K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2009, 20:05   #1
viola
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2009
Lokation: KBH
Indlæg: 29
Styrke: 15
viola er ny på vejen
Dit og Dat

Hej

Jeg er en arbejdsløs fleksjobber visiteret til 15 t, om ugen
(er på ledighedsydelse)
Jeg bor i KBH, men overvejer alvorligt at flytte til Odense C

Er her nogen som ved om min eventuelle flytning vil få
indflydelse på ovenstående - tænker på NYE PRØVELSER?

PFT
Fra Viola
viola er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 18:48   #2
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Exclamation Stop op

Citat:
Er her nogen som ved om min eventuelle flytning vil få
indflydelse på ovenstående - tænker på NYE PRØVELSER?
Du skal godkendes påny til ledighedsydelse/fleksjob af den kommune som du tilflytter, så du må endelig ikke flytte uden først at have deres accept. Du mister så din ledighedsydelse.
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...

Sidst redigeret af Webmaster; 26-07-2009 kl. 06:16. Årsag: sat quote tags rundt om quotet så indlægget er nemmere at forstå
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 22:13   #3
viola
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2009
Lokation: KBH
Indlæg: 29
Styrke: 15
viola er ny på vejen
flytning....

ØHH....

Betyder det at jeg på ny skal godkendes til flexjob, samt timeantal?

Det kommer jo til (igen) at tage et par år

Mange hilsner
Viola
viola er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 23:28   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Du kan finde noget om det her: http://www.clh.dk/?id=1414#c3637

Jeg har ikke overskud til at sætte mig ind i det og formidle det videre, men prøv at kigge på det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 01:40   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er som reglen ikke noget problem at flytte kommune som flekser (har selv gjort det ) der står godt nok i loven som trold også henviser til ...

Citat:
Personer, der modtager ledighedsydelse forud for en ansættelse i et fleksjob, bevarer ligeledes retten til at modtage dette ved flytning til en anden kommune. Det samme er tilfældet for personer, der modtager ledighedsydelse mellem to fleksjob og under sygdom eller barsel. Det er dog en forudsætning, at den nye kommune kan godkende visitationen til fleksjob.
Det som det betyder er at du inden du flytter til kommunen kontakter socialafdelingen og siger at du regner med at flytte til kommunen den og den dato og at du er visiteret til fleksjob i gammel kommune ..

Nogen vil bede dig om at sende dine journaler og andre vil ikke gøre en disse ved det ...'

Hvis de på nogen måde vil prøve at tage din visitation fra dig så er det ud fra gamle papir og fordi de ikke er enige med den kommune du kommer fra og kan se en varig arbejdsevne i dine papir som den gamle kommune ikke kan se ...

ergo de skal sige at din gamle kommune ikke har lavet deres job ordentligt og de skal kunne påpege hvori fejlen er og hvordan de mener at du kan varetage et job , dette skal de gøre ud fra de papir du har ikke via arbejds prøvning og meget andet ...

Og du har selvfølgelig mulighed for at anke hvis de ikke giver dig fleks og dermed ledighedydelse ...

Jeg kender mange flekser der er flyttet fra en kommune til en anden endnu har jeg ikke oplevet en enste der har haft problemer med dette og jeg er også ganske sikker på at det ville lave et ramaskrig ..

Eneste sted jeg nogen sinde har hørt det var et problem var da en sagde sit job op for at flytte til en anden kommune og dermed skulle have ledighedydelse , og der var det fordi hun ikke var berettiget til ledighedydelse fordi hun havde opsagt et job ...

Selv den var med i loven der blev lavet om i 06 hvor CHF svingede sig helt op og i sin bekendtgørelse bad kommuner fare med lempe hvis en flekser skulle ønske at opsige sit job for at flytte til den anden ende af landet hvis det feks var pga familie forhold eller andet ,, du kan læse meget mere om det her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...=stavnsbinding
og her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...=stavnsbinding
  Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 14:03   #6
viola
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2009
Lokation: KBH
Indlæg: 29
Styrke: 15
viola er ny på vejen
Flytning

Hej igen,

Lige en linje for at sige TAK til jer som har

givet jer tid, og samlet overskud til at hjælpe mig.

Håber jeg en dag kan yde et sagligt/fagligt bidrag.

1000 tak fra
Viola
viola er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension