K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2013, 16:16   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Dame

Jeg har desværre ikke overskud til at læse dine andre tråde, og uanset dette er en gentagne råd herinde:

hvis man vil have bedst mulig hjælp omkr. sin SDP-sag, så bliv i samme tråd, således at du enten ikke skal gentage allerede skreven oplysninger el. andre skal ligge og lede efter disse.

Jeg har dog hurtigt fundet, at du
Citat:
borderline diagnosen i 2006 og ADHD i 2012
, hvorfor det undrer mig at din psykiater er ude i medicin, som hovedsageligt anvendes til skizofreni og mani.

Jeg ved ikke hvilket forhold du har til din psykiater, men i SDP-system i dag, er der altså ikke tid til at afprøve alle midler el. randområder, hvorfor man efter min mening bør have en psykiater man både har en god kontakt med og som ligger en klar plan for medicinhåndtering og ikke som nogen prøver sig frem i mdr./årevis med patienten som prøveklud. Jeg siger intet om at din er sådan, men overvej om du ikke selv bør være mere inde over plan for medicinering og enighd om målet for en sådan.

Ud fra hvad du umiddelbart skriver kan jeg ikke læse at du er forlænget efter § 27 ang. dine SDP. Hvis du ikke er dette bør du bede om forlængelse i din partshøring UANSET om du ikke er "stationær" el. afklaret omkr. dit helbred pga. din medicin ikke er reguelret endnu.

Hvis dette er tilfældet bør du i din partshøring bede om forlængelse evt. eft. denne § 27,stk. 1, nr. 2

Citat:
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,
http://www.socialjura.dk/content-sto...ngelov/#c35681

og samdig henvise til flg. principafgørelse: 153-12

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18699 #2

Hvis du enten er på anden forlængelse el. netop stk. 1, 2, så hiver du samme principafgørelse frem og argumnetere at der ikke kan stoppes pga. uafklaret helbred. Dette kræver dog, at du får din psykiater til håndfast at skrive, at du er i stabil medicinering og at du indenfor perioden for § 27, stk. 1, 2 kan nå at få afklaret din arbejdsevne. Dvs. denne skal helst skrive flg.:

xx patient er skønnes at kunne gennemføre afklarende foranstaltninger om ca. xx uger (her skal du regne baglæns udfra startstidspukt og så 39 uger frem, dvs. lidt over 9 mdr., men hold dig til 9 mdr., således at der også er 3 uger til at jobcenter kan arbejde efter endt afklaring. Dvs. hvis du regner fra nov. 2013 og der er tale om f.eks. 3 mdr. afklaring, så har har du altså 6 mdr. til at få stabiliseret din medicinering, og kan starte afklarende foranstaltning pr. 01.03.2014.

Regn selv på det og tal med psykiater om hvorvidt dette er realistisk, men væsentlig er at en udtalelse klart tilkendegiver, som vedlægges parthøring el. indhentes efter med krav fra dig, at du er i stabil fase i forhold til din sygdom, og psykiater derfor mener, at du kan klare en en afklaring om xx antal uger/ x. mdr.

Håber ovenstående kan hjælpe dig noget videre, men klart er, at du i nuværende sitaution er meget påpasselig med dine udsagn og at dine skriftlige erklæringer ikke spænder ben for en afklaring du efter min mening bør have.

Mange hilsner

Gunvor


Se nærmere flg. link:
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension