110
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
What can I else say ... but we'll crack the autistic code [1] ... it's just a matter of time.

Citat:
Note:
------

[1] I hvert fald for subgrupper på spektrummet ... ASD er nemlig samlet set en heterogen gruppe.

Der findes videnskabelige hovedteser, der arbejde med en vinkling af flg. områder:

1) Enzymatic disorder
2) Opoid activity
3) Amino acid disorder
4) Food allergy
5) Glucidic catabolisme
6) Vitamin deficiencies

Vinkler der i noget omfang måske - igen inden for subgrupper - kan indarbejdes i et egentlig: Neuro-Immune Dysfunction Syndrome (NIDS) - sandsynligvis induceret hos en særlig genotype af et eller flere virale patogener (vi har nogle kandidater i kikkerten).
Så er vi kommet et lille skridt videre ud af den tangent :-)

Citat:
FASEB J. 2014 Feb 20.
Vitamin D hormone regulates serotonin synthesis. Part 1: relevance for autism.
...
Serotonin and vitamin D have been proposed to play a role in autism; however, no causal mechanism has been established. Here, we present evidence that vitamin D hormone (calcitriol) activates the transcription of the serotonin-synthesizing gene tryptophan hydroxylase 2 (TPH2) in the brain at a vitamin D response element (VDRE) and represses the transcription of TPH1 in tissues outside the blood-brain barrier at a distinct VDRE.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24558199


Citat:
Causal link found between vitamin D, serotonin synthesis and autism in new study

A new study by Rhonda Patrick, PhD and Bruce Ames, PhD of Children's Hospital Oakland Research Institute (CHORI) demonstrates the impact that Vitamin D may have on social behavior associated with Autism Spectrum Disorder (ASD). Dr. Patrick and Dr. Ames show that serotonin, oxytocin, and vasopressin, three brain hormones that affect social behavior, are all activated by vitamin D hormone. Autism, which is characterized by abnormal social behavior, has previously been linked to low levels of serotonin in the brain and to low vitamin D levels, but no mechanism has linked the two until now.
http://www.sciencedaily.com/releases...0226110836.htm
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension Pia Slot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-01-2012 12:34
Pensionsnævn Slagelse archibald At søge førtidspension 28 27-08-2011 22:24
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
Pensionsnævn.....??!! amazing At søge førtidspension 1 19-09-2007 03:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension