K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2010, 06:18   #21
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg skriver også
men der er forskellige former for depression og nogle er varrig for hele livet
Jeg var måske for hurtigt ude, men sådan en sætning som "disse sygdomme kan alså behandles" er en sætning som jeg desværre alt for ofte hører, derfor lader jeg følelserne tale fordi den irriteret/sårer mig hver gang jeg hører/ser den
__________________
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 13:35   #22
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Hvad jeg ikke helt fangede var om det er frivilligt eller om man er tvunget til at gå til de fem møder på jobcentret?
Ragdoll
Det er helt frivilligt, som der også står i brevet.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 16:01   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg mener ikke der er noget at frygte for de førtidspensionister der allerede modtager føtidspension.

Det som de er ude efter, er at få sat en stopper for de helt unge, der bliver førtidspensionister i en meget ung alder......der er jo ca 5 unge mennesker om dagen i Danmark, der for tilkendt førtidspension. Det tal vil de gerne bringe ned!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 13:24   #24
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg mener ikke der er noget at frygte for de førtidspensionister der allerede modtager føtidspension.

Det som de er ude efter, er at få sat en stopper for de helt unge, der bliver førtidspensionister i en meget ung alder......der er jo ca 5 unge mennesker om dagen i Danmark, der for tilkendt førtidspension. Det tal vil de gerne bringe ned!!
Så burde de undersøge hvorfor så mange unge bliver så syge og sætte ind på dét område - i stedet for at fratage en gruppe syge deres forsørgelsesgrundlag. Man ville vel heller aldrig drømme om at indføre en kræftbehandlings"reform", fordi der er "for mange mennesker", der får kræft.
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 10:04   #25
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hvis der vitterlig bliver vedtaget en ny førtidspensionsreform (og flex) her til efteråret, tror jeg desværre, at rigtig, rigtig mange ikke går ram forbi.
Fandt dette og ved ikke, hvem de er, men tror det har noget med arbejdsgiverne at gøre...

'Bedre kommunal visitation kunne reducere antallet af førtidspensionsister med 16.000 og give en årlig besparelse på 2 mia. kr.
Samtidig peger internationale erfaringer på, at revurdering af gamle sager indeholder et potentiale på 1-2 mia. kr. i offentlige besparelser'.

Så er 'vi' jo allerede oppe på en 2-4 mia. besparelse...
Når de så 'reformerer' SU'en og Flexjobdorningen, så er de 5 milliarder, som de borgelige snakker om indenfor dette opråde jo opnået

Kan læses på side 5 i dette link:

http://di.dk/SiteCollectionDocuments...PR.%202007.pdf
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 11:12   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der bliver jo ikke engang tilkendt 16.000 førtidspensioner på landsplan?

Ergo er de jo helt i hampen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 14:12   #27
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg mener ikke der er noget at frygte for de førtidspensionister der allerede modtager føtidspension.

Det som de er ude efter, er at få sat en stopper for de helt unge, der bliver førtidspensionister i en meget ung alder......der er jo ca 5 unge mennesker om dagen i Danmark, der for tilkendt førtidspension. Det tal vil de gerne bringe ned!!
Hvornår bliver man betragtet som "helt ung"?

Jeg bliver snart 30 og vil egentlig gerne vide om dette har noget at betyde for mig, i en evt FTP sag? (På psykisk (skizotypisk + angst) + fysisk (migræne, spændingshovedpine) lidelsesgrundlag)

på forhånd tak for svar
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 16:49   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Med de helt unge, mener de dem mellem 18 og...var det 26 år...eller var det 24 år, men det var der omkring!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 18:46   #29
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Med de helt unge, mener de dem mellem 18 og...var det 26 år...eller var det 24 år, men det var der omkring!!
Ok, så det indbefatter ikke mig, selvom jeg vel er at betragte som "ung" stadig. (så vidt jeg kan forstå på div tråde, så bliver nogle betragtet som "unge" godt op i 40'erne også)

Nu vi er ved det, er der så nogen fordel i at søge pension efter man er fyldt 30, fremfor 29 som jeg er nu? Har det overhovedet noget at sige?

og er det bedre at søge efter nytår, 2011, fremfor at gøre det i indeværende år? (jeg står og vakler lidt omkring om jeg skal søge en paragraf 27 inden udgangen af året, hvis jeg da ikke bliver indstillet til det af sagsbehandler)
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 22:04   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kommer an på øjene der ser

jeg har fået at vide at jeg var så ung at det var synd med en pension jeg var da 42 og det samme går for andre jeg kender helt frem til de er 50 man er nok altid for ung til en pension men i forhold til lovgivning så er det fra du er 18 at den kan tilkendes
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop fleksjob -og førtidspensionsreformen nu!!! Evaave Politik og Samfund 10 18-06-2012 13:53
Oplæg om fleksjob og førtidspensionsreformen? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-06-2012 11:04
DH om førtidspensionsreformen zuza Politik og Samfund 2 23-03-2009 16:30
Høringskonference: Førtidspensionsreformen: succes eller fiasko? zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 14-08-2007 16:16
Evaluering af førtidspensionsreformen her i maj zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 16-05-2007 11:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension