K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2010, 23:28   #31
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Jeg sys sku at jeg er færdig efterhånden, har lige snakket sagen igennem med en bekendt hun siger, at vi skal passe på med medierne, da kommunerne har det med at blive meget ondsindet og at det kan forværre hele sagen.
Jeg går sku i total panik hvis de fratager hans sygedagpenge, vi er gift og har eget hus, så han jo ikke engang kandidat til kontanthjælp. Hvad gør man så udover at klage og bruge sin advokat??

Please...
Tja.. det hjælper egentlig ikke at "true" ved at gå til medierne. Det ændrer ikke bare lige deres afgørelse.
Det handler om at kunne dokumentere, at man opfylder betingelserne iflg. de lovgivninger, der er.
Men brug advokaten, han må jo kunne fortælle jer mulighederne i sagens løb, om der er muligheder for forlængelse af sygedagpenge. Han kan bedst bedømme det, når han kan følge sagen, og det kan vi andre ikke herinde fra K10 på samme måde.
Hvis de modtager din mands klage, har de 4 uger til at genvurdere sagen. Så må man tage det derfra og se, om de fastholder deres afslag eller vil give ham forlængelse af sygedagpenge alligevel. Hvis de fastholder deres afslag, så skal den videre til beskæftigelsesnævnet.
Så I må sammen med advokaten lave en god klage med gode begrundelser med dokumenter osv. for at bevise at han opfylder betingelserne for forlængelse af sygedagpenge.
Sådan er klagerettens vej.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 23:48   #32
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Thumbs down

Hvad er min mands muligheder økonomisk set under klagebehndlingen?? Regner med at sådanne ting kan tage enorme tider..
Altså læge og psykiater påpeger at han skal i fleks hurtigst muligt for ikke at få ham længere ned i støvet.. Men de vil jo ikke vægte disse to meget kompentente mænd højt..
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 00:08   #33
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Hvad er min mands muligheder økonomisk set under klagebehndlingen?? Regner med at sådanne ting kan tage enorme tider..
Altså læge og psykiater påpeger at han skal i fleks hurtigst muligt for ikke at få ham længere ned i støvet.. Men de vil jo ikke vægte disse to meget kompentente mænd højt..
Såfremt de har vurderet, at din mand alligevel er berettiget til at få forlængelse af sygedagpenge, så får han det i tilbagevirkende kraft.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 00:20   #34
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Thumbs down

Hvad tror du realkreditdanmark og div andre siger til det.. Æv altså, jeg kunne grave mig ned..

Hans méngrad blev jo fastsat til 33 % sommeren 2008, op ask.dk hjemmeside, står der at de kun fastsætter en méngrad hvis de mener at ens tilstand er stationær og man ikke kan forbedres.. det viser endnu mere at kommunen går imod afgørelserne som tidligere er truffet i hans sag..

Har læst at andre får fastsat deres erhvervsevnetab, og først der kommer de i fleks, revalidering eller førtidspension.. Er det rigtigt???
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 00:27   #35
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser

Har læst at andre får fastsat deres erhvervsevnetab, og først der kommer de i fleks, revalidering eller førtidspension.. Er det rigtigt???
Nej det er arbejdsevnen, de skal se på. Jeg er selv i fleksjob og har ikke fået fastsat nogen erhvervsevnetab fra ASK.
Det er meget forskelligt fra sag til sag. Alle sager skal behandles individuelt, da det er forskelligt, hvordan et menneske kan klare sig med sin nedsatte funktionsnedsættelse. Det er som sagt den nedsatte arbejdsevne, det hele handler om.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 00:38   #36
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Thumbs down

har bedt advokaten om, at får vurderet disse ting. Hendes forslag var at vente til han havde fået bevilliget fleks, men det er åbenbart ikke sådan ligetil. det var som sagt da hele sagsforløbet startede for halvandet år siden, håber at vi kan prøve proceduren omvendte nu, altså vurdering af erhvervsevne og så forhåbenlig fleks...
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 09:34   #37
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Hvad tror du realkreditdanmark og div andre siger til det.. Æv altså, jeg kunne grave mig ned..

Hans méngrad blev jo fastsat til 33 % sommeren 2008, op ask.dk hjemmeside, står der at de kun fastsætter en méngrad hvis de mener at ens tilstand er stationær og man ikke kan forbedres.. det viser endnu mere at kommunen går imod afgørelserne som tidligere er truffet i hans sag..

Har læst at andre får fastsat deres erhvervsevnetab, og først der kommer de i fleks, revalidering eller førtidspension.. Er det rigtigt???
ASK og deres afgørelser om mèngrader, siger ikke en pind om folks arbejdsevne, og det er vigtigt i sager både i ASK og kommunen, at afgørelserne de to steder IKKE nødvendigvis hænger sammen.

Et eksempel: Min sagsbehandler i mit sygedagpengeforløb, havde efter en trafikulykke fået en mèngrad på 65% - hun var lammet fra livet og ned, men arbejdede alligevel fuldtids. Kommunen bruger begrebet arbejdsevne, mens ASK bruger hvilken indflydelse skader/skaderne har på kroppen (invaliditet)

Det eneste man kan bruge mèngrader til, i det kommunale forløb, er, at bevise over for kommunen at der foreligger en eller anden varig skade/sygdom tilstand. Mens man kan bruge en kommunal afgørelse (fleks eller pension) til at ASK kan træffe en afgørelse om erhvervsevnetab, men det er vigtigt at vide, at det er ASK for sig og det kommunale for sig, da de bruger forskellige begreber. Lidt forvirrende, da alt i sidste ende alligevel hænger sammen.

Fint med en advokat på sidelinjen, og fint at advokaten skriver en klage/indsigelse mod stop af sygedagpenge - der er da håb om at kommunen så revurderer deres afgørelse om stop af sygedagpenge. I min sag skete nogenlunde det samme, men endte efter en klage/indsigelse med, at jeg alligevel blev fleksjobvisiteret.

Får din mand stadigvæk nej til fleksjob efter klagen - så kan i trække tiden på sygedagpengene lidt ved at han søger pension efter § 17.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 09:58   #38
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Mange tak for dit råd
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 01:48   #39
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. at bånde samtale, uden sagsbehandlers vidne.

Bor selv i Hillerød, og de laver bare skræmmekampajne.
Loven forhindre IKKE samtaler. Og de kan intet stille op, så længe man selv deltager.
Jeg vil oven i købet mene, at man har ret/og bør optage hemmeligt, med en sådan besked på kommunes hjemmeside.

Grunden til, at de indføjer det sidste om at sagsbehandlers ord ikke er en afgørelse, er desværre fordi der foregår meget bedrageri i kommunen. ved det desværre selv af bitter erfaring.
hvis jeg skal til møde UDEN bisidder, vil jeg til enhver tid optage. Og lover/siger sagsbehandler noget, er det retsgældende.
Det er derfor kommunen skriver sådan. Fordi de har særlige udvalg hver gang noget skal bevilliges.

Her i kommunen er der stor forskel på, hvad der bliver sagt/aftalt og hvad et ref. afgørelse ender med.
Derfor kan det være klogt at optage. Nok i de fleste kommuner i disse sparetider.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 14:39   #40
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Angry Nyt nyt nyt------haste

NYT NYT i sagen!! I onsdags fik min mand afslag, vi har så partshøring indtil d. 11.3.2010, altså om 2 dage.
Men så ringer min mand til sagsbehandleren og hører om de har modtaget de mange mails vi har skrevet til parthøringen over weekenden. Ja det havde hun, og de havde genvurderet sagen i fredags, altså to dage efter den oprindelige afgørelse. Det kan de sku da ikke????:Men hendes kommentarer var at hun havde andet at tage sig til end, at læse mine mails.
Og foruden sluttede hendes vikariat d. 31.3.2010, så han ville få en ny sagsbehandler!! :mad
Hvad mener I??? Please..
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension