K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 00:31   #21
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
jeg kan ikke give garantier men tror ikke det kommer til at berører nuværende førtidspensionister under 40 år.

det er kun venstre og konservative der overvejer at fratage folk deres pension og det ved vi jo ikke engang før imorgen.

socialdemokratiet sf radikale dansk folkeparti enhedslisten er imod dette. Selv hvis vk bryder forliget med socialdemokraterne, så kan de ikke få flertal med dansk folkeparti hvis de står fast.

Meget peger på det er noget nær umuligt for dem at få den del af reformen igennem.

jeg er selv 37 år og i den målgruppe der tales om og jeg synes som tingene står nu er der ikke grund til at være nervøs.
Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 03:18   #22
Gardener
Ved at vænne sig til K10
 
Gardeners avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 52
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Gardener er ny på vejen
tak!!!

Tak skal du have for dit hurtige svar Paw. Så kan jeg igen sove lidt roligere. Jeg vil dig stadig følge fremlæggelsen tæt i morgen.
Gardener er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 04:41   #23
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Det er værre for os der lige står på grænsen til en fp efter mange års trækken rundt i manegen. Skal vi nu starte forfra. Jeg er ved at dø af skræk og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 08:40   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Det er værre for os der lige står på grænsen til en fp efter mange års trækken rundt i manegen. Skal vi nu starte forfra. Jeg er ved at dø af skræk og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
det samme er jeg under 40
men min sag er meget langt og nu snakker de om selv af søge
det udviklingsforløb de snakker om har vi allerede været igennem
med arbejdsprøvning
så kan faktisk ikke se noget ændre sig
hvis der ingen behandlingsmuligheder er så hedder det pension eller flex
det er lidt som om v og k er helt ude i hampen og ved overhovdet ikke
hvad der sker i kommunerne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 11:17   #25
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
P** mig i øret!

Der er s** da ingen som er i dette system for sjov!

Sygdom er ligeglad med alder! Der er f***** ingen uanset om man er 25 eller 55 der ønsker sygdom, som nærmeste følgesvend.

Jeg tror jeg taler på alles vegne når jeg siger at vi til hver en tid ville bytte vores flex ell FP for et godt helbred og et 7- 16 job.

Jeg vil også sige at vi alle herinde ved at flex ell FP ikke bliver delt ud som bolcher. Mon der en nogen i regeringen, som ved det?

UUUHF hvor de skulle skamme sig!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 13:15   #26
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gardener Se meddelelser
Tak skal du have for dit hurtige svar Paw. Så kan jeg igen sove lidt roligere. Jeg vil dig stadig følge fremlæggelsen tæt i morgen.
jeg mener heler ikke de kan ændre nuværende pensionister men ud fra det skrevet bliver det en opslidende kamp for de kommende pensionister..

men vi må deltage og råbe i kor. for at det ikke må ske..
og vi skal huske. vi kender jo heler ikke vores fremtid hvis de kan gå ind og fjerne tæppet for dem nu..

og intet er besluttet endnu. men de har ind til vider fået det meste i gemmen for ingen vil os som ligger ned..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 15:43   #27
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Det der bekrymre mig mest er udmeldingen fra S omkr. alle skal have tilbuddet. Mange herinde kender jo udmærket denne formulering fra systemmet i forvejen, nemlig at de har et tilbud, men hvis du siger nej tak til det, og beder om et andet, ja, så truer de med stop af penge, usamrbejdsvilligehde ect.

Jeg har mødt mangen en SB på jobcentre, som ikke mener følger den alm. betydning opg af dansk sprognævn anerkendete betydning: af et tilbud, men har overtaget politikernes og deres spindoktorers betydning.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 15:46   #28
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg er mest bekymret for at vi der ikke får pension men har været gennem div tilbud, afklaringer osv nu skal gennem 5 år mere med den slags.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 16:19   #29
gråt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 9
Styrke: 0
gråt er ny på vejen
Ja riget fattes penge.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige.. Efter at have været syg i 8 år, i systemmet i 2 år, og oplevet en nedtur der ser ud til at være bundløs, er det her ikke til at holde ud at tænke på.

Jeg hæftiger mig noget ved at det pludselig lyder som om at psykisk sygdom ikke kan være kronisk. Hvor kommer dette postulat fra og har de mon et ordentligt sagligt grundlag for det??

Hvis det så skulle vise sig at psykisk sygdom ikke er/kan være kronisk, så er jeg da glad for det Har dog en speciallæge erklæring (2mdr. gammel) liggende et sted i mit kaotiske rod, der siger det modsatte.

Jeg har hele tiden prøvet at bevare min egen tilknytning til arbejdes markedet og tro på at der er lys for enden. Det er bare meget svært at se hvordan udsigt til endnu ringere økonomi skal hjælpe på et mørkt sind.

Giv os nogle ordentlige muligheder, ikke ringere. Så skal jeg for mit vedkommende gøre mit til at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Elsker også mit arbejde, trods det at det var det jeg blev syg af i første omgang..
gråt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 16:21   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Regeringen foreslår:

Initiativ 1
Udviklingsforløb for unge
Personer under 40 år kan ikke få tilkendt førtidspension,
medmindre det er helt åbenbart, at de aldrig bliver i stand
til at få et liv med arbejde. Unge skal i stedet have et særligt
individuelt tilrettelagt udviklingsforløb, der strækker
sig over et til fem år.

Personer over 40 år skal tilbydes ét udviklingsforløb
på op til fem år , hvis kommunen vurderer, at personen
på længere sigt kan få det bedre og blive i stand til at
arbejde. Herefter skal kommunen tage stilling.

http://bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pressem..._Flex_web.ashx
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen førtidspension til alle under 40!! Ninja Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 30-11-2010 13:08
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension