K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2011, 09:12   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jep Viggo, du har tildels ret, jeg blev bare befærdet over at en psykiater kunne være så grov som Snøften forklarede her. Snøften må indgå i dialog med psykiateren hvis hun ønsker, at beholde ham, på den måde kan de måske få løsnet op og angribe problemerne på en god måde for begge parter.

Man skal ikke træde på nogen, der allerede ligger ned og det lød det som om denne psykiater gjorde i Snøftens tilfælde.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 09:56   #32
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Snøften

Det er enhver psykiaters, psykologs el. terapeuts regel nr. 1, at der fra start af et forløb/konsultation etableres et "rum", hvori det er muligt for patient/kilent, at føle tryghed og plads til at kunne være tilstede med sine problemer.

Derfor bør disse ved en første konsultation vægte dette aspekt meget højt, idet det jo er centralt for det videre arbejde for såvel patient/klient som psykiater, psykolog og en terapeut.

Jeg har svært ved, at se at en sådan rum kan skabes, hvis en af ovennævnte behandlere ikke går frem med forsigtighed og et formål, der hedder afdækning af patient/klient egen forståelse af sine problemer.

Håber derfor du overvejer flg.: er det muligt for dig, opnå dette "rum", hvorunder du føler dig tryg og fortrolig med denne psykiater udviser forståelse for dine problemer og har en tilgang der er afstemt eft. din aktuelle psykiske situation og ikke tromler derudaf med egen dagsorden uden du er med?

Hvis du ikke er det, bør du måske overveje en anden, da det jo er essentielt, at der opnås et sådan "rum", idet man jo ikke kan hjælpe mennesker med mindre man har en forståelse dette, og starte i det udgangspkt. patient/klient kommer med.

De bedste ønsker

Gunvor

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 11:53   #33
Snøften
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Snøften er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nicklas10 Se meddelelser
Snøften – Hvis psykiateren siger du er fed, så er det nok fordi du fed. Så køb løbesko og løb en lille tur og så skal du se så rasler fedet af dig og du behøver ingen psykiater. Husk også at slukke tv´et, spis ikke slik og chips.
LOL....altid rart at vide, at der er nogen der trænger mere til at få hovedet undersøgt end mig
Snøften er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 12:02   #34
Snøften
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Snøften er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Jeg syntes ikke at man bare skal lukke af fordi at man ikke kan lide det at man hører, hvis at man bare vil bekræftes/trøstes behøver man ikke en psykiater så kan man bare gå ned på den lokale og give en omgang
Næsten ligemeget hvad problemet er kan man næsten altid selv gøre et eller andet for at forbedre situationen
Hvis snøften er helt ærlig over for sig selv og er sikker på at det ikke har nogen betydning at hun er overvægtig
Så bør hun bede psykiateren lukke arret og fortælle ham at det ikke er det at de skal arbejde med
Jeg har dog svært ved at forstå at overvægt skulle være irrellevant i forhold til det mentale velbefindende, men jeg kan også sagtens forstå at depressionen kan gøre at man ikke magter at gøre noget ved overvægten
Så det er en ond cirkel hvor at det ene hæmmer det andet, svært er det
Jeg har ikke noget problem med sandheden og kommer ikke til psykiater for at blive trøstet. Overvægt er ikke årsag til min depression, så det er ikke der problemet ligger og derfor heller ikke der indsatsen skal ligges.

Jeg er med på, at det er en ide for psykiateren at undersøge, hvorvidt det er et issue ifht depressionen, men det er måden det bliver gjort på der er problemet - ikke emnet.

Nu er det jo heller ikke så simpelt, at overvægt pr automatik = depression og hvis bare man taber sig, så går depressionen væk...
Snøften er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 17:57   #35
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej snøften

Hvor er det dog trist at du har fået fat i en så ubehaglig psykiater.

Jeg går hos en virkelig god psykiater - til samtaleterapi - der har slet ikke været tale om piller - for som hun siger - det hjælper slet ikke i mit tilfælde.

Så der findes rigtig gode og dygtige psykiatere - der ikke bare deler piller ud.

Jeg håber for dig at det vil lykkes dig at finde en af den slags.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 19:48   #36
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
selvfølgelig

selvfølgelig er overvægt ikke lig med depression men det gør det ikke nemmere at være glad og holde af sig selv hvis at man har vægtproblemer
Men der skal da helt klart være tillid mellem patient og læge og er der ikke det
bliver det svært
Kan man bare sådan skifte psykiater jeg begyndte hos en sådan for nogle uger siden og måtte forinden vente i månedsvis på at komme til.
Han var den fjerde jeg henvente mig til de 3 foregående gad end ikke tage telefonen, så de har kunder nok
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater Lonnie Alt det andet 1 21-10-2012 23:08
Psykiater m.m. Pixeline Alt det andet 2 03-07-2011 22:31
Syg psykiater Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-11-2010 23:04
Psykiater? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 6 15-11-2010 10:35
Psykiater SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-05-2010 02:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension