K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2008, 16:37   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Efter tyve år på kontanthjælp har jeg en mani med at skære alle over én kam og kalde dem sagsbehandlere! Men. Jeg har ved nærmere eftertanke ikke set skyggen af en sagsbehandler siden slut 90'erne - nu har jeg en jobkonsulent (nummer 7 i rækken på 3,5 måneder!). Min nye er fra Sverige - det var den næst sidste også. Så jow, jeg har en jobkonsulent der sidder og hakker i min ansøgning om førtidspension, og som også indhenter informationer fra læge/speciallæge mf. VIRKELIG beroligende at vide, føler mig i dén grad tryg og tilfreds med sagsbehandlingen.....I GUDER!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 16:45   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
A hva...Nogle kommuner uddanner dem selv. har du dokumentation for den viden ? det ville jeg da gerne vide noget mere om

ellers ENIG alle burde have en ægte socialrådgiver der er uddannet på socialrådgiverskolen.
Øhm ja jeg er en af dem, som ikke er socialrådgivere, men har fået kurser i hjælpemiddelparagrafferne (-det arbejder jeg med) samt de forskellige love som retssikkerhedsloven, forvaltningsloven, persondataloven og offentligloven....
Nogle nyansatte som bliver ansat i kommunen får løbende kurser for at få indsigt i loven og være up-to-date.
Det er helt sikkert at ordet sagsbehandler dækker over mange uddannelser som socialrådgiver, kontorassistent, men der er heller vist ingen uddannelse som hedder sagsbehandler....?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 17:22   #23
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Efter tyve år på kontanthjælp har jeg en mani med at skære alle over én kam og kalde dem sagsbehandlere! Men. Jeg har ved nærmere eftertanke ikke set skyggen af en sagsbehandler siden slut 90'erne - nu har jeg en jobkonsulent (nummer 7 i rækken på 3,5 måneder!). Min nye er fra Sverige - det var den næst sidste også. Så jow, jeg har en jobkonsulent der sidder og hakker i min ansøgning om førtidspension, og som også indhenter informationer fra læge/speciallæge mf. VIRKELIG beroligende at vide, føler mig i dén grad tryg og tilfreds med sagsbehandlingen.....I GUDER!

Ja det er så helt ude I hampen...en faglig konsulent er vel det samme som en jobkonsulent og at de sidder og behandler førtidspensionssager er langt ude...man skulle tro der skulle en socialrådgiver til her og en der er uddannet .

Opsummering...indtil nu er der ingen der har en ægte Socialrådgiver der er uddannet af dem der har svaret her....en har en men ved ikke hvilken uddannelse den har.

Alle har jobkonsulenter af en eller anden art som sagsbehandlere...det vil sige en del uden uddannelse.

Det ville være interessant at lave sådan en undersøgelse på 200 medlemmer her.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 18:11   #24
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Jeg har haft en "rigtig" socialrådgiver i min pensionssag

Er i tvivl om min §100 sag
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 18:27   #25
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Efter jeg blev godkendt til fleks, har jeg ingen socialrådgiver, men en jobkonsulent, som jeg så har fået en ny af, 3 gange.

Problemer med hensyn til kontanthjælp, foregår i kontanthjælpsafdelingen, en person mere, og ved evt. ansøgning om enkeltydelse, skal jeg henvende mig til en tredie, jo jo, jeg breder mig godt i systemet, og sørger for mange job..

Men finde et job til mig, det har sq lange udsigter, nu vil jeg have privat aktør, selv om jeg tvivler på det ændrer billedet, men er da værd at forsøge.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 01:58   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sådan så det ud i år 2000, så der er INTET nyt.

Prøv at læse, hvad der mere står om, at beskæftigelses- og pensionsområdet.
Det er vist ikke det område, der trækker mest.... det var dengang, men sikkert også i dag.

Der står forresten også en artikel om, at DA IKKE ville have omkostninger ved flere fleksjobbere, FØR førtidspensionsreformen. Lidt interessant læsning.

(Og selvfølgelig også henvisningen til Lise Ehlers - "Ondt i livet".)


Citat:
Kun godt hver femte (23 pct.) af kommunernes
sagsbehandlere på førtidspensionsområdet
har den treårige socialrådgiveruddannelse
bag sig – og andre 20
pct. har gennemgået socialformidleruddannelsen
på 1½ år. De resterende 57
pct. af sagsbehandlerne har enten taget
kurser til „kommunale sagsbehandlere“
eller har en uddannelse som kontorassistent
eller andet bag sig.
http://arkivwww.da.dk/nyhed/agenda/a...enda15-net.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 11:48   #27
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
tak for oplysningen...jeg tror de uddannede er flygtet over I det private...hvor de har det meget bedre end på kommunerne f.eks Contra og Reva ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 20:42   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Opsummering...indtil nu er der ingen der har en ægte Socialrådgiver der er uddannet af dem der har svaret her....en har en men ved ikke hvilken uddannelse den har.

Alle har jobkonsulenter af en eller anden art som sagsbehandlere...det vil sige en del uden uddannelse.

Det ville være interessant at lave sådan en undersøgelse på 200 medlemmer her.
Ja! Jeg vil da spørge min jobkonsulent, hvad han egentlig er uddannet som/til? Han er jo kun i Danmark kort tid (dvs jeg får ny jobkonsulent IGEN om 6 mdr) - men hvis han er fra Sverige, så kan han jo ikke have taget en konkret uddannelse hér - han har nemlig kun været her 6mdr, så det lugter jo lidt af kurser....
Regner bestemt IKKE med at Danmark og Sverige har samme uddannelser, da vores systemer er pænt forskellige. Men det kan jo være at Sverige sender folk over så de her i Danmark kan blive 'hærdet' og fra start kan lære at ignorere personer med følelser og istedet sætte deres lid til computerprogrammer, statistikker, arbejdsevnemetoder osv - eller omvendt, vise de svenske jobkonsulenter, at SÅDAN MÅ DE ALDRIG GØRE I SVERIGE
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 11:16   #29
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow RÅDVILDE rådgivere i vildrede ??

- Et par år efter er tingene stadig det samme ...intet er ændret undskyld jeg griner men det er bedre end græde..RÅDVILDE rådgivere i vildrede...


Det kan formand for Dansk Socialrådgiverforening Bettina Post genkende: Hun har både hørt om frisører, kokke og landbrugselever på socialrådgiverpinden. Mere almindeligt er det at bruge lærere, jurister eller sociologer. For der er på landsplan en mangel på 1.500 uddannede socialrådgivere.

frisører, kokke og landbrugselever

http://politiken.dk/indland/article638359.ece
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 11:34   #30
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det her er ligeså slemt.

De private kender heller ikke lovgivningen.

Citat:
Så blev Inger Marie Frandsen indkaldt til samtale med et privat firma, som jobcentret havde hyret. De mente, at hun var fejlplaceret (siden viste det sig, at hun var blevet forvekslet med en anden person) og lovede at undersøge sagen. Det var ikke sket, da hun en måned efter var til endnu en samtale.

Citat:
Det private firma er i øvrigt netop blevet fyret på grund af mange klager.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skift af socialrådgiver stjerne10 Dit og Dat 13 19-03-2013 00:03
socialrådgiver opgave ette74 Alt det andet 32 24-12-2011 01:53
Privat socialrådgiver Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-11-2011 11:03
12 socialrådgiver på 3 år zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 03-01-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension