K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2012, 02:31   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
For at en arbejdsprøvning er brugbar skal man møde op hver dag, ikke noget med at sygemelde sig (det kan man faktisk ikke, for at det skal være helt rigtigt, kun hvis en læge vurdere at det vil give VARIG uoprettelig skade kan man komme videre med ens sag inden uden eller med en ikke afsluttet arbejdsprøvning) MEN det er så til gengæld ok at møde for at vende ryggen til og gå hjem igen med det samme.

Revalidering lyder umiddelbart ikke som det rigtige, for som udgangspunkt skriver du under på at du kan klare et alm fuldtidsjob ves stansningen, uanset årsagen til stansningen, dvs stanses din revalidering fordi du fx er for meget syg, ja så er det bare synd. Følger du ikke den lagte plan heder det KHJ med øjeblikkelig virkning der er ingen kære mor.

Man kan godt revalideres til mindre end alm selvforsørgelse, fx til fleks, MEN for at man kan tilkendes fleks (eller FP) skal ALLE ens skavanker være stationære og top-behandlet (der må ikke være flere behandlingsmuligheder) men der er du tilsyneladende ikke, så det er heller ikke en mulighed.

Så umiddelbart vil revalidering for dig være som at tisse i bukserne, det varmer dejligt økonomisk den første måned, eller 3 men når du ikke en gang kan klare 2 dages arbejdsprøvning vil det altså ikke blive meget mere end det, du skal kunne side på en skolebænk 37 timer om ugen, og deltage i praktik 37 timer om ugen, hvis der er praktik, kan du ikke klare 2 dages arbejdsprøvning hvor du bare sad foran en skærm, så kan du heller ikke klare 37 timer i et klasseværelse. Så din SB´er gør dig faktisk en tjeneste ved at sige nej.

En anden ting er så at revalidering er suuuper godt, for den hvor det fra start er realistisk, men det er vigtigt at ens læge/r er enige i at det er en god ide, at de mener man kan klare først 37 timers udd og senere et 37 timers job (eller rettere det der hedder selvforsørgelse) er de ikke med på "ideen" gør man klogt i at lade være, for en revalidering der er dødsdømt på forhånd vil kun komplicere ens sag unødigt, ud over at det trækker det hele i langdrag, og der er kun EN til at betale prisen... borgeren selv.
Også der er det klogest at være topbehandlet før man starter især nu du lider af stres og dep, der er en grund til flere og flere unge stopper sig med piller for at klare sig i gennem deres udd, det er hårdt arbejde og stressende.

Desværre, er du syg med ting der kan tage år at behandle, før man kan sige at alle behandlingsmuligheder er udtømte og det bliver ikke bedre, men en ringe trøst må så være at rigtig mange med fysiske lidelser heller ikke kan nå at blive behandlet inden for det år VKO afsatte til os. Det er helt normalt at en sag tager 5-7 år at få afsluttet, altså 4-6 år på KHJ ydelse, nogle slås endda meget længere end det 20 år har jeg hørt nogle gange desværre (jeg selv var i systemet i 13 år og er endt uden nogen indtægt overhovedet og uden afklaring, og blev kun mere og mere syg af det, jeg startede på dårlige knæ og en 40 timers arbejdsuge der ikke voldte mig problemer, nu kan jeg end ikke finde ud af at bruge 4 timer om ugen på at drøne ud med reklamer, ikke uden hjælp, jeg er totalt ødelagt psykisk, på trods af at jeg kan prale af at jeg har det bedre en jeg har haft det de diste 10 år i systemet... men jeg er så også en af skræk sagerne *ss* de gode findes også der ude der er bare lidt langt i mellem desværre)

For at en arbejdsprøvning skal kunne bruges kræver det igen at der ikke er mere at gøre lægeligt, for ellers vil den ikke vise hvor meget du kan, det nytter ikke at bede en med et ubehandlet brækket ben at tage en arbejdsprøvning for så ved man jo ikke hvor meget vedkommende kan når benet er behandlet, og det er ens endlige VARIGE arbejdsevne der bestemmer hvilken hylde man havner på. Det gælder altså uanset hvad man fejler.
Dog vil den, med de rigtige lægelige dokumenter kunne sige lidt om, om man har en chance for at klare fuld tid senere, og det vil så med HELD kunne føre til at man fleksvisiteres for så at få kørt sagen færdig der (men så man HELDIG!)

Det er altså ikke din SB´er du skal banke oven i hovedet, men din læge/r, du skal forlange at få afdækket alle dine lidelser hos speciallæge/r og forlange at komme i en hver tænkelig behandling for alle de ting du slås med, for før ALT er afprøvet inden for alle de ting du slås med (og de siger der ikke er mere at gøre og lægekonsulenten samt en speciallæge kommunen sender dig til er enige i den konklusion) kommer du bare ikke videre, sådan er systemet.
Når det lægelige er HELT på plads er det tid til arbejdsprøvning, og først der efter kan de tages stilling til hvilken hylde du hører til.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er så frustreret )-: tullepigen Politik og Samfund 3 16-07-2013 07:44
Frustreret. esmum Alt det andet 12 11-12-2012 12:17
Er ny og frustreret tjele88 Spørgsmål ang fleksjob 5 11-10-2011 20:43
frustreret nikkoshadow Dit og Dat 3 07-11-2010 18:07
Frustreret.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 10 12-01-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension