K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2013, 15:10   #21
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er dystre udsigter især for alle os som ikke er afklaret til noget som helst.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 18:00   #22
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Ved ikke lige hvorfor du Quoter mig, og det er heller ikke mine punkter, men punkter der står i loven, jeg konstatere bare at jeg ikke synes at der er så meget ændret, som Helena mener, i forhold til den nye lovgivning. var som bare det jeg ville frem til

http://www.ehlers-danlos.dk/index.ph...d=48&Itemid=18
Og svaret var at ordningen allerede var i krise før reformen,så bare det faktum at mange flere nu vil blive visiteret til fleksjob er et kæmpe problem.

Alle under 40 år kan kun få midlertidige fleksjob også selvom dine problemer er kroniske.

De har fjernet den økonomiske fordel en arbejdsgiver havde ved at ansætte en fleksjobber..dvs fremover skal arbejdsgiveren betale hele din timeløn+pension for de timer du kan arbejde,kommunen spæder herefter op så fleksjobberen får noget der minder om en løn.

Tror ikke der findes en arbejdsplads der har en 2 timers stilling til fuld timeløn+pension også selvom personen kun kan arbejde med 50% effektivitet.

De ville til hver en tid vælge at gøre en anden medarbejders uge 2 timer længere eller ansætte en ungarbejder til halvdelen af lønnen samt 100% effektivitet.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 22:33   #23
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
fleks

Dvs hvis jeg så endelig får et job kan jeg så godt spare op til pensionen af mine sølle 2 timer.. også kan de så efterfølgende bede mig bruge mine egne pensionspenge igen når jeg mister mit job? Eller må man sparer op på konto/pension imens man er på den der ledighedsydelse eller skulle man sige evighedsydelse imellem flex job?
og kan man så være på evighedsydelse til man går på pension eller hvad?
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 22:50   #24
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Evighedsydelse til man er folkepensonist nej der nu nok sløjfet noget inde man når der til.

Der vil nu også komme mange flere ledige flexer,alle dem der ikke kan få en pension tros maget få timers arbejdsevne,vil jo blive ledige.

Med mindre der vil blive drevet rov på de lovet 25000 for at oprette job.Hvis en tlf skal tages i 8 timer kunne der jo blive plads til 4 flexer på den pind

jeg kan ikke forstille mig at jeg lever længe i det her system,de tager ganske enkelt alt livs kraft energi ud af mig,livs lysten er allerede godt tynd slidt .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 22:53   #25
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
ja det kender jeg godt..
Tænker også tit kommunen stopper ikke før jeg er invalideret..
Var en sagsbehandlers råben af mig og tvangsaktivering da min mand blev syg der udløste min fibromyalgi , blev syg fra den ene dag til den anden... Og de stopper jo ikke...
Min næste arbejdsprøvning kom kemisk overfølsomhed mcs pga der hvor de aktiverede mig var der ikke rygerum så folk gik bare ind i rummt ved siden af hvor vi var og røg.. der vcar dårligt indeklima og flere med meget kraftige parfumer på, så pludselig kunne jeg intet tåle.. Hurra... gad vide hvad næste arbejdsprøvning fører med sig...???
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 09:47   #26
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg fik forvredet mit knæ i min første arbejdsprøving og der var mistamke om minisk skade,jeg turde dog aldrig få den kikkert undersøgelse,og det gik og kom jo de problemer jeg havde med knæet,og mmed det som med så meget andet så er det blivt være med årne.

det andet knæ har jeg en skade i fra et fald,jo dårliger jeg er kommet til at gå jo dårliger bliver min ryg også,og jo stærker smerte stillende milicin jo mere prasser man kroppen og så går det hele ned af bakke .

jeg har jo set en del der sidder og hænger/sover /svømmer på sin milicin,hos div. anden aktøre,og tænkt de må have et misbrug-men måske har de bare været for længe i systemet med arbejdsprøvninger.

Jeg føler i hverfald at jeg kan klare det her 5år endnu.Så kan de lige så godt indføre aflivning istæden for det her pinerri det min mening
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 20:45   #27
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
arbejdsprøvninger

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg fik forvredet mit knæ i min første arbejdsprøving og der var mistamke om minisk skade,jeg turde dog aldrig få den kikkert undersøgelse,og det gik og kom jo de problemer jeg havde med knæet,og mmed det som med så meget andet så er det blivt være med årne.

det andet knæ har jeg en skade i fra et fald,jo dårliger jeg er kommet til at gå jo dårliger bliver min ryg også,og jo stærker smerte stillende milicin jo mere prasser man kroppen og så går det hele ned af bakke .

jeg har jo set en del der sidder og hænger/sover /svømmer på sin milicin,hos div. anden aktøre,og tænkt de må have et misbrug-men måske har de bare været for længe i systemet med arbejdsprøvninger.

Jeg føler i hverfald at jeg kan klare det her 5år endnu.Så kan de lige så godt indføre aflivning istæden for det her pinerri det min mening
Jeg kunne ikke være mere enig..
Jeg forsøger at holde min krop så fri for alt som muligt for med mcs(kemisk overfølsomhed) og fibromyalgi og piskesmæld hypermobilitet og arvelige migræner har jeg en del sygdomme som reagerer rigtig skidt med medicin.. Og især kunstige ting og farvestoffer som er i meget medicin.. plus meget medicin virker overhovedet ikke på mig, allerede inden jeg blev syg var der meget medicin jeg ikke kunne tåle så chancerne for jeg kan tåle tingene er minimale allerede inden..
Men ja har mødt mange der sidder og er helt dopet op for at kunne klare arbejdsprøvningerne, og vil selv slet ikke ind i den bane..
Men du ved en sagsbehandlers holdning er jo det er ikke arbejdsprøvningen der gør borgeren til en overforbruger af piller eller giver dem nervesammenbrud..
Ifølge dem er vi jo alle på Drukfældigheden og hashpsykosens kant når vi møder dem i systemet...
Har ihvertfald selv erfaret at de har mere end svært ved at putte folk i en kategori når man som mig selv hverken ryger eller drikker eller tager smerte medicin i store doser, eller har neoroser eller psykoser eller andet flot ...
Er meget spændt på hvad de nye regler fører med sig for jeg undres hvad de vil med alle de mennesker plus hvor meget der er sparet når man istedetfor får et Team til at tage sig af folk og ikke en enkelt person.. Og hvad det Team er.. for er det deres sædvanlige narko/druk/volds team som de forsøger at putte ind i alle deres normale giraf kurser for folk ja så er man lige vidt..
Har været tilmeldt et kursus hvor man skulle høre foredrag og druk/vold/misbrug osv i ens familie altså et kursus for hver af tingene ikke et samlet. 2 timer om hver ting gud hjælpe mig...
og hvad skal man dog med det?
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 09:43   #28
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
at man ser job som direkte er slået op som værende fleksjob..og slet ikke efter de nye regler er kommet.

Så hedder det mere deltids.

Guleroden til arbejdsgiverne er jo fjernet...så nu kan de lige så godt bare søge folk til delstids job.

Og er det til 10 timer og mindre...ja så kan de få den der bonus på 25.000 ,- så der skal de jo nok være flekser de skal bruge.

Det blir ikke nemt at finde job...det jo svært nok for folk uden sygdom og andet....Så blr bestemt ikke mere nemt for folk på fleks at finde noget job.
Jøsses ved du om det er den effektive arbejdstid man regner med når du skriver 10 timer? Hvis jeg eks bliver bevilget flex på 12 timer men min effektive arbejdstid er 9-10 timer hvilket tal går kommunen så efter hvis de skal udbetale en eventuel bonus?
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efter Reformen????? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2013 23:14
arbejdsprøvning når man allerede er i arbejde sopka Spørgsmål ang fleksjob 54 08-06-2013 08:17
nye regler allerede i brug Sommerfugl77 Politik og Samfund 9 01-10-2012 14:25
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Reform-ide fungerer allerede i praksis Webmaster K10 Nyheder 0 29-02-2012 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension