K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2014, 18:07   #1
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
sygemeldt i praktik

Er der nogen af jer som kan oplyse mig hvad der sker i min arbejdsevne prøvning hvis jeg sygemelder mig pga for mange smerter. Jeg har hverken fået stol. Og hæve sænkebord stillet til rådighed og så er der bare mega mega koldt så det går lige til smerter...
Min sag er således at jeg er blevet forlænget i 39 uger og ved ikke hvad der så sker med min arbejdsprøvning som jeg mangler 6 uger af for at gennemføre.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:16   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, så kan du risikere at skulle ud i en ny arbejdsprøvning på et senere tidspunkt. Nu du kun mangler 6 uger, ville det næsten være ærgerligt.
Er der ingen du kan henvende dig til mht dine problemstillinger omkring mangelende hjælpemidler osv?

Dog, kan der opstå et problem, hvis de fornemmer at du måske kan arbejde mere, hvis du bare får den rigtige stol, det korrekte bord osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:25   #3
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Spørgsmålet er jo bare hvad der så sker hvis det ikke bliver inden for de 39 uger de når at afklare mig ? Er der så yderligere forlængelses muligheder ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:28   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Få en ergoterapeut ud og se på forholdene. Måske hun kan råde dig selvom surt med tykt tøj, men kan jo desværre være nødvendigt. Ofter kan der rykkes rundt på tingene. Prøv i al fald for din skyld.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:54   #5
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg gør alt hvad jeg kan og vil så gerne . Men omvendt vil jeg ikke være mere dårlig og de ting har jo bestemt indflydelse på min sitiution . Hvad sker der hvis de ikke kan færdigvudere min arbejdsevne . Ryger jeg så ud af sygedagpenge eller hvordan foregår det ? Synes at have hørt et sted at de skal afklare en først inden de kan stoppe sygedagpengene ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:59   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej de skal ikke afklare dig.

Hvis du sygemelder dig kan du nemt regne med du kommer ud i en ny arbejdes prøvning og så når du det ikke og kommer sikkert på kh.
At sygemelde dig i praktikken er det sidste vi anbefaler folk at gøre, dels fordi du skal afklarer for at komme vider og dels fordi du kan ryge på kh.
Prøv med varmer tøj og får du får ondt så gå hjem men kom igen dagen efter, det er vigtigt de ser dig for ellers kan du ikke afklares.

Og hvis de mener du ikke samarbejder ryger du bare ud af systemet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 19:36   #7
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Har bestemt varmt tøj på ellers havde jeg været total færdig nu .
Synes bare jeg har læst i en afgørelse at hvis de ikke har tilstrækkeligt for at afklare arbejdsevnen så kan den forlænges efter stk . 2 eller 4. Det husker jeg ikke
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 20:10   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
problemet er altid hvem der skal bestemme om der er gjort nok, de afgørelser falder sjældent til din side, så derfor skal du passe på.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 20:18   #9
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Du lyder ret klog på det her område . Mange tak for svaret

Det er vel ikke godt nok når man kan gøre det bedre tænker jeg , her tænker jeg på de yderligere tiltag kommunen kan gøre for at praktikopholdet bliver mere optimalt for mig .

Ved du hvilke ting man skal igennem for at der kan træffes en afgørelse om hvad man videre skal ?

Hvis og i så fald de mener at min arbejdsprøvning er nok og at det viser sig at jeg kun kan være der 2 timer om dagen . Hvad sker der så med mig ? Hvor i systemet kommer jeg så hen ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 20:21   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nogle af de helt grundlæggende råd i forb. med praktik/arb.prøvning:

Mød op hver eneste dag så vidt du overhovedet er i stand til det.

Sig fra, og gå hjem, når du ikke kan klare mere. Også selvom du lige er kommet ind af døren.

Skriv en udførlig dagbog, over hele døgnet og hele ugen.

Aflever dagbogen til jobcenteret hver uge, mod kvittering selvfølgelig. Også selvom sb evt. ikke ønsker det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension