K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2011, 17:25   #1
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Akut brug for hjælp inden møde i morgen

Jeg er indkaldt til en individuel kontaktforløbssamtale den 21. januar 2011, hvor jeg skal medbringe det ansøgningsskema, som h*u medsendte den 23 december 2010, hvis jeg vil søge Fp efter §17 og hvis vi jeg ikke selv vil søge skal vi snakke om mine muligheder for at transpotere mig til og fra en virksomhedspraktik, som vil blive næste skridt i min sag.

Så er det lige jeg igen igen har brug for jeres hjælp. :-)

1) Må jeg overhovedet deltage i denne virksomhedspraktik, når den ikke er indskrevet i en jobplan ?? og der heller ikke ligger en handleplan ??

2) Er virksomhedspraktik det samme som en arbejdsprøvning ??


Garfield;145096] har svare i tråden evt afslag på Fp Således på ?? ja virksomhedspraktik kan være en arbejdsprøvning det kan du se ud af papirerne da det skal stå hvis det er en arbejdsprøvning."

Svar:Hvilke papirer er det Garfield hentyder til ???

Maybeline2you som er sat skakmat
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 17:33   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du været i arbejdsprøvning før?
har i snakket om den virksomhedspraktik er i forbindelse med en førtidspension sag
alså en slags dokumentation så kommunen kan vurdere din arbejdsevne
så din sagsbehandler kan indstille til pension efterføglende

du skal spørger din sagsbehandler om den virksomhedspraktik er en arbejdsprøvning som skal munde ud i en
ressourceprofil med de 12 elementer
http://www.arbejdsevnemetode.dk/
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 17:51   #3
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har du været i arbejdsprøvning før? Nej

har i snakket om den virksomhedspraktik er i forbindelse med en førtidspension sag alså en slags dokumentation så kommunen kan vurdere din arbejdsevne så din sagsbehandler kan indstille til pension efterføglende
NEJ


du skal spørger din sagsbehandler om den virksomhedspraktik er en arbejdsprøvning som skal munde ud i en ressourceprofil med de 12 elementer
http://www.arbejdsevnemetode.dk/
Ja! Jeg spørg hende
Ressourceprofil er udfyldt

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 18:04   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok

så kan jeg ikke anbefale dig og søge en §17
for der bliver lagt ekstra vægt på en arbejdsprøvning
så hvis du selv søger, vil den næsten med sikkerhed blive indstillet negativ
nu når din sagsbehandler netop vil sende dig arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 18:40   #5
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
de papirer jeg nævnte kan jeg så regne ud du ikke har modtaget endnu dem får du nok først i morgen, men det er en vejledning om det du skal ud i, der skal også gerne stå hvad formålet med det er, netop som skrevet højere oppe om det er for at få afklaret resterhvervsevnen.

man må jo gå ud fra at den vil blive indskrevet i din jobplan, og at der vil blive lavet en handleplan over det videre forløb, jeg har modtaget en handleplan efter hvert møde efter jeg kom tilbage på sygedagpenge.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 18:56   #6
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Nej jeg har KUN modtaget indkaldelsen og en handleplan har jeg aldrig nogensinde modtaget og hvad formålet er .. Ja det kommer nok til at hænge og blafre i vinden, for hvergang jeg har stillet lige netop det spg, har jeg ikke fået noget svar.

M2Y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 21:59   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Medmindre at du har lægepapirer hvoraf det fremgår, at afprøvning er kontraindiceret tror jeg ikke du får noget ud af en §17, når du ikke ahr været i arb.prøvning, udover at trække tiden.

En virksomhedspraktik kan meget vel være = arbejdsprøvning.

Når du skal i arb.prøvning vil jeg kraftigt anbefale dig,at skrive en udførlig dagbog, søg evt. på dagbog her på K10.

Når sb sender dig et eller andet sted hen, så sender hun nogle papirer til stedet (visitations-papirer), når du starter på stedet er det en god idé, at bede dem på stedet, om at give dig en kopi af disse papirer, så du kan sikre dig, at der ikke er nogle misforståelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 00:46   #8
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@ Vovse

Jeg har ikke selv søgt, fordi det er en principsag for mig at alle parter overholder gældende lovgivning. Vi skal nemlig huske på, at den lovgivning gælder både for Sb og mig.

Med lovgivning følger regler og forpligtelser, som efter Sb mening KUN gælder for mig og her er det jeg står totalt af, pga. min store retfærdighedssans:

Sb burde have påbegyndt §18 allerede i september 2010, men det har hun ikke gjort, selv om det står i min jopplan. Og aftalen er underskrevet af os begge to. Nu vil hun så ha mig i den der virksomhedshalløjsa istedet for, men hvad den skal danne brggrund for, kan Sb på nuværende tidspunkt ikke udtale sig om. :. Ja goddaw mand økseskaft

Der står imine lægelige papirer, at jeg ikke kan arebdsprøves men ikke med det eksakte ord.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 07:56   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Der står imine lægelige papirer, at jeg ikke kan arebdsprøves men ikke med det eksakte ord. M2y
Må jeg have lov at spørge hvordan det står?

Mange læger er desværre ikke gode nok til at udtrykke sig tydeligt overfor kommunerne, men måske kan du få vedkommende læge til at skrive det tydeligt, så der ikke er noget at tage fejl af?

Hvis først du har på skrift, at afprøvning er kontraindiceret, så snes jeg du skal aflevere en ansøgning om førtidspension i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 16:56   #10
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@ Vovse

JA det må du gerne spørge ind til .... jeg poster det senere.. er lidt flad for energi lige nu ... håber det er okay ?

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde med chef for sygedagpenge i morgen. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-08-2013 12:08
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Til nyt møde i morgen. p.m.o. Alt det andet 32 21-05-2010 14:33
Akut brug for hjælp!! Elemskov Spørgsmål ang fleksjob 113 15-04-2010 00:15
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension