K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2011, 15:08   #1
Vindmøllen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Vindmøllen er ny på vejen
Ny regler for samlevende med førtidspensionist?

Hej

Ville bare lige høre om der er nogen der ved, om den nye regering vil stoppe udregning af samlevers indtægt, og give førtidspensionisten den førtidspension han/hun har ret til?
Vindmøllen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 15:14   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det har vist slet ikke været oppe at vende..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 15:25   #3
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Jeg håber da der sker noget på det område, - Men har desværre mine tvivl.
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 16:46   #4
Vindmøllen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Vindmøllen er ny på vejen
Øv

Jeg er som sammenlever bare træt af at min kæreste bliver straffet økonomisk ved f.eks mit overarbejde mm. Er sgu' glad for de 12 min ikke bliver til noget, så ville min sammenlever bare blive sat ned i ydelse og jeg arbejde længere. Jeg mener at jeg er blevet stavnsbundet. Hvis jeg tjener mere bliver hun sat ned i ydelse. Mener ikke det er fair overhovedet. Det kan da ikke være en lovlig lov?
Vindmøllen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 20:03   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror desværre ikke den nye regering har råd til noget som helst - andet end at fremrykke offentlige investeringer........

Synes ikke noget af det de gik til valg på, er blevet til en noget. Personligt er jeg dybt skuffet.

Så jeg kan slet ikke forestille mig at de vil hjælpe førtidspensionister eller hæve dét at være samlevende, de har ikke engang råd til at rulle børnefamilie ydelserne tilbage, selvom det var et løfte.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 07:00   #6
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg må da indrømme...

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror desværre ikke den nye regering har råd til noget som helst - andet end at fremrykke offentlige investeringer........

Synes ikke noget af det de gik til valg på, er blevet til en noget. Personligt er jeg dybt skuffet.

Så jeg kan slet ikke forestille mig at de vil hjælpe førtidspensionister eller hæve dét at være samlevende, de har ikke engang råd til at rulle børnefamilie ydelserne tilbage, selvom det var et løfte.......
at jeg også havde forventet lidt flere løfter indfriet.

De giver jo skylden til blå blok - men selv blå blok har jo været offer for krisen, så alt kan ikke tørres af på den konto.
Alle velhaveres "frynsegoder" består til gengæld - i den grad... - så jeg afventer med spænding lidt "fryns" til de ikke velstillede.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 08:01   #7
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Personligt synes jeg det er lidt for letkøbt, når medierne hænger regeringen ud for løftebrud.

Vi er stolte af vores demokrati - og demokratiet er jo netop bygget op omkring at der skal 90 mandater til. S og SF er i en situation, hvor de ikke kan få gennemført deres ideer, fordi de ikke kan samle 90 mandater. Det er - i mine øjne - ikke løftebrud, men en konsekvens af stemmernes fordeling.

S og SF har jo ikke ændret mening om topskat, millionærskat mv, men har ikke mandater til at lave om på det! Der er en stor forskel i det.

Men lad os nu se, hvor meget der så alligevel bliver plads til, når der skal forhandles finanslov.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke finder det ærgeligt. Jeg så gerne flere valgløfter indfriet. Men... jeg er samtidig glad for at tiden med blokpolitik er hørt op, en reel forhandling bidrager jo med flere synspunkter og vinkler på en problematik.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 08:26   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Personligt synes jeg det er lidt for letkøbt, når medierne hænger regeringen ud for løftebrud.

Vi er stolte af vores demokrati - og demokratiet er jo netop bygget op omkring at der skal 90 mandater til. S og SF er i en situation, hvor de ikke kan få gennemført deres ideer, fordi de ikke kan samle 90 mandater. Det er - i mine øjne - ikke løftebrud, men en konsekvens af stemmernes fordeling.

S og SF har jo ikke ændret mening om topskat, millionærskat mv, men har ikke mandater til at lave om på det! Der er en stor forskel i det.

Men lad os nu se, hvor meget der så alligevel bliver plads til, når der skal forhandles finanslov.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke finder det ærgeligt. Jeg så gerne flere valgløfter indfriet. Men... jeg er samtidig glad for at tiden med blokpolitik er hørt op, en reel forhandling bidrager jo med flere synspunkter og vinkler på en problematik.
Kunne ikke være mere enig med dig
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 13:38   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror desværre ikke den nye regering har råd til noget som helst - andet end at fremrykke offentlige investeringer........

Synes ikke noget af det de gik til valg på, er blevet til en noget. Personligt er jeg dybt skuffet.

Så jeg kan slet ikke forestille mig at de vil hjælpe førtidspensionister eller hæve dét at være samlevende, de har ikke engang råd til at rulle børnefamilie ydelserne tilbage, selvom det var et løfte.......
ja skuffet ... jeg er vandvittig skuffet over at have givet den fløj stemme denne gang. for mener det er de radikale som har taget hele magten. og S-SF står forskud for skudene som fortjent..
er så ret sikker på at vi ikke kommer til at mærke opsving for de lave i samfundet.. da hele den den røde flok. Er rød i får klæder
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 14:13   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
ja skuffet ... jeg er vandvittig skuffet over at have givet den fløj stemme denne gang. for mener det er de radikale som har taget hele magten. og S-SF står forskud for skudene som fortjent..
er så ret sikker på at vi ikke kommer til at mærke opsving for de lave i samfundet.. da hele den den røde flok. Er rød i får klæder
Ja det var på mange måder et ærgerligt valg... vi fik en rød regering der er nødsaget til at føre blå politik...
Men problemet er jo ikke at du satte din stemme på den røde side...problemet er at det var der ikke nok der gjorde til at der var flertal uden om de radikale som altid har været nogen luskebukse...

Tror nu at under alle omstændigheder er man nødt til at begynde en regeringsperiode på det grundlag der ligger fra den tidligere regering...ændringer kommer først efter det lange seje træk...især da hvis en ny regering overtager et megastort hul i statskassen som skal dækkes først...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist og kæreste, hvornår er man samlevende? bakken Politik og Samfund 38 23-01-2013 10:14
Enlig eller samlevende - regler? pnordb Alt det andet 2 20-01-2013 14:12
Samlevende efter gamle regler? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 24-11-2011 15:44
Har jeg rettigheder som samlevende med førtidspensionist Vindmøllen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 06-08-2010 14:34
ang regler for samlevende/enlig karina1975 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-12-2008 18:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension