K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2010, 12:17   #81
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Tak skal du have det varmer.. Mens min mand traver 15 km om dagen rundt i huset fordi han ikk kan finde ro på nogen måde...

Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 14:47   #82
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Ja, jeg tror nu os bare at det er det vi gør.. Han er noget roligere når jeg er med ham, jeg kan desværre bare ikke følge ham overalt resten af livet, hvoren jeg gerne vil...

Vi havde et ønske om et barn mere, men vi har valgt den "sidste" fra, vi har ingen sex grundet hans tilstand, kan simpelhen bare ikke.. Han trækker sig os følelsmæssigt og ingenting vil have, og andre gange skal jeg hænge på ham hele tiden med nusse, kysse og kæle. Det er sindsygt hårdt.. Jeg har desværre selv angst, men er medicineret, havde jeg ikke været det, så tror jeg næppe vi boede sammen i dag.. Det hjælper mig igennem det værste, men dog ramler vi til gengæld os hovederne sammen, så hele verden ryster
Han glemmer ting hele tiden, så jeg har måtte blive deltids sygemeldt for at kunne overskue, børn til og fra skole, lektier, madpakker, bad, tandbørstning, putte om aftenen, vækning, morgenmad og klargøring inkl. min mand som jeg så kan hjælpe når jeg kommer hjem efter jeg har afleveret børn..

Undskyld, det blev til en hel masse, familien har bare så svært ved at forstå.. Nogen har endda valgt os fra fordi vi er blevet for sære.....
Det er familien, der har et problem, ikke Jer!
Jeg er enebarn.
Min mands lillesøster og lillebror har vendt os ryggen. Sådan nogle mennesker er ikke værd at samle på.
så hellere leve vores eget liv og have det godt sammen!

Du skal blive ved med at huske at passe godt på dig selv.
Bare bliv ved med at læsse af herinde, det hjælper også!
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.

Sidst redigeret af Jessica; 21-03-2010 kl. 17:55.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 19:04   #83
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Kære Jette..Fatter ikke folk kan gøre sådan... De må have en bitter smag i munden og side med dårlig samvittighed.. Men sjovt nok når der ryger penge ind på kontoen så er man god nok... Der er absolut lukket herfra.. Ingen har tilbudt os hjælp, hverken økonomisk eller støtte... Føj altså.. Vi har rendt rundet efter dem, så snart vi kunne se at de kunne have brug for noget eller hjælp til sorg...

Kære alle,

Forefindes der i den Danske lovgivning en §§§ som fortæller at man i visse tilfælde kan fritages fra revaldering inden visitation til et fleksjob, hvis man på forhånd kan se at det er nytteløst???

Kh....

Sidst redigeret af Stezu; 21-03-2010 kl. 22:49. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 20:42   #84
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Ved ikke om der er §§ der siger noget om det - men jeg ved der er flere her på K10 - der ikke er blevet arbejdsprøvet fordi psykolog feks. har skrevet at arbejdsprøvning er "kontraindiceret" - hedder det vist med et flot ord. Men hvis det feks. hos din mand er åbenlyst for behandlere (og dig men det gælder vist ikk) - at han får det ringere af at få en arbejdsprøvning, så er der eksmepler på, at hvis det er oplyst af den læge der nu har forstand på det - så slipper man - og så kan man (han) søge FTP uden arbejdsprøvning. men mon ikke der kommer andre på banen?? Der er nogle der har prøvet det - herinde.

Held og lykke med jeres kamp vil jeg bare lige sige.. har læst og fulgt med i din tråd. Sikke en kamp i har gang i - og godt at du "lufter lidt ud" herinde...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 21:02   #85
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Hej Ruby,

Tak for dit svar - det hjalp et skridt videre på vores uendelige lange vej, som det følelses som ret tit

Min mand har heldigvis tid hos psykiateren på fredag, her håber jeg at han vil sygemelde ham fra revaldering, med det fine ord som du skrev

Elemskov

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Ved ikke om der er §§ der siger noget om det - men jeg ved der er flere her på K10 - der ikke er blevet arbejdsprøvet fordi psykolog feks. har skrevet at arbejdsprøvning er "kontraindiceret" - hedder det vist med et flot ord. Men hvis det feks. hos din mand er åbenlyst for behandlere (og dig men det gælder vist ikk) - at han får det ringere af at få en arbejdsprøvning, så er der eksmepler på, at hvis det er oplyst af den læge der nu har forstand på det - så slipper man - og så kan man (han) søge FTP uden arbejdsprøvning. men mon ikke der kommer andre på banen?? Der er nogle der har prøvet det - herinde.

Held og lykke med jeres kamp vil jeg bare lige sige.. har læst og fulgt med i din tråd. Sikke en kamp i har gang i - og godt at du "lufter lidt ud" herinde...
Hej igen,

Fandt et link her som besvare mit spørgsmål :

http://www.k10.dk/showthread.php?t=8374

Sidst redigeret af Stezu; 21-03-2010 kl. 22:50. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 11:24   #86
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Elemskov,

God idé med at få en udtalelse om at han ikke skal arbejdsprøves endnu engang. Jeg har selv været i 2 arbejdsprøvninger og jeg gør det bare ikke igen, det har været for hårdt.

Går din mand selv til psykolog og psykiater ?. Det vil kunne hjælpe ham bedre i hverdagen, så han ikke har al den uro. Du kan ikke takle det hele selv, de professionelle kan hjælpe os på flere andre måder og det vil give dig en ro hvis han passes op der også.

Jeg syntes bare ikke at kunne læse om din mand går til egen psykiater og/eller psykolog i din tråd.

På fredag formoder jeg at det er en psykiater kommunen har "shoppet" på, det plejer også at være fint nok. Det kan bare ofte være en lang samtale man skal igennem, men de skal nok skrive det til hans "fordel" er jeg sikker på.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 16:15   #87
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Kære EE,

Han gåt til psykiater ca. 1 x ugenlig, det er han ved at "vænne" sig til, og det hjælper ham osse.
Hans tid hos ham er blevet fremskyndet til onsdag, og dd har han snakket om det med revalderings/arbejdsprøvning, og han sygemelde ham gerne hvis han ikk kan klare det. Dejligt med den opbakning
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 13:26   #88
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Endnu et par ????

Kære "venner" på K10

Har endnu engang brug for svar på et praktisk spørgsmål - håber I kan hjælpe.

Som I sikkert ahar læst, så forlanger kommunen en ny speciallæge undersøgelse, psykiateren som de har "shoppet", "bor" i Roskilde, vi hører til i Sorø omegn.

1. Kan vi søge km godtgørelse ved denne undersøgelse?

2. Hvis han skal behandles fremover i Roskilde, kan vi da kræve km godtgørelse ved et hvert besøg?

Det er trods alt kommunen der forlanger undersøgelsen foretaget så langt væk, kontra hans egen psykiater i Ringsted

God dag til alle
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 15:11   #89
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=Elemskov;96971]Kære "venner" på K10

Har endnu engang brug for svar på et praktisk spørgsmål - håber I kan hjælpe.

Som I sikkert ahar læst, så forlanger kommunen en ny speciallæge undersøgelse, psykiateren som de har "shoppet", "bor" i Roskilde, vi hører til i Sorø omegn.

1. Kan vi søge km godtgørelse ved denne undersøgelse?

2. Hvis han skal behandles fremover i Roskilde, kan vi da kræve km godtgørelse ved et hvert besøg?

Det er trods alt kommunen der forlanger undersøgelsen foretaget så langt væk, kontra hans egen psykiater i Ringsted



I skal kun regne med det ene besøg hos psykiatikeren i Roskilde, kommunen vil kun have en speciallægeundersøgelse samt en udtalelse om din mands psykiske situation. Det er helt normalt at sende folk til speciallægeundersøgelse hos andre speciallæger end dem man ellers har. (hvad det så skal være godt for)

Psykiatikeren skal kun undersøge din mand, og komme med sit bud på diagnoser og behandlingsmuligheder, der jo helst skal være tilsvarende den psykiatikers/andre læger han ellers er i behandling hos. Får i en erklæring der er helt ved siden af jeres egen psykiatikers/lægers mening, så klag endelig over for stor diskrepans mellem lægeudtalelserne - det har kommunen pligt til at udrede nærmere.

Får i den samme psykiatiker i Roskilde som jeg fik, så får i også en sober og fair behandling - ikke alle speciallæger er i "lommen" på kommunen, i risikere også at få lige den erklæring der skal til, så sagen er på rette spor igen - så tag ikke sorgerne på forskud. Få den undersøgelse overstået, når det nu ikke kan være anderledes, og er erklæringen så "helt ude i skoven" må i til den tid bruge klagesystemet.

Kørsel og km. penge til en undersøgelse ved jeg ikke noget om, men da kommunen selv forlanger den undersøgelse hos den bestemte læge, så skulle man da mene de også sørger for kørslen - i al fald i de tilfælde hvor transport giver problemer. Det må sagsbehandleren kunne oplyse om.

Hvis kommunen FORLANGER en anden behandling, eller behandling hos en anden speciallæge, så må de selv til lommerne og betale hvad det koster - jeres egen læge er den eneste der bestemmer hvem og hvad han/hun mener er relevant for sin patient.

Så mit råd, få den undersøgelse overstået, måske og det er der størst sansynlighed for - så ender i ud med en god udtalelse. Husk at bede psykiatikeren om en kopi, af den speciallægeerklæring han sender til kommunen.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 16:23   #90
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Kære Ingrid,

Tak for en grundig besvarelse

Han er henvist til Sirculus i Roskilde. Og ja han bør jo nå frem til samme diagnose som de to andre Men vi tænker bare worst case, konsant. Systemet er forbandet hårdt..
Vi har i øvrigt fået "ny" ressourceprofil tilsendt efter mødet i torsdags.. Og nu skal der osse skrives rettelser til den igen igen..
Den nye uddybende udtalelse fra psykiater er slet ikk medtaget, samt HELE partshøring over afslag på fleks er ej heller ajourført... Det er så irriterende, vores LIV indeholder sku ikke en skid andet en den her dumme sag, som vi kun føler modstand i. Manglede han nu bare en arm eller ben, så ku man se dett.. Citat fra ham selv

Kh.
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension