K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2011, 16:00   #11
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej Benny!
Har lige skimmet alt det igennem du linkede til.
Hvad endte det med?

Lægekonsulenten brugte de "ikke lægelige" oplysninger han fik fra kommunens sagsbehandler, og ikke STATUSATTEST fra min egen læge!

Jeg tabte erstatningssag ved Østre Landsret mod Gladsaxe Kommune, hvor kommunen sparede 1.141.064,85 kr. på, at fjerne hovedparten af min nødvendige hjælp i 3½ år.
Jeg tabte sagen fordi lægekonsulenten indgik i sagen!

Jeg tabte sag mod Lægekonsulent Claus Bjerregaard, fordi han ikke skal stå til ansvar for sine handlinger i kommunen. Han bliver således udnyttet af kommunen, så den ikke skal stå til ansvar!

Det var først efter retssagen jeg blev oplyst om ansvarsfriheden for lægekonsulenter, når de ikke er læger i kommunerne!

http://www.benny-g.dk/ostre_landsret_2006.htm

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2564
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 23:09   #12
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Tak for jeres respons

Jeg tror ikke der er problemer med konsulentens udtalelse, så vidt Sb lige kunne huske var det "svær depression, som er kronisk" - det samme som står i min status fra min nuværende psykiater. Jeg har bare af princip alle papirer, der findes på mig i "systemet" (inkl journaler fra div psykiatere). Har det bare svært ved at der ligger et dokument, som kan tælle i kommunens afgørelse af mit fremtidige liv

HVordan ved/ finder man ud af hvem der er lægekonsulenten (går ud fra det står på dokumentet, men når jeg nu ikke kan se det)??
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 23:36   #13
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
HVordan ved/ finder man ud af hvem der er lægekonsulenten (går ud fra det står på dokumentet, men når jeg nu ikke kan se det)??
Det burde din SB kunne fortælle dig. Min vidste det i hvert fald. Jeg fik også på forhånd at vide, hvem der sad i både indstillings- og pensionsteam, da min sag kom så langt.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 00:13   #14
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Dette er det officielle 'brev' til at søge aktindsigt.

"Begæring om aktindsigt
Hermed anmodes om aktindsigt i min personlige sag.

Jeg ønsker indsigt i alle tilgængelige aktstykker; herunder notater, mødereferater og aktens journalliste. Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. §6 i Lov om offentlighed i forvaltningen.

Jeg ønsker oplyst, i hvilke forvaltningsafsnit min sag har været behandlet til dato, samt oplysning om sagsnummeret i hvert enkelt af disse, jf. §7 i Forvaltningsloven.

Såfremt det anses for værende legitimt at undtage aktstykker i sagen fra aktindsigt, beder jeg om, at nedenstående imødegås.

  • At de aktstykker som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt angives tydeligt på journallisten.
  • At det jf. Forvaltningsloven § 22 tydeligt begrundes, hvorfor de aktuelle aktstykker anses for værende undtaget retten til aktindsigt.
  • At der vedlægges ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt. Jeg henleder opmærksomheden på Forvaltningslovens §§ 10 og 12-15.

Jeg forventer, at jeg inden for den lovmæssige ramme på 10 dage (Lov om offentlighed i forvaltningen §16 stk. 2.) modtager fyldestgørende skriftligt svar på min henvendelse vedlagt kopi af samtlige dokumenter i sagen, journalliste, registre og andre fortegnelser der vedrører sagens dokumenter jf. Forvaltningslovens § 9.

Den kunne du måske tilpasse så den målrettet går efter lægekonsulentens vurdering - så burde du i det mindste få skriftligt svar/begrundelse på - hvorfor de ikke vil give dig det!
Det er måske et forsøg værd, når det nu går dig på
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 00:24   #15
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Nu ved jeg ikke hvor langt du er, men...

du har i hvertfald ret til lægekonsulentens vurderinger efter afgørelse iflg. nedenstående, hvis du skulle komme helt ud i en ankesag:

Udtalelser fra sekretariatets lægekonsulenter er interne arbejdsdokumenter i sekretariatet og som sådan undtaget for adgangen til aktindsigt, jf. forvaltningslovens § 12.

Efter reglerne om meroffentlighed kan det imidlertid besluttes alligevel at udlevere disse udtalelser til sagens parter.

Den 8. marts 2002 blev det besluttet, at man med virkning fra 1. august 2002, på begæring udleverer disse udtalelser til sagens parter, efter at nævnet har truffet afgørelse i ankesagen. Denne udvidede adgang til
aktindsigt omfatter imidlertid kun lægekonsulentudtalelser, der er udarbejdet efter 1. august 2002.


tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal arbejdsprøvningsstedet have en kopi af ressourceprofilen? sane Alt det andet 3 04-11-2009 20:31
Blevet nægtet kopi af min lægejournal. forvired Dit og Dat 14 19-08-2009 23:57
kopi af min sag muntha Spørgsmål ang fleksjob 6 25-08-2008 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension