K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2013, 20:36   #11
Winsof
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2013
Alder: 55
Indlæg: 11
Styrke: 12
Winsof er ny på vejen
[QUOTE=maruus;259026]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Winsof Se meddelelser
Jeg er ansat i job med løntilskud og får løn, og arbejdsgiver søger sygedagpenge. Jeg venter pt. på indkaldelse til sygesamtale, hvor jeg formoder, at arbejdsgiver vil ophæve ansættelsesforholdet.
Derefter ved jeg ikke om jeg automatisk overgår til, at modtage sygedagpengene selv."

Almindeligvis er det sådan, at når opsigelsen foreligger, vil du fra opsigelsestidspunktet overgå til sygedagpenge i kommunen.
Du har som en selvfølge afleveret din opsigelsen på kommunen.

Og fået en kvittering på at den er modtaget.

Jeg vil anbefale dig at være på forkant med at udbetaling vil finde sted så der ikke sker fejlbehandling af din sag i sygepengeafdelingen.

God bedring .
Mange tak, så ved jeg hvad der sker i den retning

Når man får en henvisning fra lægen til psykiater, gælder henvisningen så til man er raskmeldt eller er der x antal gange besøg?

Jeg ved det er svært at vurdere og det er fra person til person, men hvad er Jeres erfaringer med, hvor lang tids sygemelding man får/har?

Kan "systemet" finde på, at raskmelde en før man selv er klar til det?
__________________
Hilsner Winsof
Winsof er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 20:48   #12
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Puh...har også selv måtte stoppe med mit fleksjob, pga. stress der forværrede mine kroniske sygdomme..har kunnet undgå medicin denne gang, men har tidligere fået cipramil..og jeg kan huske at oven i depressionen fik jeg forværret de små angstsymptomer jeg havde i forvejen..de første 14 dage af medicinindtagelsen var jeg totalt angst..sprang ud af sengen midt om natten med kvælningsfornemmelse af bar angst..så det er værd at læse indlægssedlen grundigt, selv om det er svært at overkomme lige nu...der er faktisk en øget risiko for selvmord i den første tid..sikkert fordi nogle får det så skidt, at de ikke kan overskue at leve videre med angsten, og de ved måske ikke at det går over igen..
Det bliver bedre
Synes det alligevel lyder som en god idé at få hjælp hos en psykiater...men der er vist nok lang ventetid..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 22:05   #13
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
[QUOTE=Winsof;259030]
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser

Mange tak, så ved jeg hvad der sker i den retning

Når man får en henvisning fra lægen til psykiater, gælder henvisningen så til man er raskmeldt eller er der x antal gange besøg?

Jeg ved det er svært at vurdere og det er fra person til person, men hvad er Jeres erfaringer med, hvor lang tids sygemelding man får/har?

Kan "systemet" finde på, at raskmelde en før man selv er klar til det?
Jeg havde en læge der raskmeldte mig, fordi hun mente nu måtte jeg være blevet bedret nok...
Men inden alarmklokkerne ringer, så skiftede jeg læge. For jeg kunne mærke jeg overhovedet ikke var rask.

Den gamle havde ikke skænket det en tanke at undersøge for psykisk sygdom.

Den læge jeg så valgte, havde jeg læst på nettet interesserde sig for psykisk sygdom. Det første han siger til mig er, "ud fra din journal, så har din tidligere læge haft berøringsangst". Og min raskmelding blev også annulleret.
Det fik ingen konsekvenser for mit forsørgelsesgrundlag, som allerede var kontanthjælp på det tidspunkt.

Siden da, så fik jeg en henvisning til en speciallæge i psykiatri, af kommunen. Her er der kort ventetid, for de smider en pose penge på vedkommendes bord. Så blev jeg udredt med korrekt diagnose og medicinsk anbefaling.
Han skrev så også at mine psykiske problemer var i risiko for at blive værre ved flere arbejdsmarkeds relaterede forsøg.
Der sluttede mit limbo, og jeg fik pension.

Det skulle meget gerne være sådan så du ikke bliver tvunget raskmeldt, når du er syg.
Kommunen inddeler borgere i såkaldte matchgrupper.
Gruppe 1. for de raske, Gruppe 2. for dem der er syge, eller har andre problemer. Men som med tiltag kan komme igang med noget igen. Og gruppe 3. for dem som ikke kan tilbydes noget pga. massive psykiske problemer eller svær sygdom, endnu da.
Det er nok gruppe 3. som i fremtiden får tilbudt ressourceforløb. Hvor du ikke bliver raskmeldt, men får de år der evt. må være nødvendige for at blive afklaret.
Men alt det her kan du tage det ganske roligt med, det skal kommunen nok sørge for at vurdere.

Det er lægen der tager sig af om du er syg eller rask, og kommunen der tager sig af, hvad dine muligheder kan blive.

Kommer du fra sygedagpenge, over i et ressourceforløb, så fortsætter du på sygedagpengesatsen. Og ellers så får du kontanthjælpssats.

I de 5 år min sygemelding varede, blev der aldrig sået tvivl om, hvor vidt jeg var syg. Bortset fra min gamle læge. Kommunen var der for mig, hele vejen igennem.

På kontanthjælp er der ingen tidsbegrænsning på sygdom, det er der så i sygedagpenge systemet, rent økonomisk.

Jeg forstår godt hvorfor du tænker på det, tror jeg. Efter 8 mdr. havde jeg dårlig samvittighed over fortsat at være sygemeldt. Jeg tænkte nemlig, nu tror de nok ikke på det ret meget længere. Alle andre ville nok være raske nu. Jeg var hele tiden bange for at blive mistænkeligjort.

Det var min sagsbehandler der beroligede mig med, at på kontanthjælp så var der meget mindre pres, både for, og fra dem. Og at det lød til at jeg havde for travlt, og gav udtryk for at havde det bedre. End jeg egentlig havde.

Der åndede jeg lettet op, og med støtte og forståelse fra min nye læge. Så blev jeg tryg at give mig selv lov til at være syg, og så gled bekymringen i baggrunden.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 23:15   #14
Jaha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jaha er ny på vejen
Jeg har idag lige fået afslag på at få forlænget mine sygedagpenge, og jeg kan ikke få kontanthjælp da jeg er gift. Jeg er helt enig i at det er et pres at man har en dato for udløb hængende over hovedet, og havde i min vildese fantasi ikke troet at de ikke ville forlænge dem. Jeg har været i arbejdspraktik 3 gange af 3 timer, og så mener de jeg er rask til at søge job med de skåne hensyn jeg nu har.
Jaha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 23:26   #15
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jaha Se meddelelser
Jeg har idag lige fået afslag på at få forlænget mine sygedagpenge, og jeg kan ikke få kontanthjælp da jeg er gift. Jeg er helt enig i at det er et pres at man har en dato for udløb hængende over hovedet, og havde i min vildese fantasi ikke troet at de ikke ville forlænge dem. Jeg har været i arbejdspraktik 3 gange af 3 timer, og så mener de jeg er rask til at søge job med de skåne hensyn jeg nu har.
Der findes 7 muligheder for evt. forlængelse når du falder for varigheds-begrænsningen det er under kapitel 9 her :Sygedagpenge
Men der har du nok allerede været forbi hvis du har fået afslag.

Sidst redigeret af Buddha; 01-02-2013 kl. 23:30.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 03:07   #16
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Åhh hvor jeg føler med dig Winsof jeg kan sagtens huske det psykiske smertehelvede, som du lige nu befinder dig i.
Og så tilslutter jeg mig koret, der råber psykiater! Jeg ved ikke hvor og i hvilken tilstand jeg ville have været i dag, foruden!!

Vigtigt!!: Du må endelig ikke selv sige op! Også selv om (tror du ved) du måske ved med dig selv at du ikke vender tilbage.
Hvis du tager til den omsorgssamtale, så tag' en ven med - og meld ud, at du ikke ved noget om hvor lang tid det tager før du er rask. OG STÅ UROKKELIGT FAST PÅ DET lige gyldigt om 'de' på flere faconer prøver at få dig til at sige andet. Og afbryd bare mødet når du ikke kan mere. Det er vigtigt at du er tro mod dig selv. Og det virker forresten også mest troværdigt på andre

Med hensyn til medicin tager det rum tid før det virker, og ikke alle profiterer af det. Det er den sure sandhed.
Men jeg kunne komme ud på den anden side og det kan du også
Jeg lod mig indlægge i et kvart år. Og har knoklet, på alverdens fronter, for at få livet uden angst tilbage.
Det blev så at sige mit arbejde - eller sagt på en anden måde, så var det 'knokkel' samtidig også den krykke, jeg skulle bruge for at blive rask. Forstået på den måde, at som jeg er indrettet, kan jeg ikke vente passivt på at tingene vender, jeg er pinedød NØD til at gøre noget aktivt selv. Åh jeg har vist svært ved at udtrykke klart for andre, hvad der er klart inde i mig. Forstår du hvad jeg mener?

Jeg håber du finder DIN vej ud af helvedet og at du finder ud af at leve livet, bare lidt, mens du venter på den stooore helbredelse for der kan edderrodme godt gå længere tid, end man lige orker at overskue. Et step om dagen er da også bedre end slet ingenting
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 09:49   #17
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Din stakkel!! Føler med dig! Jeg lider af angst og stress, er ikke deprimeret dog. Men føler din smerte!

Jeg har haft ekstrem god gavn af samtaler med en psykolog.... måske at det, sammen med dine piller kunne give det ekstra skub du har brug for?

God bedring skal du have herfra!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 13:23   #18
Winsof
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2013
Alder: 55
Indlæg: 11
Styrke: 12
Winsof er ny på vejen
Mange tak for alle Jeres råd og fortælling om hvad i selv har været igennem. Det er rart at læse, at der virkelig er nogen der har det ligesom en selv, og forstår hvordan man har det.

I dag har jeg bare en af de dage, hvor dagen er værre end i går.
__________________
Hilsner Winsof
Winsof er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 17:18   #19
Winsof
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2013
Alder: 55
Indlæg: 11
Styrke: 12
Winsof er ny på vejen
Så fik jeg lige brevet med fraværs samtalen der skal finde sted på onsdag.
Det gav en stor klump i maven og kan allerede mærke hvordan angsten rører sig i kroppen.
__________________
Hilsner Winsof
Winsof er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 17:29   #20
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen


Har du ikke en rigtig god ven du kan tage med som støtte?
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man få flexjob pga. depression og stress Kalmia Spørgsmål ang fleksjob 35 11-11-2011 23:49
Er du sygemeldt pga. stress eller depression? Miamaria Alt det andet 0 02-09-2010 12:48
Pension pag. stress depression popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 14-11-2009 19:01
En psykiater om stress- depression-samfund zuza At søge førtidspension 0 15-10-2007 16:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension