K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2011, 19:16   #11
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Guldfax Se meddelelser
Så sker det.... er blevet ringet op af kommunen i dag. min sagbeh og deres læge har vurderet at min lægeattest fra maj 10 er for gammel - no shit... så hun ringede idag for at fortælle mig at der skal laves en ny og at den skal være hos dem inden sidst i jan...
hun lægger på - 2 min efter ringer hun igen..
øhhhh vi har egentlig ikke lavet noget resourceprofil endnu har vi... det må jeg jo sige nej til.. så det skal jo nok os gøres..
Men kan godt mærke at hovedet rumler godt nu.. pyhhha.. men håber på det bedste.. skal til læge til alm.tjek med dep.medicin torsdag.. er godt nok spændt på hvad der sker..
@ Guldfax

Hejsa Guldfax og velkommen til ... :-)

Sikke da en masse ting du skal bøvle med i Randers Kommune men tab ikke modet og dit gode humør. Vi her på K10, skal nok støtte op om dig og hjælpe dig med §§ så meget vi nu kan :-) Der sidder rigtig mange dygtige §§ mennekser herinde :-)

Jeg kan læse i ovenståemde, at du er blevet ringet op at din SB..og at h*n sagde en hel masse som du skal forholde dig til.

Mit råd til vil være at du beder din Sb om, at modtage dette på skrift og at du fremadrettet kun "s´nakker" med din SBér via mail ... ALDRIG TELEFON SAMTALER, fordi du på ingen måde, kan være sikker på at Sb husker notatpligten og sådan én samtales indhold, desværre hurtigt kan glemmes af Sb.

Det undre mig osgå at du endnu ikke har fået udarbejdet en ressourceprofil, idet jeg tænker, hvordan kan de så vide hvad der er bedst for dig men få den lavet hvis den mangler og husk at det SKAL!! ske i samarbejde med Sb. Ikke noget med at selv skal udfylde den ..niksen biksen.

Se evt. dette link http://www.k10.dk/showthread.php?t=11678&page=2

Hvor emnet også har været oppe at vende .. der er mange gode link der kan hjælpe dig

Vh.
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 05-01-2011 kl. 19:16. Årsag: Tab ikke tag
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 16:46   #12
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
hvorfor må jeg ikke udfylde den selv..???
jeg har været ved at prøve.. men jeg føler ikke jeg kan overskue det selv - der er mange spørgsmål jeg ikke kan svare på..

hun sagde at jeg skulle udfylde den så godt jeg kunne.. men har tænkt mig at skrive til hende at jeg ikke kan overskue det ordentligt...
Det er faktisk nogen krævende spørgsmål..

Sidst redigeret af Guldfax; 06-01-2011 kl. 16:51.
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 16:54   #13
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Så kom resourceprofilen på mail, den skal være færdig inden i morgen kl 12 helst. i hvert fald udfyldt så godt jeg kan. der er møde mandag - hvor de skal kigge forlængelsesmulighederne igennem. men intet er endeligt før de har helbredsundersøgelsen.

Har været ved læge i dag, han har valgt at beholde mig på valdoxan da det har bedre effekt end cymbalta. vi har snakket lidt om psykolog/psykiater - men han forklarede mig at han har et eller andet form for kursus ekstra uddannelse i pykiske lidelser.
jeg har ved lægen idag kigget min journal igennem da jeg har meget ondt over hele kroppen og især i min ryg og den er blevet mere og mere stiv, trods at jeg rider på en hest hver dag for at holde ryggen igang. jeg gjorde ham opmærksom på at jeg har det værst om vinteren og at jeg er meget "pivet" overfor træk. han har sendt mig videre i systemet, jeg skal tjekkes for psoreasis-gigt. jeg har altid haft psoreasis og altid haft problemer med ryggen, men det er taget meget til de sidste 3 år. så er spændt på svaret, vil være rart med et svar - selvom jeg helst ikke vil have den diagnose.

jeg skal ha lavet et gennerel helbredsundersøgelse d. 20 jan til kommunen. er spændt på hvad kommunens læge siger til den. og hvordan de sender mig gennem systemet.

jeg synes godt nok ikk det hjælper på sygemeldingen med alle de møder spørgsmål og mærkelige ting... det er lige i overkanten til mit hoved...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 17:06   #14
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
heyy, jeg har problemer med mennesker, jeg er ikke bange, jeg er ikke genert eller utryg, men 1 bustur på 1 time er nærmest som at bestige et bjerg.
men vi kan jo bare holde os væk fra dem, hvad er det egentligt du frygter der skal ske nu?

åhhh, det er pengene forstår jeg?
jeg har været bange for at alle var ude på at slå mig ihjel. det er en form for pagt de alle har indgået. når folk kigger på mig føler jeg det er som om de kun venter på jeg får et svagt øjeblik så de kan slå til.
dvs at når jeg er blandt mennesker kører min krop på allerhøjeste alarmberedskab for ikke at få det svage øjeblik. der må ikke gå nogen bag mig, jeg må ikk kan høre nogen jeg ikke kan se. jeg kan ikke tage de store befærdede veje - er nød til at tage de små omveje. Mit hjerte kører afsted med 200 km/t og jeg bliver forvirret. sådan var det da det startede. det hele startede efter en tur i føtex hvor vi skulle handle ind til aftensmaden og der sku jeg vælge mellem 2 ting jeg gerne ville ha og så gik det bare galt. min verden gik ned.

Det er heldigvis blevet bedre. jeg kører kun 50 % alarmberedskab nu, der må dog stadig ikke være nogen bag mig, jeg kan håndtere det i mindre tid men ikke over 2 min. så en tur i midtbyen på max en time så er jeg grydeklar. jeg sover 2-3 timer derefter når jeg kommer hjem. jeg har dog stadig følelsen af at der er nogen som er ude på at slå mig ihjel. det er ikke en fed fornemmelse, det er svært at håndtere...
Men jeg lover dig - det hjælper ikke at blive væk... det hjælper kun at komme ud.. det tog mig 9 mdr at komme ud og handle. vi har været kørt til supermarkedet mange gange men uden at komme ind.. man skal gå til grænsen og prøve at skubbe til den engang imellem... altid have en nødplan så man ikke bliver tvunget langt over grænsen..

Ja for oz er pengene en væsentlig del da jeg skylder en del penge i banken og manden er på førtidspension som 33 årig - så vi sidder meget hårdt i det..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 17:26   #15
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa Guldfax..

Jeg tager lige dine spg i den omvendte rækkefølge ..Okay ?


Grunden til at du ikke selv skal udfylde din ressourceprofil er, at denne opgave skal udføres af din sagsbehandler, i samarbejde med dig, men det er IKKE !!en hjemmeopgave. Det skal på et møde afholdt i kommunen.

Dette er slået fast i en principel afgørelse og jeg lindsætter lige til hvad hejdien skrev i en tidligere tråd. Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler.

Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.

Se afgørelsen her: Ankestyrelsen: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspxDer skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når resourceprofilen er lavet, skal du have den til partshøring og godkendelse.

Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres.

Man kan ikke klage over at der mangler en ressourceprofil i ens sag.

Først hvis der bliver fortaget en afgørelse i din sag, hvor din ressourceprofil ligger til grund, så kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet over at ressourceprofilen mangler eller ikke er blevet partshørt af dig som loven siger at den skal.

Har man problemer med sin ressourceprofil så læs den her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet der er god hjælp og input at hente ""


Jeg kan ud fra det du skriver få mistanke om, at kommunen vil stoppe for sygdagpengene efter at de har modtaget GBH, men har du modtaget brev om, at kommunen vil det ?? eller afventer kommunen ?? Det er nemlig ikke helt ligegyldigt om det er det ene eller det andet. Fordi hvis du HAR modtaget brev om sygdagpengestop kan du klage over dette, hvis du er uenig. Hvis kommunen derimod bare afventer så kan du ikke klage Pt.

Vedr. dit besøg hos lægen. ja så kan jeg forstå på det hele at du bestemt ikke har det godt og at der skal flere undersøgelser til for at fastslå om du vet. har psoreasis-gigt, hvilket jeg naturligvis ikke håber for din skyld.

MEN NÅR DER STADIG PÅGÅR UNDERSØGELSER og du skal ha lavet en GHB den 20 jan kan kommunen ikke stoppe dine sygdagpenge, idet kommunen jo selv har forlangt disse undersøgelser.

I §27 stk 4 står der følgende: § 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Jeg går ikke ud fra at du kan arbejde på det ordinære / almindelige Arbejdsmarked og derfor kan du måske gøre brug af denne §§ , hvis det bliver nødvendigt.

Knus M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 17:45   #16
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
heyy, jeg har problemer med mennesker, jeg er ikke bange, jeg er ikke genert eller utryg, men 1 bustur på 1 time er nærmest som at bestige et bjerg.
men vi kan jo bare holde os væk fra dem, hvad er det egentligt du frygter der skal ske nu?

åhhh, det er pengene forstår jeg?
Svar: Normalt bliver jeg ikke provokeret af andre mennekser udtalelser, men dem som du har postet, kan altså godt få mig at blive det.

Jeg kommer til at tænke lidt mere over, hvem du egentlig er og hvad du selv fejler og hvorfor du ikke kommer med noget konkret brugbart , som evt. kan hjælpe Guldfax og alle os andre som er havnet i kommunens klør pga. sygdom. Dét ville være meget bedre for os alle og meget bedre for dig selv, idet vi så lærer dig at kende som menneske og for hvor meget du har at bidrage med. Dette er jo en hjælp til selvhjælp side og alle gode indput er mere end velkommen. :-)

Når du nævner, at det må være for pengenes skyld, at Guldfax gør som Guldfax gør, ja så er det da meget naturligt, når man tager i betragtning, at intet i denne verden er gratis og kan man få sig lidt flere penge til de daglige fornødenheder ved, at kommunen overholder sine forpligtelser. JA! Så har Guldfax opnået det Guldfax gerne vil, som jeg ser det.

Tankestreger fra Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 00:26   #17
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Hejsa Guldfax..

Jeg tager lige dine spg i den omvendte rækkefølge ..Okay ?


Grunden til at du ikke selv skal udfylde din ressourceprofil er, at denne opgave skal udføres af din sagsbehandler, i samarbejde med dig, men det er IKKE !!en hjemmeopgave. Det skal på et møde afholdt i kommunen.

Dette er slået fast i en principel afgørelse og jeg lindsætter lige til hvad hejdien skrev i en tidligere tråd. Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler.

Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.

Se afgørelsen her: Ankestyrelsen: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspxDer skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når resourceprofilen er lavet, skal du have den til partshøring og godkendelse.

Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres.

Man kan ikke klage over at der mangler en ressourceprofil i ens sag.

Først hvis der bliver fortaget en afgørelse i din sag, hvor din ressourceprofil ligger til grund, så kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet over at ressourceprofilen mangler eller ikke er blevet partshørt af dig som loven siger at den skal.

Har man problemer med sin ressourceprofil så læs den her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet der er god hjælp og input at hente ""


Jeg kan ud fra det du skriver få mistanke om, at kommunen vil stoppe for sygdagpengene efter at de har modtaget GBH, men har du modtaget brev om, at kommunen vil det ?? eller afventer kommunen ?? Det er nemlig ikke helt ligegyldigt om det er det ene eller det andet. Fordi hvis du HAR modtaget brev om sygdagpengestop kan du klage over dette, hvis du er uenig. Hvis kommunen derimod bare afventer så kan du ikke klage Pt.

Vedr. dit besøg hos lægen. ja så kan jeg forstå på det hele at du bestemt ikke har det godt og at der skal flere undersøgelser til for at fastslå om du vet. har psoreasis-gigt, hvilket jeg naturligvis ikke håber for din skyld.

MEN NÅR DER STADIG PÅGÅR UNDERSØGELSER og du skal ha lavet en GHB den 20 jan kan kommunen ikke stoppe dine sygdagpenge, idet kommunen jo selv har forlangt disse undersøgelser.

I §27 stk 4 står der følgende: § 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Jeg går ikke ud fra at du kan arbejde på det ordinære / almindelige Arbejdsmarked og derfor kan du måske gøre brug af denne §§ , hvis det bliver nødvendigt.

Knus M2y
Ang resourceprofil så sender jeg den ikke til hende men gør hende opmærksom på at jeg ikke kan overskue det - for det kan jeg virkelig ikke.. ha prøvet i 2 dage - men spørgsmålene er kringlede og mærkelige.. så det passer jo fint når det ikke er "hjemmearbejde", som du skriver... :-)

Jamen de afventer ikke de har bare bedt om de der lægeoplysninger og jeg har sagt at det får de bare.. jeg har ikk noget at skjule og min læge siger selv at jeg ikke kan håndtere det..
Men de får det sagt som en trusel, som om at så forventer de at jeg kan arbejde fuld tid. og så minder de mig på at det er svært at få forlænget og at meget få får forlænget osv osv.. det føles som trusler.. det er derfor jeg bliver så usikker.. når jeg læser jeres indlæg igennem så er der jo ingen tvivl om at jeg burde forlænges.. men der er så mange skræk historier.. det er nok der filmen og selvtilliden på at det nok skal gå, den ligesom knækker...

Men tusind tak for det gode svar.. :-)
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 12:04   #18
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
så kommer det spændende øjeblik..

har været på kommunen - for at lave resource-profil, der er videreført på den der er lavet i 2005.

Jeg har fået lavet generel helb.erklæring hos lægen.. det ser ikk helt godt ud.. der er mange ting som har stor indflydelse på min hverdag men som jeg ikke længere lægger mærke til.. men som er der og betyder meget..

Han har konstateret at jeg har kroniske smerter i nak, skulder og ryg. kronisk hovedpine. kronisker smerter/problemer med venstre knæ. carpaltunnel syndrom i begge håndled trods det ene er opereret. jeg har valgt ikke at få det andet opereret da det kun har haft negativ indflydelse på det der er opereret.
Jeg er psoreasis på hænder og føder som gør jeg helst ikk må ha sko/strømper på for længe, ikke må have handsker på og komme i kontakt med kemikalier pga. de åbne sår. Det kan gå væk men dajeg har haft det 1 år nu, mener de at det bliver noget kronisk/konstant problem for mig - da jeg i forvejen har psoreasis over hele kroppen.
Lægen har obs. at jeg har tydelige-tegn på psorasis-gigt, så jeg er henvist til rds-sygehus hvor jeg har fået tid 24 feb.

men jeg løber i varighedsgrænsen(1år) den 28 feb.. Lægen siger/mener - jeg skal finde det perfekte job for at komme på 37 timer. men at jobbet findes derude..

jeg tænker så lidt på - en 52 ugers forlængelse kræver jeg kan være klar til 37 timer.. Men der er stor tvivl fra min og lægens syn - og det er der skrevet i helb.erklæringen.. men at jeg selvf håber på det..

Ku i gi et bud på hva der kommer til at ske, sys ikk at det tegner godt for forlængelse nemlig..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 00:39   #19
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Exclamation hold da op...

Jeg må indrømme at man med tiden lærer at se igennem fingre med en del ting... jeg syntes faktisk ikke jeg var så slemt stående...

Kommunen har vedtaget at stoppe mine sygedagpenge her den 28 feb. uden jeg har fået resourceprofil (den er formentligt ikke færdig), men de har lovet at genoptage sagen når de har fået de manglende oplysninger... her venter de bla på en psykiatrisk speciallægeerklæring(noget de har bestilt på kommunen).

Jeg fik fredag før vinterferien - ved speciallæge Glen Gorm Rasmussen - konstateret fibromyalgi - med ømhed i alle 18 tenderpoints... han gør mig opmærksom på at jeg har tendens/symptomer på gigt og en lænd med nedsat bevægelighed. Han bestiller tid til en skanning af lænd(tid ikke modtaget endnu så ved ikke hvornår det bliver)
Jeg har dog allerede en aftale på randers sygehus den. 24 feb til tjek for psoreasis-gigt - derfor er det ikke noget Glen vil undersøge nærmere..

Så har jeg i dag været til psykiater -Poul Egander Grøn, i hadsund - for at få lavet en speciallægeerklæring. Han har konstateret at jeg stadig har en svær depression trods et års sygemelding - men konstaterer så at jeg også har PTSD. Jeg gør ham opmærksom på at jeg har prøvet med psykolog og samtaler men at det bestemt ikke har gjort det bedre. han fortæller mig at det bestemt ikke er unormalt med den grad af PTSD jeg har og at jeg skal have ro og en stabil hverdag inden jeg skal noget som helst andet(f.eks aktivering/arbejdsprøvning som jeg er igang med, da dette forværrer min situation). og at jeg så skal i gang med noget EMDR behandling når jeg på et tidspunkt skal have behandling.

Så jeg har fået en del forklaringer på mine store problemer med at klare hverdagen. Jeg er lettet over at få afvide hvad der er jeg fejler, men stadig nervøs for hvad kommunen nu vil foretage sig... Og ikke mindst hvordan min fremtid kommer til at se ud..
Det er lidt et shok at jeg er så "dårlig" og så alligevel ikke... jeg kan jo godt mærke der er noget helt galt men prøver jo nok samtidig at blive "normal".. man kan lære at leve med mange ting - til en hvis grænse.. men det er rart at vide hvad det er - så man ved hvad man skal og ikke skal...

Er der nogen der kan give et evt godt bud på hvad der kan komme til at ske og hvad jeg skal være obs på...???

Sidst redigeret af Guldfax; 23-02-2011 kl. 00:40. Årsag: forkert dato
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 08:55   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Guldfax,

Jeg syntes at du skal skrive til kommunen, at du ikke kan acceptere at de stopper dine sygedagpenge d. 28 februar. Dette uanset om det er med lovning om at genoptage dem på et "senere" tidspunkt eller hvad det er for noget ??? Når de er klar med deres papirer, det holder da bare ikke at du skal have revet tæppet væk under din økonomi indtil de får et overblik over din sag Det skal du absolut klage over og tag jobcenter chefen og hele baduljen med i det.

Endvidere er det åbent lyst for enhver, at du skal forlænges på sdp. iht. §27 stk. 4 som flg.

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«


Den er så ændre til 39 uger i 2009. Du kommer jo ikke på det ordinære arbejdsmarked igen, så afklaring skal ske i forhold til fleks eller ftp. og det har ikke nøde at indvolvere en arb. prøvning!!

Men skriv at du er uforstående overfor deres "ønskede" opbremsning i sagen, det svarer jo til at man på det ordinære arb. marked ikke lige har fået "lavet løn" og lige skal have tjekket om man egentlig har optjent retten hertil fremover, fuldstændigt uhørt !!??

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagp. / kontanth. / Fp??? Vanilla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 04-06-2012 13:31
ophør af sygedagpenge fibro At søge førtidspension 14 10-07-2011 21:37
Varsel om ophør af... Susanne2412 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 12-04-2011 12:35
Tvunget til at melde sig ledig. Spørgsmål: Optjenes timer under periode med sygedagp? mariarolle Alt det andet 37 06-09-2010 20:01
stop sygedagp. /kontanthjælp Huldra Alt det andet 6 04-07-2008 10:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension