K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 21:14   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Men Karo, kommer man så ikke under en eller anden paragraf hvis man er syg og måske så derved kan fritages for aktivering ?
Ja, og efterhånden alt vil falde på plads, men først skal man igennem en vridemaskine. Først og fremmest om ens økonomiske forhold dvs. hvad man har af formue og penge, om man bo alene eller sammen med en. Der skal indhentes en ny lægeerklæring og alt det vil tage sin tid.

Sidst redigeret af Karo; 12-11-2010 kl. 21:18.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:17   #22
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ADHD- Se meddelelser
Karo
Men man er ikke jobsøgende når man ikke er match 1 - så er man modtagelig for tilbud der gør en klar til jobsøgning, men det sker først ved efterfølgende samtale
Det er netop det som er et problem, fordi man få ikke den samtale med det samme.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:30   #23
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg var på kontanthjælp det sidste stykke tid af min sag om fleksjob, og der kan jobcentret gå ind og lave en anmærkning til ydelsescentret hvor de udbetaler kontanthjælp, så man ikke er til rådighed selvom man får kontanthjælp, imens ens sag gøres færdig....
Så det er din sagsbehandler på jobcentret der skal lave en anmærkning til ydelsescentret så du kan få din kontanthjælp.

Tak, har skrevet til SB og bedt hende få de berørte dele af forvaltningen til at tale sammen.

og så er der i øvrigt en vis dame eller noget, der kan imødese en klage fra mere end en borger. Det er altså noget der skal stoppes, og det bidrager jeg gerne til.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 22:12   #24
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg menes nu min egen reaktion, nooo....NÆSTEN
http://www.youtube.com/watch?v=xbVw7entkxg
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 22:26   #25
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ADHD- Se meddelelser
Altså stop stands..... borgmesteren har intet med det og gøre og det er spild af tid at spørge ham
Det kan du dælme tro borgmester har, det er borgmesters JOB at sørge for at personalet lever op til gællende lov, og loven indeholder nu en gang at borgerene SKAL vejledes.
Man kunne selvfølgeligt også vælge at gå til, tilsynet, frem for borgmester (kommunalbestyrelse) men det burde ikke være nødvendigt, borgmester burde leve op til sit job.

Her er tale om MINDST 2 (på en og samme dag) der IKKE er blevet vejledt, de er bare blevet afvist, og ikke en pind mere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 22:43   #26
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja syntes det er så fræk, de siger alle noget forskelligt.

Tænk hvis du ikke havde haft k10, hvor skulle du så have fået de oplysninger fra du har fået

Håber også du klager over manglende og ordentlig information.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 23:04   #27
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmmmm, nu forstår jeg bedre sagen fra Holsterbro, hvor der - desværre - blev en sagsmishandler mindre i systemet...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 23:19   #28
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Jamen altså det ser åbenbart ud til at det ikke er en fejl i jobcenter men fordi pågældende ikke har meldt sig ledig- og det er ikke en dyt med borgmesteren og gøre, det er altså Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats der er styrende for den praksis der er i kommunen.

Man må ikke nægte tilbud uden gyldig grund- og hvis man møder op i jobcenter og siger,- jamen jeg kan ikke arbejde-... ja så overholder man ikke det i loven...

Desuden så klager man ikke til borgmesteren i første omgang, det gir kun konflikt,- man klager til lederen i den afdeling hvor man føler sig ramt - når man så får svar fra den klage, så kan man, hvis den ikke er som ventet, klage til borgmesteren,- men man kan kun klage over hvis der er sket fejl, da ikke fordi man syns loven er dum

Det er også meget svært at tage stilling i det her, da det ikke nogen steder fremgår, hvad de pågældende helt konkret har sagt da de mødte op i jobcenter
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 23:58   #29
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg prøver igen, loven siger at borgerne SKAL vejledes, dette er absolut ikke sket, borgeren/e er kun blevet afvist... det har intet med en dum lov at gøre, men noget at gøre med at loven ikke er overholdt.... og lige netop denne del af loven bliver tit ikke overholdt af kommunerne, det der med at vejlede eksistere ikke rigtigt, med mindre det omhandler at kommunen kan spare penge, fx er jeg på intet tidspunkt blevet vejledt om muligheden for at søge § 100, det er altså sagsbehandlers opgave at vejlede om det, om så du bryder dig om det eller ej... der skal vejledes om ALLE muligheder.

Der til hvilken afdelings leder er det lige der skal klages til? altså bække afdelinger siger jo at det er den anden afdeling, der har ansvaret... ej du det der dansen rundt om juletræet drop det, det er tidsspilde for alle parter.

Om en klage giver konflikt afhænger godt nok af borgmesteren, og ikke af om man har klaget det ene det andet det tredie og det fjerde sted først.... jeg har nogle gange klaget direkte til borgmester, uden det har giver nogle problemer, ikke for mig i hvert fald, at sagsbehandlerene så ikke var så begejstrede kan jeg ikke tage mig af, for så kan de farme overholde gældende lov fra start af (hvilken jeg ofte har gjort dem opmærksom på INDEN jeg klagede, men denne er helt grundlæggende og det skal man som borger altså ikke minde kommunens personale om)

Lige så kender jeg lidt for mange historier der netop har givet konflikter til trods for folk har brugt flere måneder på at gå op af stigen stille og roligt, så gar har en fået besked på at denne burde være stoppet ved afdelingslederen (af afdelingslederen, hvem ellers?)
Det er altså absolut kun en garanti for at tingene tager længere tid, og ikke en garanti for at slippe for konflikter (eller andet bøvl)

Jeg finder gerne § omkring vejledning en af dagene, lige nu orker jeg ikke, men efter som vores psykiske diagnose ligger ekstrem tæt så kender du jo godt det problem *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 00:02   #30
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af ADHD- Se meddelelser
Jamen altså det ser åbenbart ud til at det ikke er en fejl i jobcenter men fordi pågældende ikke har meldt sig ledig- og det er ikke en dyt med borgmesteren og gøre, det er altså Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats der er styrende for den praksis der er i kommunen.

Man må ikke nægte tilbud uden gyldig grund- og hvis man møder op i jobcenter og siger,- jamen jeg kan ikke arbejde-... ja så overholder man ikke det i loven...

Desuden så klager man ikke til borgmesteren i første omgang, det gir kun konflikt,- man klager til lederen i den afdeling hvor man føler sig ramt - når man så får svar fra den klage, så kan man, hvis den ikke er som ventet, klage til borgmesteren,- men man kan kun klage over hvis der er sket fejl, da ikke fordi man syns loven er dum

Det er også meget svært at tage stilling i det her, da det ikke nogen steder fremgår, hvad de pågældende helt konkret har sagt da de mødte op i jobcenter
Forsøger ad bedste evne at ignorere ovenstående. Jeg finder ikke årsag til at forsvare mig. Den opmærksomme læser kan finde de oplysninger er relevante til spørgsmålet.


Er overordentlig glad for de begavede svar der er kommet på mit spørgsmål Det varmer på en usædvanlig dårlig dag
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen nægter at acceptere BAN's afgørelse foetsie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 28-03-2013 13:25
Modtage beløb på kontanthjælp Jesper25 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 03-03-2013 15:42
Er det udelukket for en borger at modtage kontanthjælp, hvis pågældende ejer et hus e adman157 Politik og Samfund 8 15-11-2012 14:12
sygedagpengestop/kontanthjælp fibro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 20-07-2011 10:33
Må man modtage kontanthjælp når man er boligejer? Happy girl Alt det andet 4 19-01-2011 22:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension