K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2013, 21:44   #1
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Sygemeldt på kontanthjælp hvad må man

Hej

Jeg har et spørgsmål omkring kontanthjælp, min kone er sygemeldt og på kontanthjælp, er der grænser for hvilke fritids interesser man må have før kommunen kan sige at hvis du gør sådan og sådan, så er du også rask nok til at arbejde?

Hun er pt sygemeldt pga. psykiske problemer, angst og depression, men døjer også med fibromyalgi, slidgigt i hænder, ankler, nakke knæ og oven i det har hun to diskusprolapser.

Kommunen har netop bedt om en helbreds erklæring fra både psykiatrien og hendes egen læge.

Hendes læge anbefaler førtidspension, vi ved dog ikke hvad psykiatrene, anbefaler men eftersom hun har været sygemeldt siden 2007 med samme diagnose, regner vi med de anbefaler det samme.

Håber der er nogen der kan kaste lidt lys over hvad man må og ikke må.
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 21:59   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er intet i lovgivningen der siger, at man skal fortælle kommunen hvis man har en fritidsinteresse, det må de simpelthen ikke blande sig i....

Så længe fritidsinteressen ikke ligner noget der kan omsættes til et reelt job, så er der ingen der blander sig...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 22:11   #3
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Tak for hurtigt svar.

Hendes interesse er lidt ridning ind i mellem når kroppen tillader det, og det er vel svært at bruge det som et reelt job.
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 23:02   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det er noget hun bør vende med sin læge..

Her tænker jeg mest på diskusprolapserne.

Når man har det er det en fordel at optræne musklerne omkring som støtte - men alt efter hvor de sidder og hvilken ridesport på hvor vild en hest, kan de måske også forværres.

Så vend det med en der ved hvad de kan holde til - og find så en form der faktisk støtter det der hedder vedligehold af funktionsevne.

Kommunen blander sig ikke, men hvis de finder at der er stor forskel på hvad man rent faktisk går og laver, og hvad man måske vil kunne arbejdsmæssigt, er det at de kan afklare erhvervsevnen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 23:09   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, ridning er helt fint. Det er mere hvis hun nu gik til hånde og mugede ud, fodrede dyrene og var aktiv i mange timer om dagen nede i staldene.....

Vi har faktisk haft en sag herinde, hvor en blev anmeldt, netop fordi hun hjalp til nede på rideskolen....husker ikke helt hvad der videre skete i sagen. Eller om det var en førtidspensionist på ny ordning....

Det er kun hvis fritidsinteressen går over og ligner noget reelt arbejde.

Man må også gerne gå til svømning, men ikke begynde at hjælpe til i cafeen i svømmehallen, rydde op efter badegæsterne og vaske gulvene i bruseområdet osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 23:28   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Joo Helene....men det kan være at diskusprolapserne får det værre af den ridning....tror det var det Pip mente...

Ridning laver trods alt en masse tryk hver gang det går op og ned på kroppen...

Så jeg ville i den grad lige vende det med lægerne eller hvem der nu har styr på noget sådan...

Det er jo ikke smart at gøre det værre end det er i forvejen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 23:30   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nåå, jeg havde slet ikke set pip havde skrevet

Jeg løber lidt til og fra skærmen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygemeldt/kontanthjælp Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 08-09-2013 19:00
Sygemeldt på kontanthjælp og flexjobber Jasmina Spørgsmål ang fleksjob 3 28-03-2013 16:16
sygemeldt/kontanthjælp Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-03-2013 19:50
sygemeldt på kontanthjælp hboegelund Alt det andet 12 02-09-2011 09:40
Sygemeldt får alligevel kontanthjælp buster Politik og Samfund 3 19-11-2010 07:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension