K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2008, 21:48   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er der langt fra januar til juni og tro mig man skal ikke lade kommunen sløve den for længe, de har ingen problemer med at oplyse dig om på et tidspunkt at de kan glemme ting og du har en pligt til at gøre dem opmærksom på det hvis det er at du mener der er gået for lang tid, der har jo været kommunereform og mange skift mellem sagsbehandlere og borgere så det kan de sandlig ikke være ansvarlige for (den hørte jeg på et møde for en måned siden hvor de ville tage ydelsen fra en borger fordi de ikke selv havde sørget for opfølgning)

Så derfor ville jeg i en fart sende et brev til sagsbehandleren med en ordlyd der kort og godt bad for en opdatering for hvor din sag står henne og at du ikke kan forstå at du ikke høre noget.

Du kan ikke regne med at de husker tingene og gør tingene som de skal, du burde for længst have fået en afgørelse, de fleste jeg kender til tager det et par måneder inden de høre noget når det er sendt til lægekonsulenten ...

og at de ikke kan rykke fordi de lige har gjort det, ja det var i januar så en rykker er på sin plads samtidig har du krav på at få en tidshorisont for hvornår din sag kan være afklaret ...
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 00:29   #12
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej Hejdien.

Har tjekket min kommunes hjemmesiden, for at se om der var svarfrister der.
Kunne umiddelbart ikke se noget om det.......mest bare noget snak.
Hvis I kan finde linket eller fortælle mig om der ikke er noget om det på deres side, vil jeg blive glad.

Holbæk kommune.

Hilsen Phønix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 01:07   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Phônix ja det er ikke let at finde div svarfrister men som jeg kan se det så findes de ikke i Holbæk kommune...

jeg har sendt dem en mail, og det kan jeg kun anbefale jer alle at gøre hvis i konstatere at jeres kommune ikke har svarfrister på deres side...

jeg tager dem fra en ende af og det tager sin tid at få ført det hele uptoodate men kig ude i venstre side og under svarfrister og se om jeres kommune er med..

Phönix din kommune er ikke med, jeg har sendt dem mail nu og venter og ser
jeg skriver kort og godt når jeg kontakter en kommune..

Citat:
Da det ikke har været muligt for mig at finde nogen omkring svarfrister i de forskellige sager, skal jeg venligst anmode om hvor jeg finder dem på jeres hjemmeside eller bede om at i mailer dem til mig , i overensstemmelse med retsikkerhedsloven §3 stk 2
og man får lidt af hver tilbage når man sender sådan en skrivelse he he

ok jeg har fået en enkelt liste med svarfrister fra en kommune af ...

Men jeg vil så også lige sige at vi ikke sætter de kommuner på som ikke har deres svarfrister på deres hjemmesider... KUNdem som har deres svarfrister på deres hjemmesider vil komme på listen med ok kommuner...

vi lever trods alt i en tid hvor vi har et beskæftigelseministerie der mener at alle arbejdsløse har adgang og viden så de kan skrive fire ansøgninger om ugen , og de kan klare jobportalerne ... så er det vel ikke for meget forlangt at de også forlanger at kommunerne også lægger svarfrister på deres sider ...

Men Pönix jeg gør lige en undtagelse i dit tilfælde og får jeg svarfrister fra Holbæk sender jeg dem til dig

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 09:39   #14
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Wating.

Jeg har været i nøjagtigt den samme situation som dig.
  • Lægeudtagelser lå færdige i august 2007.
  • Arbejdsprøvning og konklusion lå færdig i december 2007.
  • Ressourceprofil var opdateret (jeg bliver selv sat til at lave min ressourceprofil i 2006, og da anden aktør i forbindelse med arbejdsprøvning, omformulerer hele skidtet godkender jeg den først da jeg selv har korrigeret alle fejl)

Da jeg så var til møde ved sagsbehandleren i december 2007, sad hun også og vævede og kunne ikke rigtigt fortælle hvad der så skulle ske. Så jeg blev insisterende og det endte med at jeg indgav en skriftlig ansøgning på flexjob. Ansøgningen blev skrevet i hånden og ved mødet.

Jeg skrev kort og godt:
  1. At jeg søgte flexjob.
  2. På hvilken baggrund jeg ansøgte (mine skavanker og arbejdsprøvning)
  3. Hvilken udtagelser jeg ønskede sagen belyst med (lægepapir og konklusion af arbejdsprøvning)
  4. Hos hvem der eventuelt kunne hentes yderligere oplysninger (mine behandlende læger og deres adresse)
  5. At jeg ønskede en skriftlig afgørelse med begrundelse for udfaldet af ansøgningen samt eventuel klage vejledning.
  6. Samtidig gav jeg tilladelse til at der kunne indhentes oplysninger hos de tidligere angivne læger.

Jeg bad så min sagsbehandler skrive hun havde modtaget ansøgningen, og meget vigtigt med dato. Derpå fik jeg en kopi af ansøgningen med hendes kvittering.

Kort efter modtog jeg en besked om at min sag nu var overgivet til en anden sagsbehandler. Og jeg skyndte mig at skrive et brev med følgende:
  1. Om der var opstartet en flexjobsag?
  2. Hvornår sagen var startet?
  3. Hvor lang sagsbehandlings tid kommunen har på den slags sager?

Jeg modtog kort efter en mail, hvor jeg fik bekræftet at der var startet en sag, fra den dato hvor jeg afleverede min ansøgning hos den anden sagsbehandler.
Min sag skulle også over lægekonsulent, og det ventede man på.
At sagsbehandlingstiden var 3 måneder, men at den sjælden blev overholdt, og at det ikke har nogen økonomisk konsekvens for kommunen. (Nb, jeg var også på kontanthjælp, så det betød i hvert fald noget for mig).

Nu, skrev jeg sådan ca. hver 14 dag en mail, for at høre hvor min sag var, og vupti de nåede det lige akurart at tilkende mig flexjob inden 3 måneder.

Jeg håber du måske kan bruge samme stratigi som jeg. Mit råd er derfor at du selv skriver en flexjobansøgning så ved du sagen er opstartet. Det er den garanteret ikke nu.

Pøj-pøj
Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 13:00   #15
wating
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
wating er ny på vejen
Wink

Tak Hejdien & Velcro

Det var lige det jeg var ude efter

men det er fandeme uhyggeligt (du) at man som aktør med sociale/psykiske & fysiske skavanker skal holde de scociale myndigheder i ørene

Hvorimod ;
når kommunen hver 3 måned udbeder sig (Sagsopfølgning ved betingelser for at modtage kontanthjælp) kviteringer for min husleje el mm og de så ikke modtager dem inden 1 uge så kan de tilbageholde bistandshjælpen..............ja så kan man se de overholder reglerne til punkt og prikke uanset vor åndsvage de regler så end er, denne regel vil jeg betragte som mere eller mindre psykisk terror da jeg allerede har underskrevet papire på at vis der er ændringer i min indkomst/udgifter så skal jeg oplyse det ellers så kan jeg sefølig retsforfølges, man bliver næsten behandlet som en kriminel inden man har gjordt noget som helst..!!!

arrgh skulle lige ud med lidt galde

Sidst redigeret af wating; 19-05-2008 kl. 13:04.
wating er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 14:54   #16
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Exclamation Svarfrister

Hej Wating.

Jeg kan godt forstå din vrede. Men vend det til noget konstruktivt. Og prøv at give kommunen tilbage af samme skuffe som den du oplever fra deres side.

Jeg skrev som sagt en mail ca. hver 14. dag og spurgte hvor min sag var i systemet. Den har kommunen pligt til at svare på inden 10 dage. Og ærlig talt så, tror jeg sagsbehandleren blev lidt træt af det, og fik gjort min sag færdig.

Og til det med svarfrister i de forskellige kommuner, så er det jo meget godt. Men er der ikke opstartet en sag, så er der heller ikke en frist at overholde. I Watings tilfælde kan det jo være de først starter sagen når udtagelsen fra lægekonsulenten kommer, og så kan sagsbehandlingstiden sikkert nemt overholdes.

Så mit råd vil igen være, sørg selv for at starte sagen, og få bekræftigelse på det.

Endelig glemte jeg at skrive at jeg i forbindelse med mailen til den nye sagsbehandler, hvor jeg netop spurgte om sagen var opstartet også spurgte om
  • der var indhentet tilstrækkelig opdaterede lægeudtagelser.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 23:26   #17
wating
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
wating er ny på vejen
Red face Ups en fejl det er lægekonsulenten jeg venter på

Jeg har skrevet at jeg ventede på special lægens gennemlæsning af mine papire men det er faktisk kommunens lægekonsulent jeg venter på får læst min sag igennem.

Efter det er sket vil jeg modtage min resurceprofil til gennemlæsning og der efter forhåbentligt en hurtig godkendelse.

Som beskrevet tidligere er alt det andet på plads.

sorry er ikke så stiv i de læge titler..........

Tak for de mange besvarelser

Sidst redigeret af wating; 21-05-2008 kl. 23:31.
wating er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 08:16   #18
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Wating.
Jeg fik rådgivning af en socialrådgiver i min A-kasse, i den sidste del af ansøgningsprocessen. Det var hende som sagde at jeg ikke måtte forlade mit møde med sagsbehandleren i kommunen der i december, før jeg var sikker på at der var opstartet en egentlig flexjobansøgning. På det tidspunkt havde jeg været i systemet siden februar 2004.

Da jeg begyndte at stille spørgsmål til socialrådgiveren om der var opstartet en egentlig sag, var svaret nej. På spørgsmålet om jeg selv kunne opstarte en sag var hun vævende. Det kunne hun ikke se skulle være nødvendig. Og hun viste heller ikke om jeg selv kunne starte en sag. Da jeg blev ved med at presse på med spørgsmål, endte det med at hun forlod kontoret for at spørge nogen andre. Det resulterede i at hun kom tilbage og gav mig et stykke papir hvor jeg så skrev min ansøgning.

Min sag skulle som sagt også forbi lægekonsulenten, og hans vurdering skulle indarbejdes i resourceprofilen, som jeg så skulle have til partshøring. Og som jeg tidligere skrev, så nåede de det inden 3 måneder som er kommunens sagsbehandlingstid.

Jeg tror det var fordi jeg selv blev ret agressiv med at stille spørgsmål i den sidste del af ansøgningsprocessen at papirerene kom hurtigt gennem lægekonsulenten.


Mit råd vil derfor være det samme som jeg selv fik.
  1. Kontakt din sagsbehanler og spørg om der faktisk er opstartet en flexjobansøgning.
  2. Spørg fra hvilken dato den eventuelt er startet. Få det på skrift.
  3. Er der ikke startet en sag, så gør det selv.
  4. Spørg hvor lang tid kommunens sagsbehandlingstid er på området, hvis du ikke kan finde det på deres hjemmeside.
  5. Og bombadere så din sagsbehandler med mails hver 14. dag indtil du har en afgørelse.
Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 09:37   #19
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kan kun tilslutte mig Velcro.
En lægekonsulent kan umuligt være så længe om at læse dine papirer.
I min sag har det hver gang - og det er blevet en del gange efterhånden - taget få uger.
Der må være gået et eller andet galt et eller andet sted.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principsag - hvor lang tid tager det? sandie86 Alt det andet 2 03-09-2011 08:06
Hvor lang tid tager pensions sag? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-09-2011 17:51
aktindsigt hos BAN-hvor lang tid tager det? Håber Alt det andet 3 16-06-2011 10:32
Hvor lang tid tager det? Nucca Spørgsmål ang fleksjob 5 21-02-2011 15:32
Hvor lang tid tager det???? Lena4700 At søge førtidspension 7 28-07-2008 22:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension