K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2011, 16:21   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvad mener du karo?

I hvilke situationer?

Er bare nysgerig!

VH Popiae
Oh Popiae, det er en stor sag som ligner lidt af det hvad der står om under linken.

http://www.bt.dk/politik/enhedsliste...eske-rettighed
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 10:26   #22
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
er enig i at på disse områder for os der er syge osv er enhedslisten god....men men men er bange for deres udlændinge politik. de vil have tyrkiet med i eu og vil lukke dobbelt så mange indvandre ind. hvis det sker går hele vores økoniómi vidst nedenom og hjem.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 11:06   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg kunne aldrig fatte at Tyrkiet skulle være medlem af EU og som verden ser ud i dag, kan jeg slet ikke forestille mig at det kan være en realitet, med eller uden Enhedslisten.
Til genkald synes jeg helt klart, at 24 års regel skal væk og at Israel skal slet ikke være mere i Melodi G.P.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 12:19   #24
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
nensypigen
Du kan være helt rolig de får ikke Tyrkiet med i EU, EU er et KÆMPE apparat som ikke bare føjer at en enkelt eller 2 næser af en af deres taburetter syntes, så der kan du være HELT rolig. Hvis tyrkiet kommer med bliver det først om MANGE MANGE år, for de lever slet slet ikke op til de krav der stilles, end ikke til de krav enhedslisten selv stiller, for glem ikke at enhedslisten siger at HVIS Tyrkiet lever op til bla menneskerettighederne (ikke kun det krav stiller enhedslisten) Så tag du det helt roligt, det behøver du slet ikke spekulere på

Mht den anden side af indvandredelen, så er enhedslisten der bare langt mere menneskelig fuldstændig som de er på alle andre områder, inden de siger sådan set bare at det ikke er ok at være dobbeltmoralsk, en holdning jeg har det helt fint med.

Jeg kender en lille dreng, der blev fundet siddende ved hans forældres hus, han var kommet hjem til at hans familie (dvs også onkler osv af mulige værger) var blevet slagtet (og moren helt sikkert også voldtaget) man mener der findes en bror til drengen et eller andet sted men man har ikke kunne finde ham, der til er sandsynligheden for at broren er børnesoldat ALT for stor, så overdrog røde kors drengen til broren, ville drengen meget sandsynligt ende som børnesoldat også selv om at broren måske ikke var det, det er helt normalt at man SÆLGER sin familie-børn på den måde.

Drengen kom her til, til et asylcenter, hvor han reelt ikke må komme uden for indhegningen for vores kære regering, det er knægten slet ikke gammel nok til, dog har centeret lempet på reglerne så han har fået lov til at tage med en af de ansatte til fodbold, den ansatte træner det hold drengen går på.
Drengen startede for 2 år siden, og kunne faktisk ikke et ord dansk, og modtog i øvrigt ingen nævneværdig undervisning på centeret (sæt nu han blev for dansk det kan vi jo ikke have) Nu taler han næsten flydende dansk, mest til tak for hans fodbolds ture, hvilket er det ENESTE han oplever uden for centeret.
Drengen er i dag 10, han blev fundet som 6-årig, ved du hvad der sker med ham om 8 år?? Han får en engangsbillet tilbage til Afrika, at du syntes den form for behandling af mennesker er ok, kan jeg jo desværre ikke gøre andet ved end at undre mig over.

Jo jeg kan fortællke dig at det netop er DEN form for meget stramme og uhyggelige politik enhedslisten meget gerne vil have fjernet, for antaget at den her dreng i stedet var kommet i en plejefamilie, fik ordentlig dansk skolegang, rigtige danske kammerater, et helt alm liv, ville han SAGTENS kunne blive en del af den arbejdsstyrke vores politikere RÅBER og SKRIGER på at vi skal have mere af og det er i en fart, hvad er logikken så i at tage den potentielle gode arbejdskraft og behandle dem som den **** man jokkede på i sidste uge?? hvad er logikken i at smide den her dreng hjem igen, frem for at give ham en ordenlig tilværelse, ud over faktummet der ligger i at være skabs racist.

Men okay hvis man ER bange for at behandle andre end sine egne ordentligt, så er det jo så sådan man har det (og følelser styre man ligesom ikke selv) jeg forstår bare ikke den angst, slet ikke nu jeg selv er udsat for den angst, jeg forstår ikke hvad jeg har gjort galt for at jeg skal behandles som den dreng (bare jeg ikke kan få en enkeltbillet til Afrika) lige som jeg simpelthen ikke forstår hvad den dreng (og 90% af alle andre flygtninge) har gjort galt for at skulle straffes på den måde vi straffer dem på, men det kan du måske forklare mig??

Men heller ikke der skal du være særlig bange, det er stort set kun enhedslisten der går ind for at alle skal behandles med værdighed uanset hvor i verdenen de kommer fra og hvilken farve de har, enhedslisten får alligevel ikke flertal til et helt ordentlig medmenneskelig politik, værgen til os der er født og opvokset i Danmark af danske forældre eller til flygtningene, det går socialdemokraterne ALDRIG med til, det "eneste" enhedslisten gør er at trække lidt i den rigtige retning, flertal til de tiltag som virkelig vil batte for en fornuftig behandling af de svageste kommer de ALDRIG i gennem med, der er slet slet ikke flertal for det heller ikke blandt rød blok alene, så tag du det helt roligt, også på det område, de 6-8 mandater enhedslisten står til lige for nuværende, der er dælan rasme LANGT op til de 90 stemmer der skal til for at få flertal.

Sidst redigeret af LUM; 06-09-2011 kl. 12:24.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 12:45   #25
lunaQinde
Føler sig hjemme på K10
 
lunaQindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 49
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
lunaQinde er ny på vejen
Hejsa

Hold da op,det var da lige stof til eftertanke,det du skrev LUM.pyha jeg har også en lign.historie.
Jeg har efterhånden også lært at man ikke skal kæmpe alle over en kamp.
De udlændinge der er problemet,er jo ikke flygtninge,men mere dem der er vokset op i Danmark.

De skal integreres og lære på vilkår som os andre.

Jeg gik engang på kursus med nogle flygtninge,de var udlærte læger,forsker,piloter,advokater,".En havde sågar en IQ Langt over 100.Men nu kunne deres udd,ikk bruges,de blev nærmest trappevasker hele bundet.Havde det ikke været bedre at bruge deres viden.



Jeg hælder også mere og mere til enhedslisten,de får min stemme den her gang
__________________
Førtidspensionist 1-9-2011
lunaQinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 12:52   #26
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder jo alt sammen godt fra Enhedslisten, har osse været inde at læse på deres hjemmeside, men med en ny rød regering, har de jo ikke rigtig noget at skulle have sagt i den sidste ende.

Der er jo lavet et stort forarbejde og samarbejde S og SF imellem, og det er deres politiker der vil blive gennemført, så tilbage er stadig en håbløs situation for de svage i samfundet og spørgsmålet er jo stadig hvem skal betale gildet ???

Vi vil tværtimod se yderligere skatter på alm danskere hen af vejen, bla. i starten med dyrere EL, Vand, og Varme, pga øgede afgifter i forhold til CO2 udledning, og klart flere skatter til boligejere og så videre, det kommer der helt sikkert fra en rød regering, de skal jo skaffe pengene et sted fra, og det bliver i form af højere afgifter samt skatter.

Hvorimod den blå blok klart melder ud om et underskud, pga danskerne ikke skal mærke krisen så hårdt, at alle kommer helskindet igennem krisen, de melder klart ud at der ikke kommer nogle skatteforhøjelser.

Jeg har ikke valgt side endnu, fordi jeg kan ikke se at vi/os svage sygemeldte osv. vil blive tilgodeset af hverken en rød eller en blå regering.

Men en blanding af begge, ville nok helt klart være at fortrække selv om det aldrig sker.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 14:36   #27
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Der er kun een grund til at Anders og nu Lars har kunnet sidde i 10 år og tage fra de fattige og give til de rige så uligheden bevisligt er vokset kolosalt i Danmark... det er at VKO har haft flere stemmer end de Røde partier...

så logikken må vel være at hvis man synes de fattige fortsat skal betale regningen for de riges overforbrug stemmer man på blå blok....

Hvis man vil en mere nuanceret politik hvor det er mere afbalanceret og man ikke kun går efter at rundbarbere de fattige stemmer man på rød blok...

og hvis man er fattig og vil stemme på et parti der altid er på de fattiges side så stemmer man på Enhedslisten... som genialt nok får mere magt jo flere stemmer de får...

Jeg er da slet ikke i tvivl om hvor jeg ville sætte min stemme... hvis altså udlandsdanskere kunne stemme...nope... det kan jeg ikke... men skat kan jeg da få lov til at betale
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 19:02   #28
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
har brevstemt for længe siden - på liste Ø
Det eneste ærlige parti
- godt valg forøvrigt ;-)
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 11:46   #29
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
Tyrkiet og EU

@Nensypigen

Dine fordomme om Tyrkiet er infantile og uden hold i virkligheden.Tyrkiets økonomi er den 16 største i verden og den er i fuld fremgang.Stemningen i befolkningen er ikke for EU,så du kan sove roligt om natten uden frygt for at tyrkerne kommer og indvadere dit hjem og tager brødet ud af munden på dig.

http://www.ambankara.um.dk/da/menu/I...miskSituation/
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:11   #30
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Jeg stemmer også på enhedslisten. Det håber jeg ogå mange andre gør...
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Derfor er Johnny for syg til sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 04-09-2012 06:10
Dér røg min stemme til S-SF!!! logikeren Politik og Samfund 10 12-01-2011 03:26
Nåeh, derfor... PiaL Politik og Samfund 2 09-12-2010 23:16
Ny matchmodel ,, sådan og derfor maybeline2you Et godt link! 0 08-09-2010 22:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension