K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2009, 20:56   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tanja... det har vi haft oppe her på siden, og der er fokus på alle de problemer, du nævner, i oppositionspartierne.

Mange fagforeninger og patientforeninger m.fl. har gentagne gange kontaktet Christiansborg om manglende forsørgelse osv.

Du kan bruge søgefunktionen her på siden, så kan du også finde noget om lavere pension for ægtefæller, manglende sygedagpenge osv.

Men du kan også se her, hvor der i morgen er "sammenkomst" om sygedagpenge og varighed:

http://www.ft.dk/Samling/20081/MENU/nyt_AMU_ALMDEL.htm

Det er forresten en god side at holde øje med på mange områder, hvor man kan følge med i, hvad der sker på området.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 21:10   #12
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Hej Tanja

Der er bestemt noget galt i Danmark, men det har ladk.dk prøvet at gøre opmærksom i over 10 år nu og uden succes desværre.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 22:55   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Til Hejdien
Jeg ved ikke om det skyldes en fejl, men du nævner 3 måneders praktik før
et fleksjob, det var det for nogle år siden, nu er det kun 4 uger, men kan i
særlige tilfælde være 13 uger, f.eks hvis der kræves meget indlæring, f.eks
med EDB opgaver.
Tanja nej det er ikke en fejl , de særlige vilkår er vi alle ude for hele tiden, og desværre tager man det med bare for at få jobbet...

Jeg er normalt ikke svag for tungebåndet men da jeg var i fleksjob med start o6 var jeg i praktik i 4 mdr på trods af at jeg kunne jobbet efter tre uger for jeg havde brug for det job (var en af dem på kontanthjælp ) men når det er sagt så vil du kunne finde ud af ved at surfe på siden her , at det er mere regelen end undtagelsen at jobkonsulenter sælger flekser ved at tilbyde tre mdr gratis arbejdskraft ...

Så nej ikke en fejl men en barsk realitet

Vær i øvrigt opmærksom på at vi fra arbejdsmarkedsstyrelsen har fået det svar at flekser på kontanthjælp skal følge kontanthjælps loven det gør denne gruppe endnu mere sårbare end os på ledighedydelse ...

Men har du noget helt konkret i lovgivningen ang praktik hvor der udtrykkeligt står KUN 4 uger så vil jeg meget gerne have et link til det ...

Jeg har ikke kunne finde det heller ikke efter jeg har læst dit indlæg
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 11:12   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Praktik før fleksjob

Til Hejdien

Jeg har gået på et jobsøgningskursus med både kontanthjælpsmodtagere
og ledige fleksjobbere, og dem er jeg en af, vi skulle medsende information
om at der var 4 ugers praktik uden udgift for arbejdsgiveren, dette informationsmateriale var trykt af AS3 ( anden aktør )
Der er åbenbart forskel af hvordan kommunerne behandler en, jeg synes det
er urimeligt at kontanthjælpsmodtagerne skal behandles anderledes, som
om de skal have længere tid om det 3 måneders praktik, og du blev så afprøvet i 4 måneder. Jeg håber til gengæld du har fået et godt job, som du
er glad for.
Et link til 4 ugers praktik findes muligvis ikke.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 15:49   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tanja nej desværre der findes ikke et sådan link...

Det der foregår og det som jeg skriver om er den mulighed der er for op til tre mdr praktik og som mange kommuner bruger til at sælge flekser med og ikke kun dem på kontanthjælp ...

Det hedder sig normalt at når skal i fleksjob så er det sådan at man starter med 14 dage i praktik og derfra forlænger man så hvis der er behov for det , og det er sammen med kommune og arbejdsgiver og arbejdstager (flekser ) desværre er det ikke alle kommuner der overholder dette (flertallet gør ikke som du vil kunne se i mange debatter herinde ) jeg fik et job som jeg selv fandt og for mig var det vigtigste at komme væk fra den kontanthjælp som jeg var røget på da de stoppede mine sygedagpenge....

Desværre var det ikke det rigtige job og var med til at forværre mit helbred i en grad så jeg idag er i afklaring for at finde ud af om der skal ydelige skånehensyn, nedsat tid osv til eller om det skal ende med en ftp...

Nu er jeg så også en af dem der mener at praktik kan komme til gavn da det jo som flekser ikke er lige sådan at "fortryde" sit job da vi ikke lige er dem der må opsige et job fordi det tager livet af os , det kan være mere end svært at komme ud af en ansættelse igen , så er man ikke 100 % sikker så heller en længere praktik ....

Vi har lange lange tråde herinde om netop praktik og vores kamp for at få det lavet om , og vi har også både for og imod praktik men der er meget at læse igennem ...

Jeg har været en af de værste modstandere af praktik , men i dag kan jeg godt se at jeg kan få et seriøst problem hvis jeg kaster mig ud i det forkerte job for hurtigt ...

Men jeg er også af den mening (og den mening har jeg så også fået jobcenteret med på ) at ender jeg ud med et fleksjob igen , ja så bliver praktik 14 dage med mulighed for forlængelse ...

Samtidig er det mit klare indtryk med de sager jeg kender at det er kommuner der er værst til at bruge tre mdr praktik , jeg ved at her i Køge er det mere reglen end undtagelsen ...

Hvad ang flekser på kontanthjælp ja så kan vi kun blive enige om at det er noget der i den grad skal laves om og heller i går end i morgen
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 11:14   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja ja hende Støjberg er ikke lige til at svare borger i hvert fald går det ikke hurtigt hvis hun gøre, men jeg har hørt fra SF af og den får i lige her sammen med en efterlysning , er du på kontanthjælp og er du interesseret i at fortælle en journalist om det at være flekser på kontanthjælp så skriv lige en pb til mig så jeg kan give besked om det ...



Citat:
Kære Heidi

Tusind tak for din mail til Inger Støjberg, som du har sendt cc til mig. Jeg synes det er godt I gør den nye minister opmærksom på de mange problemer!

Det er meget vigtige ting du påpeger, og også nogle ting som SF rigtig gerne vil tage op.

Jeg vil spørge dig om to ting:

Dels om du har lyst til at fortælle en journalist om de konkrete problemer du selv sidder i ift fleksjob.reglerne, eller om du kender nogen der vil.
Dels om jeg må trække på dig, når jeg i næste måned håber at lave et samlet katalog med forslag ti forbedringer af fleks-ordningerne?



De bedste hilsner

Özlem Sara Cekic
MF, socialordfører for SF
www.ozlem.dk
Og i får så også lige mit svar til hende...

Citat:
Hej Özlem

Det glæder mig meget at høre at også SF vil have at der gøres noget ved de påpeget problemer, jeg kan oplyse at jeg lige nu er ved at undersøge mulighederne for at gøre noget ved diskrimineringen af handicappet i forhold til det at lave et a og et b hold alt efter om man havner på kontanthjælp eller er på ledighedsydelse , og jeg kan oplyse at en af vores bruger på K10 lige har fået en afgørelse på det at holde ferie også er noget som man heller ikke har lov til som fleksvisiteret på kontanthjælp ...

Jeg vil mene at det er klart i strid med menneskerettighedskonventionen art 14

Art. 14.

Nydelsen af de i denne konvention anerkendte rettigheder og friheder skal sikres uden forskel på grund af køn, race, farve, sprog, religion, politisk eller anden overbevisning, national eller social oprindelse, tilhørsforhold til et nationalt mindretal, formueforhold, fødsel eller ethvert andet forhold.


det må være ganske åbenlyst at man ender som flekser på kontanthjælp med de ting der er (loftet ingen ret til ferie andre regler osv ) fordi man inden man blev visiteret til fleks var af en social oprindelse nemmelig kontanthjælpsmodtager og det så hvad enten man var det fordi man har mistet retten til sygedagpenge eller om man bare har været i systemet i mange år fordi man har været lang tid om at finde ud af at der lå sygdom til grund .. under alle omstændigheder diskriminering i mine øjne ..

Hvad ang at hjælpe dig og fortælle en journalist om min egen sag, ja så ved jeg ikke om der er så meget at fortælle da jeg var en af dem der var så heldig at jeg efter 4 år på kontanthjælp selv fandt et job, godt nok et forkert job men alt var i spil for jeg hverken kunne eller ville leve som kontanthjælpsmodtager (har altid passet mig selv min familie og arbejde indtil kommunen var for længe om at afklare min sag) , og det job var så en medvirkende faktor til at mit helbred blev forværret i en grad så jeg måtte sygemeldes og nu har været det i snart to år , dog er jeg så heldig at jeg selv har fået sparket gang i min kommune og de er nu ved at afklare mig mhp førtidspension eller yderlige skånehensyn og nedsættelse af tid ..

Så derfor sidder jeg ikke lige pt i nogle problemer mht det at være fleksjobber men kender problematikken omkring det og det var det som i sin tid fik mig til at starte K10 da både jeg og min samlever var fleksvisiteret på kontanthjælp og oplevede at få taget vores boligsikring fra os og være nød til i sidste ende at drage den konsekvens at gå fra hinanden da det var umuligt at leve med 4 sammenbragte børn for 2000 kr om måneden , det er en del år siden efterhånden og dengang var Ole Sohn en stor hjælp for os ...

Men der er flere mange flere der sidder i den klemme i dag og der kommer flere til for hver uge der går , bla hende som ikke må holde ferie fordi hun er kontanthjælpsmodtager og jeg er sikker på at en af vores bruger nok skal ville hjælpe jer ....

Så du skal bare sige til hvad du skal bruge så skal jeg nok sørge for at finde nogen der vil stå frem, det kan bare tage et lille stykke tid da mange er desideret bange for at det får konsekvenser for dem ..

Hvad ang at trække på mig og min hjælp med foreslag til ti forbedringer af fleksordningen så er det helt klart , du kan til hver en tid skrive og du er også velkommen til at ringe til mig mit telefonnummer er xxxxxxx
med venlig hilsen
Hvis i har gode foreslag til forbedringen så skriv dem også gerne ned her eller hvis det bliver for rodet så skriv en ny tråd ...
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 13:34   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ville bare lige minde om denne tråd her, hvor der er samlet lidt af hvert om fleksloven.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4195

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 21:26   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er rigtigt nogen af dem er jeg ikke helt enig i , men tager den over i den anden tråd

vil sige at det er ikke at jeg ikke er enig med at jeg er i tvivl om hvordan det helt forholder sig , men igen tager det i den anden tråd tak for reminder
  Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 16:07   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Unhappy

Angående Inger Støjberg.... så er hun på Dr2 nu på talerstolen...hun er da er problem....hun benægter simpelthen alt...når hun svarer på noget står hun og læser op fra et papir som om det ikke er hende selv der ved hvad hun skal sige...

TONEDØV...

Hun bliver meget hård for os alle og vi skal nok til at høre efter hvad hun har til hensigt for os fleksere...

Inger støjberg er som en robot der bare spytter ord ud ...uden indhold der nytter os andre.

Jeg håber virkelig snart vi får en regering med S SF og R for de har da flere tilbud og ideer der gavner os...

Sidst redigeret af Stella; 22-04-2009 kl. 16:15.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2009, 11:47   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så gik der ti dage uden svar og derfor syntes jeg lige at jeg ville se om jeg kunne råbe damen op, det kan jeg nok ikke men lykkedes det aldrig at få hende til at svare, ja så ved vi jo lige som hvor vi har hende....'

Og da hun med garanti får andre til at svare hvad hun mener ja så burde det jo ikke være så svært lige at svare , så derfor kom der lige en påmindelse og det gør der igen om ti dage og om tid dage osv osv ....

Citat:
Det er med beklagelse at jeg kan konstatere at det endnu ikke har været muligt for dig at svare på mine spørgsmål, jeg formoder at du har travlt med at sætte dig ind i dit nye virke som jeg er meget omfattende og endnu mere nu end før da også boligsikring, børnepenge, førtidspension osv er lagt ind under dit område, derfor får du lige denne påmindelse fra mig, jeg formoder jo at det ikke er fordi du ikke vil svare os der sidder i systemet eller fordi du ikke er interesseret i den problematik som vælgerne må stå over for hver dag , så derfor denne påmindelse så du ikke glemmer alle flekser fuldstændigt ...

Vi ser frem til at høre fra dig af
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Inger Støjberg!!! Gaaab Politik og Samfund 3 06-04-2011 09:21
Nyt fra Støjberg Tassi Politik og Samfund 3 29-03-2011 08:06
Sygedagpenge-Støjberg phhmw Nyt om loven 3 12-06-2009 16:01
Støjberg kan trylle sun-lady Det er da strengt ! 2 11-06-2009 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension