K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2005, 21:25   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen.

Aner det ikke ...har ikke haft et fleksjob endnu :|
har været i >> ARBEJDSPRØVNING<< i 3 mdr. og det var en underlig oplevelse , jeg var ældre end de ansatte og fik ikke nogen anerkendelse ...det var ydmygende og jeg vil ikke i flere arbejdsprøvninger.
Det har jeg sagt til sagsbehandler !:@

Sagsbehandler fra en privat afklaringsanstalt kom og forhørte mig om hvormeget jeg kunne arbejde med mine forskellige legemesdele:@

Jeg har være igennem så mange forhør og jeg undrer mig hvad de egentligt bruger alle de oplysninger til ?:|

-om jeg snakker med nogen,, osv. (resurseprofil) <?

Er der nogen herinde der har et fleksjob ?

Jeg syntes efterhånden at Danskerne er blevet stokåndssvage.

Jeg ville ønske jeg kunne sige noget super positivt om at være i fleksjob, men desværre not yet.:@ sødt med alle de små smileys..

:|B):@ hi hi..


Da jeg kom til mit første møde i jsv fik jeg af vide at det ikke var nogen parkeringsplads...tak for det ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2005, 21:48   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen.

Nu skal det også lige siges at jeg var engang helt uden sygdom, jeg lider mest af smerter. ville helst tilbage til dengang alting gik godt.
Træt af at føle mig afhængig af systemet.::|
Hvad siger i andre ? at være fleksjobber er sgu utrygt...syntes jeg ?
Det vi har brug for er at føle os trygge...er det ikke ?

Det jeg er bange for er genvurderingen efter 18 mdr. puha

og hvad regeringen finder på for os ?

Måske et par matchgrupper 1 og 2 hvem ved.

I går havde lafs møde med nogen i folketinget..gud ved hvad det blev til ?B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2005, 22:16   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen.

Ja jeg er også lidt spændt på hvad der skete til det møde og håber da at de vil delagtigøre os herinde i det .. men mon ikke vi høre lidt

Kan udmærket godt følge dig, det er ikke særlig sjovt at blive mistænkligjort og føle at man får trejdegrads forhør..
men på den anden side, så har du da lidt fornemmelsen at det bliver gjort ordentligt

Det virker mange gange som om at sagsbehandlerene sidder og venter det værste, og her kommer der nok nogen mennsker der prøver at snyde systemet..

Din revudering skal du ikke være bange for, se i stedet frem til den, Jeg har gået ledig i 2½ år søgt utallige job, og lige nu gør jeg alt for at sparke til kommunen for at give mig den lovpligtige revudering, jeg ville gerne have noget afklaring på min situation...

Også jeg har det sådan at jeg ville ønske mig tilbage til den tid inden jeg blev syg, havde ved gud ikke regnet med den dag jeg gik hjem fra arbejdet for at gå til lægen at jeg aldrig skulle tilbage til mit arbejde igen...

(tænk sig engang at et dumt lille dyr (nej ikke Claus hjort fredriksen) ) kan gøre så meget skade jeg er bare på et eller andet tidspunkt i mit liv blevet bidt af en skovflåt )
  Besvar med citat
Gammel 27-10-2005, 22:40   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen.

ja..det er utroligt sådan en lille fyr men den er farlig...jeg kender en der er bidt...og jeg er selv bidt af en, men det er ikke på grund af den jeg har fleksjob, det er ryggen og fødder og albuer. jeg havde flere sagsbehandlere..den første var rigtig rar og jeg var ked af af de sendte mig til et andet sted med en ny..man kan godt sige at min sag var meget grundig og det varede et år før jeg blev bevilliget fleksjob. men hvis jeg skulle fortælle det hele ville det være en lang bog om de følelser jeg har haft igemmen det forløb.
:@
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2005, 02:08   #5
Steen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 3
Styrke: 0
Steen er ny på vejen
RE: ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen.

Citat:
Stella skrev:
Nu skal det også lige siges at jeg var engang helt uden sygdom, jeg lider mest af smerter. ville helst tilbage til dengang alting gik godt.
Træt af at føle mig afhængig af systemet.::|
Hvad siger i andre ? at være fleksjobber er sgu utrygt...syntes jeg ?
Det vi har brug for er at føle os trygge...er det ikke ?

Det jeg er bange for er genvurderingen efter 18 mdr. puha

og hvad regeringen finder på for os ?

Måske et par matchgrupper 1 og 2 hvem ved.

I går havde lafs møde med nogen i folketinget..gud ved hvad det blev til ?B)
Ja Stella, jeg kan nu heller ikke forstille mig nogen der frivilligt bliver i dette system af mistro og manglende overholdelse af loven.

Jo helt sikkert at det er utrygt at være flexjobbere, specielt med de egenskaber som rigtig mange sagsbehandlere har.

Revurdering, tja den skal du se frem til, altså hvis du da kan få sådan en.

Jeg har selv fået flexjob for 5 år siden, men jeg har ikke kunne formået at forklare min kommune, som er Køge kommune, at jeg ikke har en lovkrævet ressourceprofil.

Men jeg tror nu osse bare at de er pisse ligeglade, for der sker dem jo ikke noget ved at bryde loven.

Steen (Menneskelighed ind i kommunerne NU!!!)
Steen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2005, 16:31   #6
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen.

haløjsa Hvad er det der jsv for noget ?????????????
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2005, 16:43   #7
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen.

Jeg kommer fra en familie hvor ,man kun er accepteret hvis man er i fuldtidsjob,på almindelig vis.Hvis man er flexjobber eller førtidspensionist , så så er familien af den mening at så er man nok lidt doven og nasser på samfundet,og de betaler jo skat,så det er altså deres penge vi lever for.Jeg har også oplevet en del vanskeligheder med kolegaer,fordi jeg er flexjobber,det er selvfølgelig også derfor at jeg kom frem med dette emne.
Men lige nu og her tænker jeg: HVAD KAN VI FLEXERE GØRE FOR AT ÆNDRE KOLEGAERS EVT NEGATIV INSTILLING TIL OS?????????????
det kan jo ske for enhver at,man bliver delviiiiis uarbejdsdygtig
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2005, 17:06   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen.

Hej Dragen
Det er : Center for job på særlige vilkår.
Alle fleksjobbere er tilknyttet det center her i Københavns kommune.
Det er jobkonsulenter som skal finde fleksjob til fleks og skånejobbere, der har man en jobkonsulent man kan få hjælp fra.
Hvis du vil vide om det så kik nettet skriv JSV .
Er der ikke noget center der hvor du bor ? Måske er der et...det burde der være ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2005, 17:37   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen.

Citat:
Steen skrev:
Citat:
Stella skrev:
Nu skal det også lige siges at jeg var engang helt uden sygdom, jeg lider mest af smerter. ville helst tilbage til dengang alting gik godt.
Træt af at føle mig afhængig af systemet.::|
Hvad siger i andre ? at være fleksjobber er sgu utrygt...syntes jeg ?
Det vi har brug for er at føle os trygge...er det ikke ?

Det jeg er bange for er genvurderingen efter 18 mdr. puha

og hvad regeringen finder på for os ?

Måske et par matchgrupper 1 og 2 hvem ved.

I går havde lafs møde med nogen i folketinget..gud ved hvad det blev til ?B)
Ja Stella, jeg kan nu heller ikke forstille mig nogen der frivilligt bliver i dette system af mistro og manglende overholdelse af loven.

Jo helt sikkert at det er utrygt at være flexjobbere, specielt med de egenskaber som rigtig mange sagsbehandlere har.

Revurdering, tja den skal du se frem til, altså hvis du da kan få sådan en.

Jeg har selv fået flexjob for 5 år siden, men jeg har ikke kunne formået at forklare min kommune, som er Køge kommune, at jeg ikke har en lovkrævet ressourceprofil.

Men jeg tror nu osse bare at de er pisse ligeglade, for der sker dem jo ikke noget ved at bryde loven.

Steen (Menneskelighed ind i kommunerne NU!!!)
Hej Steen
Har du gået i 5 år uden fleksjob? Er der et jsv i Køge ?
Jeg mener du har RET til at få udarbejdet en Rprofil.
Hvad svarede de?:|
Det lyder sært...de skal udarbejde en profil hvor der står hvad du kan og ikke kan og hvilket arbejde du kan påtage dig og mange andre ting ?
Måske skulle vi formulere et brev til BM og Hjort om alle disse ting.
Hvad med Lafs er du medlem der så kan du få hjælp med en bisidder derfra.man bliver træt af, at selv skulle kæmpe, for noget, man ikke selv har bestemt man skal ha...fik du den...B)
Det er i alle tilfælde ikke din skyld at de ikke imødekommer dit ønske om at få en..men bliv ved med at forsøge hvis du orker det.:@
Fik du fleks inden den lov blev indført ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2005, 17:57   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen.

Citat:
DRAGEN skrev:
Jeg kommer fra en familie hvor ,man kun er accepteret hvis man er i fuldtidsjob,på almindelig vis.Hvis man er flexjobber eller førtidspensionist , så så er familien af den mening at så er man nok lidt doven og nasser på samfundet,og de betaler jo skat,så det er altså deres penge vi lever for.Jeg har også oplevet en del vanskeligheder med kolegaer,fordi jeg er flexjobber,det er selvfølgelig også derfor at jeg kom frem med dette emne.
Men lige nu og her tænker jeg: HVAD KAN VI FLEXERE GØRE FOR AT ÆNDRE KOLEGAERS EVT NEGATIV INSTILLING TIL OS?????????????
det kan jo ske for enhver at,man bliver delviiiiis uarbejdsdygtig

Ja det er ikke rart
jeg forstår ikke folk tænker på den måde? men Dragen, egentlig tror jeg at mange mennesker tænker sådan ,som din familie.
Hvis man har et synligt handicap kørestol krykker, eller noget så har folk en anden holdning. Så du er ikke alene med at have familie med den holdning.Jeg har ikke prøvet at ha et fleksjob endnu.
Så det med kollegaer...det kommer an på hvor du er...sidste job jeg havde på ordinære forhold blev jeg moppet af lederen som var handicappet selv...skørt ikke ? Men sådan er der så meget .
Jeg har hørt at der er mange fleksere, der er glade for deres job og det er godt , men det er mest dem der er blevet på deres gamle virksomhed og fået fleksjob der.B)Jeg skal spise nu vi snakkes ved. Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunerne vil forringe ordningen Ida Politik og Samfund 10 15-04-2013 14:27
Grådighed kender ingen grænser... Karo Politik og Samfund 21 18-06-2012 13:14
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43
Truende brev - Ubehagelig fyr zuza Det er da strengt ! 1 23-03-2008 15:22
Fleksjob ordningen gælder den kun i 10 år Kimse Politik og Samfund 6 22-02-2008 17:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension