K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2014, 10:46   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Shannen:

Efter 6,5år tilkendt førtidspension, tilbagevirkende 6mdr.

Har senest fået Merudgiften på plads, og mere end oprindelig søgt.

Dertil godkendt Handicapbil og afgiftsfritagelse, hvilket jeg selv mente var oplagt, allerede i 2005.

Min fremtid er derfor sikret, hvilket var nødvendigt, når jeg ikke selv kan tjene penge, være i job, mere.

Lang og unødvendig kamp, som kun forværrede min situation.
Men desværre er det den politiske dagsorden der styre, som handler om, at det giver stemmer, at nedsætte skat, og dermed skal nogle jo betale regningen.

De svageste grupper, er jo os der ikke har de samme kræfter til at råbe op, samtidig med at denne dagsorden netop forhindre og giver os inddirekte mundkurv på, fordi vi koster.

Sandheden kommer ikke frem i det omfang der er problemer, hvorfor den alm. dansker ikke er klar over forholdene.

For at ændre dette, kræves jo anden politisk dagsorden, som jo kun kan udmøntes i at folk stemmer anderledes.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 10:57   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ja det er hårdt og komme igennem, det ved kun dem som sidder i det. Nu er det soc som har lavet den nye reform. Så man kan ikke stemme anderledes.

Men som skrevet før, det er bare og anke. Især fordi der ikke ligger særlig mange sager omkring seniorpension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 12:19   #13
shannen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
shannen er ny på vejen
Hej og tak for svar. Min sidste ans. stoppede ved udgangen af september 2013, men jeg tilmeldte mig vikarburo og brugte min opsparing. Den 9. Januar søgte jeg kontanthjælp, fordi kommunen kunne ikke give mig syge/dagpenge, sagde de. Jeg ville allerede 9. Januar søge Seniorførtidspension, men min sagsbeh. sagde.... at det kunne jeg godt glemme, fordi det fik jeg ikke og så gik hun på efterløn. Jeg fik en ny sagsbeh. og søge om Seniorførtidspension i Juni mdr. Min praktiserende læge, nåede at udfylde diverse attester og papier og så gik han også på Pension. Det har været rodet med ny sagsbeh. og ny læge i forløbet. Jeg har været ved Rehab. teamet 2 gange, jeg klagede til Pensionsnævnet, fordi jeg ikke havde været med til at udfylde eller set, de papier om min sag, som diverse personer i Rehab. teamet og Pensionsnævnet havde i min sag. Så skulle min sag gå om. Nu skal jeg have afgørelsen imorgen d. 11-11-14, ved Pensionsnævnet. Men sagsbeh. har ikke foretaget sig noget ang. jobprøvning i ikke belastende fysisk arbejde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Din afklaring skal gerne være tilendebragt inden du evt. igen søger efter §17.3.
Tak for svar. Jeg fylder 61 år i December og tiden går og kræfterne forsvinder. Jeg er så træt og takker for de svar, jeg får herinde i K10.

Jeg blev opsagt fra min sidste stilling, jeg havde svært ved at arbejde pga. stort smertestillende medicinforbrug, hvilket jeg var nød til at tage, for at kunne arbejde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Shannen:

Efter 6,5år tilkendt førtidspension, tilbagevirkende 6mdr.

Har senest fået Merudgiften på plads, og mere end oprindelig søgt.

Dertil godkendt Handicapbil og afgiftsfritagelse, hvilket jeg selv mente var oplagt, allerede i 2005.

Min fremtid er derfor sikret, hvilket var nødvendigt, når jeg ikke selv kan tjene penge, være i job, mere.

Lang og unødvendig kamp, som kun forværrede min situation.
Men desværre er det den politiske dagsorden der styre, som handler om, at det giver stemmer, at nedsætte skat, og dermed skal nogle jo betale regningen.

De svageste grupper, er jo os der ikke har de samme kræfter til at råbe op, samtidig med at denne dagsorden netop forhindre og giver os inddirekte mundkurv på, fordi vi koster.

Sandheden kommer ikke frem i det omfang der er problemer, hvorfor den alm. dansker ikke er klar over forholdene.

For at ændre dette, kræves jo anden politisk dagsorden, som jo kun kan udmøntes i at folk stemmer anderledes.

VH POpiae
Tak for svar og urimeligt, at du skulle så meget igennem og vente over 6 år. Når man kommer hertil, er man dårlig stillet, fordi jeg kender ikke systemet.
shannen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 12:42   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal max vente 6 måneder på et svar efter din ansøgning er indgivet. Men bed endelig om at blive afklaret med hensyn til arbejdsevne. Det er jo også det, rehabteamet siger, der mangler. Håber virkelig, der komme gang i det, så du kan få en god afklaring.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension