K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2009, 21:37   #1
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
AK og JAKKEJAK...

Er nok grebet lidt af en "posttildelingsdepression" - sagt let spøgende, naturligvis !

Havde SÅDAN håbet på at få den pension - og fik den søreme også, og pengene går nok nogenlunde op ( og hvad fanden, det er jo kun penge - dem er jeg allerede vant til ikke at have..) og min store datter klarer sig i gymnasiet, og min yngste datter er glad nu, efter jeg fandt en ny skole til hende og mit parforhold er 22 år gammelt, men still going strong --- SÅ HVAD PIVER JEG FOR ?????? !!!?

Har jo læst om det før her på siden - erfaringer bedes delt, tak....

- Hvis I altså vil
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 22:42   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Salvatore

Giv det tid Alt det kampen hidtil har fyldt efterlader lidt et vacuum, så det er et antiklimaks du befinder dig i nu. Jeg fandt bedst ro ved at være kreativ når kræfterne rakte og rækker til det, dog er jeg plaget af arbejdsskadesagen oveni nu, den startede faktisk først rigtigt op nogle måneder før jeg fik min ftp, da psykiateren mente sig sikker på mine skader var påført af arbejdet. Har just været igennem en ny speciallægeerklæring og er mere eller mindre retraumatiseret for tiden, så venter selv på kræfter og lyst til at blive kreativ igen.
Jeg fandt nogengange mig selv i tårer bare ved at sidde og skrive digte eller tegne lidt, god er jeg ikke til nogen af delene, men det slipper noget fri som minder om følelser, jeg følte ihvertfald så meget glæde som jeg nu kan.

Skriv,tegn, mal, spil, syng , læs en bog eller skriv en selv. Der i kreativiteten finder man livsglæde og indhold siger min læge, og jeg fornemmer han har en hel del ret i det.

Håber det hjælper bare lidt

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 23:04   #3
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Tak for svaret - det gode ved denne side er, at man altid bliver taget alvorligt.....

Jeg føler mig egentlig selv lidt fjollet - men det er rart at vide, at andre har lignende oplevelser.

Vil prøve nogle af rådene... Og jeg ved godt, at det her er et luksusproblem!!!!
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 23:10   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Neurosmølf!

Dvs jeg forstår hvad du går igennem, men personligt sidder jeg på en lyderød sky og nyder livet for første gang i mange år. Jeg mener NYDER det sådan som i TOP GENIALT!!

Men nu ved jeg jo, at du fik et mindre chok pga pensionens størrelse, efter de dragede din samleverskes økonomi med ind i billedet, og dét er jo en svær nød at knække generelt, så måske hænger der en lille sky over dig pga det faktum?!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 22:33   #5
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Hvor er jeg dog forkælet...

Ved I hvad - tak for svaret begge to... I dag gik det op for mig, at jeg frit kan rejse - efter 2 år i " husarrest"
Jeg har bestilt 5 dage på en bondegård på Samsø for hele familien og glæder mig allerede!
Samtidig slår det mig, hvor forkælet jeg opfører mig - jeg vil følge DIT eksempel helenekr og NYDE LIVET og jeg vil også lytte til nøvsen mht kreative udtryk - faktisk trænger min altan til en kærlig hånd.
Jeg kunne jo starte med lidt valmuer og lavendler...

ALT HAR JO ORDNET SIG

Godt k10 findes...
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 22:46   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg købte altankasse og planter, og hyggede mig med dét....

Nu går jeg og drømmer om at få malet lejligheden, men ungerne skal lige begynde børnehave/skole igen, inden jeg kan gå i gang....

Og sådan går jeg hele tiden og finder nogle småprojekter jeg kan gå lidt op i - jeg har jo for fanden ikke haft energien til en skid de seneste år. Alt min energi gik til sagen!!

Og rejse lidt er jo også en mulighed som du der nævner Salvatore - at rejse er at leve, som HC. Andersen engang skrev....og Samsø skulle være rigtig dejlig (har desværre aldrig været der), men har kun hørt godt...

Og du kan jo lave mad! Måske får du lyst til at lave noget god gammeldaws noget, der godt må tage en halv dag at lave...og gå og hygge dig med det i vinterperioden, måske sylte eller lave rullepølse (jaaa oook, jeg er skrup sulten), så det er et område jeg synes kunne være rigtig interessant, hahahaha

Man skal bare liiiige fokusere på alle de små ting i hverdagen man kan hygge lidt over, og måske lære til at tænke i nye baner, så friheden føles som en kær ven, istedet for en begrænsning...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 23:30   #7
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Præcis!

Jeg har også kige besluttet mig for at optage noget kursusvirksomhed til vinter - det er jo ikke så dyrt, når man er FTP. Måske kunne man lære ngt helt nyt!
Og jo - jeg kunne jo sylte og bage og henkoge og... min læge foreslår mig at skrive kogebøger, meeen...

Sov godt !
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 08:25   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kan sagtens følge dig og de andre -det er nemlig lige pludselig et vacum man står i, for os efter 8 års "husarrest".

Når først vacummet har lagt sig lidt og man opdager at man kan slippe forsvarsværkerne/paraderne og opleve at jo, det er sandt, du er (endelig) blevet taget alvorlig ja, så kan man starte op på ny

Som det er nogen bekendt herinde ja, så har vi stor fornøjelse af vores drivhus.
Det er en lise for sjælen at se ting gro, livsbekræftende.

Vi har ikke de store muligheder fysisk(og økonomisk) for at komme omkring feriemæssigt men benytter os gladeligt af de tilbud vores dejlige venner og naboer tilbyder os.
vi har netop været på en vidunderlig seljtur -Orø rundt- og bare det at blive husket og slappe af i gode venners selskab ja, det kan vi leve højt på meeeget længe

I dagligdagen ja, da har det for os blot handlet om at få en så "normal" hverdag som muligt.
Kan fuldt ud forstå hvad Dan Turell mente med: -men mest af alt holder jeg af hverdagen
Vi har i snart mange år IKKE haft en normal hverdag så bare det er kunne planlægge når kalenderen viser mandag ja, så er det som alle andre erhvervsaktive hverdage -hvis du forstår.

De små (måske førhen) ubemærkelige ting i en normal hverdag har lige pludselig fået en hel anden betydning og det tror jeg også du vil opdage med tiden.

Ja for søren, at lære er at leve og jo, ligesom dig Salvatore, så sidder jeg også lige nu og nærstuderer et katalog og er meget fristet til at deltage på et historiehold.
Er en stor mangel i min viden så hvorfor ikke få noget godt input i hverdagen samtidig med at jeg også lærer - forhåbentlig

håber du finder din plads i solen og pøj pøj med dit "nye" liv
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension