K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2010, 08:18   #31
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
Din oplevelse af dine smerter er det vigtigste! Du kender dig selv bedst og beskriv det med konkrete eksempler som du gør her og hold fast i det!
De kan fandeme rende med alle deres skalaer!

Jeg kan genkende det fra mig selv ifht køreture, komme nyt sted hen, stressniveau og smerteniveau udmattelse- har selv haft det snart 4 år. Har været til samtaler hos et afklaringssted og de mente at der var "uoverensstemmelse" med det jeg sagde og det deres undersøger fandt.
Men de aner intet om det!!. Hold ud kære! Lyset er på vej!
Jeg prøver at holde ud, men det er svært. Specielt når jeg i forvejen har haft svært ved at anerkende min sygdom. Jeg kan af og til få den tanke, at måske har psykologen ret.

Heldigvis har jeg mennesker omkring mig, der ved hvordan jeg har det. Mennesker der ryster på hovedet af erklæringen. Som læser alle de fejl, som erklæringen indeholder. Og heldigvis har jeg udtalelser fra flere andre steder, der siger andre ting. Bl.a. fra et intensivt genoptræningsophold, hvor jeg var "indlagt" 24 timer i døgnet. Hvis jeg er en "fusker" mht. mit smerteniveau, ville det stå i papirerne herfra.

I øvrigt synes jeg det er forkert at man kan lave en psykologisk erklæring udfra en samtale, der varede under 2 timer. Pkykologen har flere steder i erklæringen enten misforstået mig eller konkluderet forkert.

Jeg har svært ved at huske hvad der foregik, netop pga. at jeg havde det rigtig dårligt. Men jeg ved fra min mand af, at når jeg kommer i "det røde felt" bliver jeg svær at kommunikere med.

Jeg er blevet enig med mig selv, at erklæringen bare skal arkiveres lodret. Jeg kan ikke bruge den til andet, end at banke mig selv oven i hovedet med, hvor dårlig en ressource jeg er for samfundet.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 12:05   #32
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
lige præcis... du skal ikke bruge så meget som en tanke på det. Man har det som man har det.

For rigtig mange år siden fik jeg også tanken om det "bare var i mit hoved" at smerten var... og begyndte at bruge det mod mig selv.... men kom heldigvis ret hurtigt til fornuft... uanset hvad andre kunne erkende eller ikke erkende om min smertetilstand så var min oplevelse af den og dens betydning for mig som den var.... det var det jeg skulle forholde mig til og arbede ud fra... det var egentlig først der jeg var i stand til at gå i gang med at acceptere tilstanden og forsøge at arbejde mig ud af dens betydning for min hverdag.

Sener fandt lægerne så frem til mere om min sygdom... he he... men da "havde jeg jo "vidst" det en rum tid. Bedre sent end aldrig siger man.... men da var det slet ikke vigtigt for mig om de kunne fatte det eller ej.

Kommunen har altid kun forholdt sig til det sekundært, da det jo er arbejdsevne og funktionsniveau de ser på.

Du er i mine øjne godt på vej
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 18:57   #33
Nitten60
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 14
Styrke: 14
Nitten60 er ny på vejen
Fik lyst til at dele denne:

Smertepatientens Jantelov!

Du er ikke rigtig syg, hvis du har det godt indimellem

Du har ikke rigtig ondt, hvis du viser for mange tegn på livsglæde

Du er ikke rigtig syg, hvis du ikke er taknemmelig for andres interesse for din sygdom

Du har ikke rigtig ondt, hvis du afviser andres gode råd

Du er ikke rigtig syg, hvis du ikke prøver alle tænkelige behandlingsformer du bliver foreslået

Du har ikke rigtig ondt, hvis du afviser andres tilbud om at gøre noget for dig

Du er ikke rigtig syg, hvis du er skeptisk, tvivlende og kritisk overfor det etablerede behandlersystem

Du er ikke rigtig syg, hvis medicinen ikke virker

Du er ikke rigtig syg, hvis du glemmer at være syg på den måde, andre forventer at du er syg på¨

Du har ikke rigtig ondt, hvis du viser, at du nogen gange kan være ovenpå.

Du er ikke syg nok, hvis du ikke bliver i din sygerolle, så vi ved, hvor vi har dig.
Nitten60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt vise ord modic Dit og Dat 3 13-09-2011 22:12
Er slavehandel tilladt i Danmark? ekseleven Politik og Samfund 23 20-07-2011 07:12
Vise Danmark hvem vi er? PiaCP Politik og Samfund 12 09-09-2010 09:26
må det være mig tilladt og henlede ace dk Alt det andet 7 04-07-2010 20:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension