K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2011, 13:45   #21
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Vil først lige undskylde, at jeg kidnapper tråden og fører den på vildspor. Et par enkelte kommentarer, og jeg stopper

@Karo: Misundelse?! Nej! Total forundring! Hvis DK fattes penge, hvorfor deler de så med rund hånd ud til folk, som som ikke har brug for det og SELV siger, de kan undvære det...? Vi taler om boligSIKRING og ikke boligydelse. Jeg kunne forstå, hvis der i loven var mulighed for at normale lønmodtagere med en god indtægt kunne søge boligsikring en overgang, hvis de kom i en uheldig situation, men ellers bør kun dem, der har behov have...

@Meja-bell: De nævnte 329kr er et lån som optages via boligselskabet. Jf kommunen vil det ikke indgå i begegningen af boligydelsen...

@ Poeten: Min fejl, har ikke læst på lektien. Men så er vi over i diskussionen om ægtefælleforsørgelse igen, og dén kan vi hurtigt blive enige om er for dårlig...


Sidst redigeret af Risa; 25-08-2011 kl. 13:50.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 14:43   #22
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Risa, viste du, at falkepensionister kan godt for boligsikring helt op til 85m2, efter deres bedre halvdels død ?
De få den, fordi på den måde kan de få råd til forsat at bo i deres store gamle lejligheder for rimelige penge.

Mange af de gamle pensionister har fantastisk gode økonomisk situation alligevel benytter de sig af den ordning.

Hvad synes du om, at en gammel fru Jensen bor for næsten ingen penge i en 85m2 lejlighed med en gode opsparing i banken?

Sidst redigeret af Karo; 25-08-2011 kl. 14:52.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 16:04   #23
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
i dag er der kun en form og den svare til den højste fra før 2003
ydeligere en grund det er meget svært og få pension efter 2003

men man kan så heller ikke helt sammenligne det
da efter 2003 er det ens arbejdsevne og ikke kun ens sygdom som giver adgang til penison

MTVRV1

Du fordrejer desværre tingene.

Læs nu hvad vi skriver - og lad være med at gætte dig til noget, som du tydeligvis ikke kender til bunds.

Ja, det hedder "arbejdsevne" nu - men før hed det "erhvervsevne". Hvor stor forskel mener du der er på de to begreber ...?

- Og hvorfor tror du det er endnu sværere at opnå "Højeste førtidspension", end som at få den førtidspension, som findes i dag?

Før fik INGEN gentager INGEN førtidspension p.g.a. psykiske lidelser. I dag er det størsteparten der får pension - hvis der kan hæftes en psykisk lidelse til.

Hvor mange kender du til - igennem K10 - der har søgt og opnået Højeste førtidspension?
Jeg har kun læst om 2 (som jeg dog også synes har fortjent den)!

P.s. Glem forresten ikke, at du i dit første indlæg påstod der ikke fandtes Mellemste pension i dag. Altså mangler du viden om noget du udtaler dig om.

Beklager tonen, men vi er alle syge og har fået - eller er på vej til at få førtidspension. Så ligefrem at udlægge andre (før 2003) at have fået pension så let som at klø sig i øret - den må du se at få lagt fra dig!
.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 16:18   #24
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Karo, ja vidste jeg godt Om det er ret eller rimeligt, tja.

Jeg undrer mig bare og forstår ikke rigtigt, hvordan nogle af tingene hænger sammen. Fx som jeg skrev i en anden tråd: tjener jeg som ftp'er !000kr om måneden, mister jeg de 750kr i skat og nedsat boligydelse. Fx kunne der ift boligydelsen indføres en bagatelgrænse på, lad os sige, 15-20.000kr/år således at en folke- og førtidspensionist kunne tjene op til dette beløb førend det indgik i beregningen af boligydelsen. Det ville, sagt med moderne politisk og salgs retorik, være fuldt ud finansieret og mere til for staten ville tjene fra tjente krone ét via skatten. Og det ville være en win-win situation, for både stat og ftp'eren vil have fordele af det. Men nej. I stedet diskuteres lettelser i topskatten mv... Og så er det min bette hjerne står af igen-igen...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 16:23   #25
emilie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 7
Styrke: 0
emilie er ny på vejen
wee, ekstra penge. min husleje stiger heldigvis kun med ca 2-300kr. men stigende madpriser skal nok æde resten :P


Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
MTVRV1

Før fik INGEN gentager INGEN førtidspension p.g.a. psykiske lidelser. I dag er det størsteparten der får pension - hvis der kan hæftes en psykisk lidelse til.

.
Dette er ikke for at gå i petitesser, men lige det udsagn kunne jeg ikke forholde mig til. Fordi jeg ved det ganske enkelt ikke passer.

Min ex-mand fik sin før 2003 udelukkende på grundlag af psykiske lidelser. han fejlede intet andet overhovedet.

Plus jeg kender i hvert fald 2 andre som har fået den under den gamle ordning udelukkende på grund af "mentale udfordringer"

Men ja det er helt vildt hvor mange der får den nu på det grundlag, ikke at der er noget galt i det overhovedet.
emilie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 17:28   #26
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Risa - Det lån ved boligforeningen SKAL medregnes i huslejen ved beregning af boligsikring. Jeg ved godt at en del kommuner forsøger at krybe udenom - men den går altså IKKE.
Desværre er jeg ikke god til § osv, men jeg ved der har været artikler om problematikken i beboerbladet, der bliver omdelt til alle husstande i almene boliger. mener det hedder beboerbladet !
Du kan evt google det.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 17:42   #27
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
Øj, hvor jeg får kvalme af al jeres brok og ynk!

Vær glad for at I overhovedet får nogen penge, sådan som verden ser ud i dag:

En finanskrise der lurer og går igang når Wall Street Ponzi-boblen eksploderer!

Forvent hyperinflation og en krise verden aldrig har set mage til...

Så derfor: Pak jeres brok væk, vær bare en smule taknemmelig, selvom det er svært, I/vi er jo syge, men prøv alligevel, tak!

Inden jeg fik FP i 2007, ravede jeg rundt på samfundets bund i 10 år, på bistand, indtil man fandt ud af jeg var psykisk syg, så jeg er en glad mand idag, har aldrig haft det så godt som nu, fysisk/psykisk og ikke mindst økonomisk...
BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 17:46   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser
Øj, hvor jeg får kvalme af al jeres brok og ynk!

Vær glad for at I overhovedet får nogen penge, sådan som verden ser ud i dag:

En finanskrise der lurer og går igang når Wall Street Ponzi-boblen eksploderer!

Forvent hyperinflation og en krise verden aldrig har set mage til...

Så derfor: Pak jeres brok væk, vær bare en smule taknemmelig, selvom det er svært, I/vi er jo syge, men prøv alligevel, tak!

Inden jeg fik FP i 2007, ravede jeg rundt på samfundets bund i 10 år, på bistand, indtil man fandt ud af jeg var psykisk syg, så jeg er en glad mand idag, har aldrig haft det så godt som nu, fysisk/psykisk og ikke mindst økonomisk...
Ja kan kun være enig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 17:55   #29
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser
Øj, hvor jeg får kvalme af al jeres brok og ynk!

Vær glad for at I overhovedet får nogen penge, sådan som verden ser ud i dag:

En finanskrise der lurer og går igang når Wall Street Ponzi-boblen eksploderer!

Forvent hyperinflation og en krise verden aldrig har set mage til...

Så derfor: Pak jeres brok væk, vær bare en smule taknemmelig, selvom det er svært, I/vi er jo syge, men prøv alligevel, tak!

Inden jeg fik FP i 2007, ravede jeg rundt på samfundets bund i 10 år, på bistand, indtil man fandt ud af jeg var psykisk syg, så jeg er en glad mand idag, har aldrig haft det så godt som nu, fysisk/psykisk og ikke mindst økonomisk...
Tja, så har du virkeligt grund til, at være glad og sige tak til Vorherre for sin situation i dag. Men husk venligst på, at ikke alle har været på “samfundets bund” i årevis.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 18:16   #30
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
Ingen grund til at blande Vor Herre ell. Vor Frue ind i det her, det er udelukkende pga. et helt fabelagtigt unikt i verden velfærdssystem, som virker, selvom man skulle tro det ikke gjorde, når man læser div. rædselsberetninger på dette forum...

Derfor er det også vigtigt for mig at fortælle at jeg er tilfreds, og jeg er måske atypisk, jeg ved det ikke, måske andre tilfredse som jeg selv ikke deltager her på K10?

Ny sats i 2012: 17.075,-

Det er da fantastisk!

Håber ikke Aldi/Liedl etc. kassedamerne bliver sure hvis de ser det...
BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye førtidspensionssatser for 2013 frankmj Politik og Samfund 30 16-02-2013 16:56
Teammøde den 30/10-2012 Thomas1981 Din historie 19 08-11-2012 04:21
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 7 2012 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-10-2012 10:30
Førtidspensionssatser 2013 Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-08-2012 18:36
førtidspensionssatser 2011 Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2010 10:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension