K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2007, 12:22   #31
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
RE: Gør selv en forskel

Ålborg:
http://www.aalborgkommune.dk/NR/rdon...rister2005.pdf

Men man skal have Adobe Reader installeret på ens PC for at kunne læse det.


Næstved: http://www.naestved.dk/Internet/Borg...gsfrister.aspx
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 13:55   #32
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
RE: Gør selv en forskel

Kære Alle.
På www.kvalitetsreform.dk under "Gode erfaringer" har jeg foreslået at kendskab til Retssikkerhedslovens §3 stk.2 atutomatisk bliver nævnt til både sagsbehandler og borger på alle former for ansøgningsblanketter.

Findes der blandt læserne, bare eet argument, for at dette ikke skulle kunne lade sig gøre?

Med venlig hilsen

Peter Hansen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 16:46   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Gør selv en forskel

Nææ det burde være en af de mest simple ting at få klaret , der er feks altid plads til at fortælle i en sag hvad der sker hvis borgerne IKKE gør som de skal så hvad skulle det betyde hvis man lige fik skrevet ind at borger skulle være opmærksomme på §3 stk 2 og sagsbehandler med ....
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 17:44   #34
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Gør selv en forskel

Jeg har bestemt, at alle breve og mails, jeg sender til kommunen fremover, indeholder en kopi af retssikkerhedsloven samt en bemærkning om, at jeg forventer, at loven bliver overholdt.

Altså på samme måde, som når kommunen medsender paragraffen, der fortæller, at hvis du ikke samarbejder, bliver du sanktioneret.

Jeg kunne godt tænke mig at starte en epidemi af skriftlige forventninger til kommunen om, at retssikkerhedsloven bliver overholdt. Døren svinger begge veje, og når det forventes at borgeren overholder loven, må borgeren kunne forvente det samme af kommunen.

Det står naturligvis enhver frit for, om man vil gøre dette, jeg kan kun håbe, at mange tager den til sig. Retssikkerhedsloven kan findes på: http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20070005629-REGL

Jeg ved erfaringsmæssigt, at min sagsbehandler opfatter en sådan handling som en trussel, men det er ikke mere trussel end det, hun medsender. I min bog hedder det, at ”det du giver, er det du får!”

Kig evt ind på www.*************.dk
Det er ikke kun § 3 stk 2 der ikke bliver overholdt.
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2007, 20:47   #35
Pludder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
Pludder er ny på vejen
RE: Gør selv en forskel

Hej Allesammen

Jeg er ny på sitet, men har allerede læst flere gode råd og oplysninger - tak for det

Jeg kan ikke finde svarfrister på Rødovre kommunes hjemmeside, så dem tager jeg mig af, og vender tilbage a.s.a.p.
Pludder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2007, 23:36   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Gør selv en forskel

Det vil vi være rigtig glad for...for det er et større arbejde at trænge igennem til de forskellige kommuner..så al hjælp er velkommen
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2007, 07:44   #37
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Gør selv en forskel

Citat:
Trylledyr skrev:

Jeg ved erfaringsmæssigt, at min sagsbehandler opfatter en sådan handling som en trussel, men det er ikke mere trussel end det, hun medsender. I min bog hedder det, at ”det du giver, er det du får!”
Sjovt den der med trusler har jeg hørt en del gange efterhånden.. folk får besked på at det hjælper ikke at "true" med at søge en §17 det hjælper ikke at "true" med at tage bisidder med , det hjælper ikke at "true" med at man vil have aktindsigt og det hjælper ikke at "true" med retssikkerheds loven

Gad vide hvornår det blev en trussel mod systemet at borgerne begyndte at holde på deres ret, hvornår blev det en trussel at borgerne varetog deres egen interesser .. ??

Det skal lige siges at ikke alle sagsbehandlere har det sådan, jeg ved ikke om det bare er mig der har været heldig med mine sagsbehandlere men jeg har mest mødt den holdning...

Hvor er det rart at du kender loven og ved hvad du vil ( og bagefter det er jo en kæmpe ressource, lad os knalde det ind i profilen ) he he .. Mine problmer med at nogen ser mig som en trussel er altid kommet ved jobkonsulenterne .. og det kan jeg godt forstå for i sidste ende har det næsten altid vist sig at jeg kendte lovgivningen bedre end dem

Det kan de ikke lide, de "truer" mig med at tage en bisidder med *GG* nå ja en har endda gjort alvor af det

Men underligt at rettigheder ses som en trussel af en sagsbehandler
  Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 01:27   #38
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Smile Svarsfrister hvad er det?

Vier to førtidspensionister med hver sin "sagsbehandler" (hvad vi så skal med dem?) i 2007 fik vi en advokat fra kbh´s retshjælp, før jul, sendte han et brev til vores 2 sagsbehandlere, der skal højst gå 10 hverdage med svar fra sagsbehandlerene, det er der gået nu og endnu engang har advokaten lavet en rykker, for det er ikke første gang de laver det lille nummer, og helt ærligt hvad skal man med disse sagsbehandlere? i vores tilfælde har det været sådan at det er s.. os selv der laver al arbejdet:
jeg skal have noget sygeorlov hvordan skal jeg forholde mig til det ? svar: det ved jeg ikke bare tag fri
vi har brug for en ny bolig? svar: søg selv,
i vores situation boede vi i et rækkehus (ejer) indtil 98/99 vi fik at vide at hvis vi flyttede fik vi mere hjælp, vi havde og har 3 katte som vi fik at vide at vi skulle have med idet at de holdt os med "hovedet lige ovenvande" kommunens svar var dengang at det findes ikke, idag findes kun dette hvor vi bor og som er alt for meget et støjhelved, så vi har fundet en bolig: svar intet dyb tavshed
jeg fik lavet en aftale med sagsbehandleren om at tag kontakt til mig hver 3 måned, pga. at jeg har taget mig af en sindslidende fra 96, uden nogen form for hjælp fra kommunen. dette har hun ikke gjort faktisk har hun i det hele taget ikke ringet, hendes mening er: hvis ikke at kommunen hører fra en "klient" er det fordi at det går godt med denne.
der er fejl, mangler, løgne, osv.
de to mest grove er at der i min journal står at jeg er tungt begavet til trods for at jeg har fået at vide at jeg er normal begavet, det andet er i min mors ansøgning til hendes førtidspension, her står at jeg er "psykisk retarderet" NÅR Der nu står disse ting, hvordan vil en kommune have at en tungt begavet og psykisk retarderet datter tag vare på en hjælpløs sindslidende?
min tanke er at det er socialudvalgsformanden som forsøger at vaske sine hænder, for hun var inde i vores sag tilbage i 98, og her beskrev hun os: ingen af dem har ifølge deres eget udsagn kræfter overskud til at komme igang.? min mors speciallæge i psykiatri, og psykiatrisk skadestue, var der skrevet at min mors tilstand var sådan at hun ikke kunne klare et arbejde og kunne meget lidt i hjemmet, og i 2004, fandt jeg ud af at min mors nye speciallæge havde nedfældet at jeg var kørt psykisk ned allerede i 99 :-)
SÅ HUN Har noget at skulle have vasket af sine hænder.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskel på folk Antoniette Politik og Samfund 7 05-02-2013 23:26
Forskel på fagforeninger???? hvorformig Dit og Dat 16 20-10-2011 03:47
Forskel på §17 og §18? Biri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-09-2011 14:37
§34 er der forskel? Silly Alt det andet 11 02-06-2009 21:06
Gør en forskel. Hejdien Den nyttige viden vi alle har 5 12-05-2008 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension