K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2013, 01:51   #1
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Hjemvisning af § 100 merudgifter

I august 2011 fik jeg frataget min § 100 støtte fra kommunen, med den begrundelse at jeg ikke mere havde merudgifter for over 6000 kr/året.

Jeg er diabetiker og derfor automatisk inden for målgruppen der er dækket. Derudover fik jeg tillige i 2007 en kronisk tarmbetændelse. Indtil august 2011 fik jeg også dækket de udgifter jeg havde til denne.

Ved genvurderingen i 2011 mente kommunen nu at de ikke kunne dække mine udgifter til min kroniske tarmbetændelse mere, og derfor fik jeg frataget min § 100 støtte.

Dette klagede jeg selvfølgelig over, og fik endelig for en måneds tid siden svar fra det sociale nævn, der har hjemvist sagen til kommunen til fornyet behandling vedr. mine udgifter som følge af min kroniske tarmbetændelse, som efter dem skal regnes med til mine merudgifter.

Nu har jeg så, over en måned efter hjemvisningen, endelig fået brev fra kommunen. Her ser det ud til at de igen vil have indhentet nye lægelige oplysninger, så det ser ud til at sagen mere eller mindre igen skal gå om.

Efter lidt søgning på nettet fald jeg over denne her:

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...ytnr102011.pdf

”Som hovedregel gælder det, at når en sag er blevet hjemvist til kommunen, sker der en fuldstændig ophævelse eller annullation af kommunens afgørelse (se evt. Ankestyrelsens vejledning om hjemvisning fra 2009). Det betyder eksempelvis i sager om frakendelse af merudgiftsydelser til børn og voksne, at kommunen
straks skal genoptage udbetalingen af ydelserne med tilbagevirkende kraft fra det tidspunkt, hvor kommunen frakendte ydelserne. Og udbetalingen skal fortsætte, indtil kommunen har truffet ny afgørelse med sædvanlig klagevejledning i den hjemviste sag”

Betyder det at kommunen straks skal genoptage udbetalingen af ydelserne med tilbagevirkende kraft, fra det tidspunkt hvor de frakendte mig ydelserne, og indtil de igen har behandlet sagen?

Nogen der ved noget om det?
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 03:44   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I følge det du har postet der, så er det lige nøjagtig det der skal ske, altså, at de pr omgående skal genoptage udbetalingen med tilbagevirkende kraft.

I en anden sag jeg kender til, forløb det hele uden problemer, kommunen genoptog udbetalingen og måtte slippe slanterne for en 4 måneders periode.
Personen venter så stadig på den nye afgørelse, nu på 3 måned, det har taget lang tid for kommunen at indhente de nye lægepapirer.

Så den skulle være god nok, men som altid med kommunen, hold øje og henvend dig kun skriftligt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 12:57   #3
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Citat:
I følge det du har postet der, så er det lige nøjagtig det der skal ske, altså, at de pr omgående skal genoptage udbetalingen med tilbagevirkende kraft.
Enig.

Du kan maile til din sagsbehandler og med henvisning til DUKH´s pjece om hjemvisninger, anmode dem om at genoptage merudgiftbetalingerne med tilbagevirkende kraft.
- Du kan evt. afslutte brevet med, at skrive, at du forbeholder dig, retten til at gå videre med sagen (Til lederen osv.), hvis du ikke har modtaget noget svar på din henvendelse inden for 1 uge... Du kan også bede om en sagsbehandlingsfrist på din merudgiftsansøgning...

Enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 18:21   #4
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Tak skal I have for jeres respons.

Jeg ringede og snakkede med en sagsbehandler i DUKH der også mente at kommunen skulle genoptage udbetalingen af merudgifterne med tilbagevirkende kraft, indtil der forligger en ny afgørelse.

Var her til eftermiddags forbi kommunen med brev vedrørende det, så nu har jeg gjort hvad jeg kunne gøre lige nu. Så nu er det bare at vente og se om de forhåbentlig reagerer på det.

Jeg skrev at jeg ville gå videre med det hvis jeg ikke havde hørt fra dem inden udgangen af næste uge (tak Pyt). Og jeg har også fået kvittering på at de har modtaget brevet
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 18:29   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder godt, Kal, mere kan du heller ikke gøre!!

Meld gerne tilbage hvordan det forløber, andre kan sikkert bruge det til noget hvis de pludselig står i samme situation
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 02:51   #6
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Kommunen genoptog udbetalingen

Så har jeg fået svar fra kommunen. De skriver at jeg de nu har indbetalt beløbet til dækning af merudgifter fra de tog dem fra mig og så frem til 31. jan 2013.

Samtidig afventer de svar fra hospital på ny status før de kan genbehandle min sag.

Jeg har fået 1500 for hver måned inden årsskiftet og her i januar har de brugt mine gamle tal og rundet op til nærmeste 100 kr, grundet lovændringen 1. jan 2013.

Dejligt at der nu er lidt bedre råd til medicin osv

Tak for hjælpen fra jer andre
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 12:44   #7
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Tillykke med det og det var rart med en tilbagemelding...

Enjoy

// Pyt
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på fleksjob og hjemvisning til kommunen om min sygdagpengesag. abigal12 Din historie 0 13-04-2012 12:12
hjemvisning af klagesag ladybird Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 26-02-2011 13:45
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Vejledning om hjemvisning! buster Politik og Samfund 0 26-09-2010 19:26
Hjemvisning - praksisundersøgelse zuza Nyt om loven 7 16-10-2009 18:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension