K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2013, 21:31   #11
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hvordan er dit samarbejde med speciallægerne?
Hvordan ser de din erhvervsevne?
Kan de skrive mere tydeligt at din sygdom afholder dig fra at komme tilbage på arbejdsmarkedet?

Hvad siger REVA om din erhvervsevne?

Det er vigtigt, for at du kan få mulighed for FTP at de skriver helt klart og tydeligt at du ingen erhvervsevne har - ikke at din tilstand svarer til din sygdom. Er der mulighed for en times arbejde - er det fleksjob.

Selv om du mener at lægepapirerne er tydelige - er de desværre ikke mere tydelige end at kommunen fortolker dem til at du stadig har mulighed for at arbejde. Og så afviser de FTP.

Håber ikke at vi lyder negative, men det er desværre de barske realiteter når man kæmper for at overleve overfor kommunerne.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.

Sidst redigeret af MarianneNM; 23-01-2013 kl. 21:33.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 09:33   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Egen læge/speciallæger bør helst IKKE udtale sig om berettigelsen om førtidspension.

Men speciallægen kan sagtens skrive, at din arbejdsprøvnings resultat svare til din sygdom.

Har Reva-centret ikke regnet en effektiv arbejdstid ud?

Umiddelbart er du ihvertfald under 5 timer om ugen.(mellem 2-4timer)?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 19:37   #13
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
det kan godt være læger og speciallæger helst ikke må udtale sig omkring arbejdsevne/førtidspension men fakta er at jobcenteret ofte ( ihvertilfælde i min kommune) spørger DIREKTE til dette punkt



i mit tilfælde har sb spurgt speciallæge :

hvad skal der til for at xx kan komme tilbage på arbejdsmarkedet
hvad er xx fremtid på arbejdsmarkedet
er der noget i vejen for at xx skulle kunne varetage et alm arbejde og hvis , hvad er problemmet så og hvordan kan det løses ? er der andre behandlings muligheder som vil kunne øge arbejdsevnen
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 19:57   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Korrekt Søsser98 - når man søger førtidspension, så er det nemlig lige præcis med henblik på førtidspension læge og speciallæger skal svare. Deres svar kan give rent medhold uden slinger i valsen, de kan skrive der er behandlingsmuligheder, eller slet og ret, at de ikke kan udelukke en fremsigtet bedring og/eller om en behandling kun kan forventes at højne livskvaliteten. Så allerede dér, bliver der taget stilling til om førtidspension er eneste løsning.

Meget muligt de ikke må skrive det direkte, men det behøver de som heller ikke, for kommunen har selv stillet spørgsmålet og venter et svar.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 19:59   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er rigtigt at sagsbehandlere spørger om den slags, men i pensionsnævnet må de se bort fra lægernes udtalelse om erhvervsevnen, da de ifølge lovgivningen kun må udtale sig om funktionsevnen..

Da jeg blev indstillet på en §18 havde sagsbehandleren netop spurgt lægen omkring min erhvervsevne.. og han svarede at erhvervsevnen var ubetydeligt i ethvert erhverv..

Jeg fik afslag og pensionsnævnet skrev at da de skulle se bort fra lægens udtalelse om min erhvervsevne, og da han ikke havde udtalt sig om min funktionsevne, stod der intet de kunne forholde sig til, så jeg endte med at skulle have lavet lægeerklæringerne om..

Ifølge reglerne før nytår..

Sidst redigeret af Pip; 24-01-2013 kl. 20:03.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 20:28   #16
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Min læge skrev 0 arbejdsevne og at han foreslog pension

Det var det, der er årsag til at min pension gik igennem - dette kunne på ingen måde misforståes.

Det viser lidt om forskellen mellem de forskellige kommuner
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 20:40   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker også at de gør som det passer dem, og blot finder de paragraffer der passer til det svar der er billigst..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 23:19   #18
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja både lægesvar og sb spørgsmål kommer med i min sag da jeg nemlig ad omveje er i besiddelse af sb spørgsmål til lægerne så de får svært ved at afvise svar på det de selv har spurgt om
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 23:54   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
ja både lægesvar og sb spørgsmål kommer med i min sag da jeg nemlig ad omveje er i besiddelse af sb spørgsmål til lægerne så de får svært ved at afvise svar på det de selv har spurgt om
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...5/05084759.htm

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...jdsevnemetode/

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=138059

Du skal naturligvis holde fast i det du har.. og hvis de afviser kan du bede lægerne om at udtale sig om din funktionsevne istedet, og vedlægge det..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 10:17   #20
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vi havde flere udtalelser fra egen læge med klar besked om at der ikke var nogen erhvervsevne tilbage. Disse blev konsekvent ignoreret.
Kommunen sendte så selv manden til en speciallæge - som sagde det samme : Patienten er uden erhvervsevne i ethvert erhverv. Så fik manden FTP uden mere brok.
Og han er bare blevet mere og mere syg af sine skader siden. Selv om kommunerne har en tendens til at tro at man bliver rask af at få FTP.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunen har indstillet mig til pension- men jeg fik afslag kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 08-03-2012 17:24
Afslag på førtidspension Caktuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-02-2012 16:09
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Distriktspsykiatrien lyver - Nu indstillet til afslag på fp Fido Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 27-10-2010 23:19
Ansøgning om hjælp til bil indstillet til afslag steine Spørgsmål ang fleksjob 23 08-11-2009 03:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension