K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2009, 19:22   #21
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen
Hej med jer !

Jeg har selv været der, hvor jeg ønskede at dø, og var forbistrende fortvivlet, jeg havde en veninde der sagde til mig, at nu skulle jeg gå til læge og hun ville gerne gå med mig.
Men jeg gik selv og fortalte lægen om hvor tæt jeg var på at opgive livet.

Da jeg kom i medisin sagde samme veninde til mig ” du skal betragte den medisin, som insolin for diabetikkere ”

Jeg er ikke flov over at indtage antidepresive midler og tør ikke komme af med det igen, for jeg husker tydelig hvor tæt jeg var på at gøre det, som ville slutte livet for mig.

Mine børn og børnebørn nyder jeg er her i hjemmet, næsten altid ,
jeg har tid til at være nærværende, tid til et spil OLSEN eller andet børnene gerne vil, det havde jeg ikke hvis jeg havde arbejde.

Dårlig samvittighed kan vi ikke rigtig bruge til noget andet end at gøre ondt værre.

Lev i nuet og forsøg på at få det bedste ud af det.

Varme tanker til jer fra Bodil
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 19:58   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bodil,

Tak for dit svar på min tråd. Det kan jo være svært at forstå. når man ikke har haft den familie jeg har haft. Men jeg føler at du forstår og så alligevel ikke.

Siden jeg flyttede hjemmefra for 20 år siden har jeg følt mig "udenfor". Jeg var 1 år i U.S.A som Au pair som 19 årig og da jeg kom hjem kunne jeg ikke trække vejret på Lolland. Jeg havde ellers forsvoret at aldrig skulle til Kbh., men det endte det så med og det var fedt.

Jeg havde igennem årene forinden "opdaget" at mine venner og veninder fik kys og kram af deres forældre, det havde jeg aldrig oplevet, så jeg tænkte bare "nå", men syntes at det var rart når jeg også fik krammere af mine venner og veninder og deres forældre for den sags skyld. !!? Det var meget nyt for mig, men hold da op en nærhed, som jeg aldrig havde oplevet, men sådan var det jo bare, som Freud siger så har vi alle haft en god barndom, vi har jo ikke oplevet andre !!

Da jeg så selv fik kæreste (den første eneste, faren til mine 2 børn, og min nuværende eksmand som jeg Aldrig skal være sammen med igen). Så lukkede de ligesom af, mere eller mindre. Det var i 1990, 6 år efter fik jeg mit først barn min skønne søn på 12 år. og 2 år efter min datter på 10. Jeg blev super stresset af de små børn, men de er det bedste man kan ønske sig og jeg syntes jo dengang og nu at de er smukkere end det smukkeste her på jorden.

Min mor, far og bror kunne bare ikke helt kapere det. Selv ikke da jeg var gravid første gang. Jeg husker at vi skulle til min morfars begravelse da jeg var 6 måneder henne med min søn og min mor havde intet fortalt om min graviditet til min familie!!! ??? Min mormor, som lever den dag i dag, sagde, "når men jeg syntes også at du havde lagt dig lidt ud". Min søn vejede 4100 gram, så jeg var rimeligt stor allerede i 6 måned. Hvorfor fanden havde min mor ikke fortalt noget ?????

Jeg tænkte bare, hmm. tjaa.. og.. ?? Da jeg så var blevet scannet, viste jeg selvfølgelig billeder derhjemme, men de var i også for sig lige glade så jeg endte med at råbe af mine forældre at nu måtte de sgu lige chekce hvad der foregik !!! Da min søn så kom til verden, var mine forældre og bror inde på rigshospitalet og se han, en stor lækker og flot dreng på 4110 gram, 54 cm. Min mor var stolt da hun sad med ham. Hun havde lige fået konstateret nogle knuder, vidstnok ond artet, jeg fattede ikke så meget, de sagde ikke at det var kræft.

Et par år forinden havde jeg været indlagt med en kraftig blærebetændelse, og de var lige inde på bispebjerg og kigge til mig, som min far spurgte "har du nogle smerter" jamen så var det det, så tog de hjem igen.

Vi har ikke haft megen kontakt med mine forældre og de ikke meget med mine børn, selvfølgelig er vi flyttet langt fra hvor de bor, men jeg oplevede ofte at når jeg tog hjem, jamen så var jeg ikke velkommen, min mor fattede ikke at min søn ind i mellem sked grønt da han var baby, som de jo gør når man ammer og har æggeløsning, hun troede at han havde dårlig mave, så jeg blev mere eller mindre hjemme i Kbh.

2 år før min mor døde, gik hun til strålebehandlinger på rigshospitalet, og så kunne jeg jo besøge hende der, så det var fint nok, men en gang oplevede jeg at hun tog hjem med bussen inden jeg komme med min søn i barnevogn, jeg blev sindssygt skuffet og ked af det. Hun sagde bare at hun var nødt til at tage hjem, og det var hun måske. ???

Ja så jeg fatter jo ikke så meget, min mor døde for 10 år siden, jeg nåede ikke ned på hospitalet, skulle lige dit og dat. Min bror og far skulle bare ikke sidde ved hende da hun døde og jeg tænkte, hvad har de gang i ?? Hun har da brug for dem, fatter de ikke det ?? . !!! Jeg så hende da hun var død, desværre nåede jeg ikke ned til hende på hospitalet, for jeg tænkte at det havde jeg jo allerede planlagt til dagen efter, hold kæft hvor er man rationel !!. Nå men jeg kom derned dagen efter, min bror skulle så på arbejde (dagen før at hun skulle begraves). !! Jeg så hende død, tjaa men jeg følte at hun havde fået fred, så jeg føler mig jo rigtigt stærk.

Så jeg tænker bare har man brug for sin biologiske far og mor for den sags skyld?. Jeg græd ikke til min mors begravelse, for jeg tror sgu at jeg var den eneste, der forstod hende og så er det vel bare det ?. Jeg har følt en uovertruffen forståelse med min mor som var depressiv og drak, gik ture med mig, og ikke sagde ret meget, og jeg savner hende jo nok, og selvom. jeg siger at jeg ikke er blevet elsket, jamen så har hun squ nok elsket mig, så jeg må vente på himlen til at møde hende. Men jeg fatter stadig ikke at de behandlede mig som de gjorde !!

Nu gider jeg ikke skrive mere, kom med kommentar, og jeg vil besvarer så godt jeg kan, jeg håber at der er andre der haft en ligeså følelelseskold familie som jeg !!

Mvh EE.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 21:35   #23
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen
Det jeg lige tænker nu er, at du føler slet ikke noget for din far og bror, fordi du synes du har haft en følelskold barndom, bortset fra den varme din mor havde til dig, men ikke fik lov til at vise dig.

Hvis du har det sådan med din far og bror, synes jeg ikke du skal bruge flere resurser på dem. Men brug endelig al din energi på at give dine børn alt, jeg mener alt, de skulle nødig have det sådan med deres mor når de bliver voksne, som du har det med din far.

Men jeg synes ikke du skal kaste med mudder mod din far og bror, for man får så meget smadder på hænderne af det.

Ønsker du får ro i sindet og tager dig pænt af dine dejlige unger. Venlig ment fra Bodil
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 00:06   #24
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Hejsa Enteneller
har du tænk på at din familie ikke er opdraget til at man vise følelser. Det kan faktisk gå mange genrationer tilbage.

Det kan faktisk være en stor tabu at gøre dette. Men også at det ville være en slemt stor ting at skulle bryde ud af dette mønster.

For nogen er det ikke naturlige at give kys og kram. Det ville være en meget grænse overskringden, at skulle gøre dette.

Og for nogen er det svært at håndtere ting som man ikke kan se. Da nogle måler succes og fjasko i hvad man kan måle og veje.

Når man har en sydom som ikke kan ses uden på tøjet kan det faktisk virke lidt skræmende for dem og de trækker sig tilbage for ikke at gøre os kedaf det. I det de fleste ikke ved om det smitter og at der i ligger en meget stor tabu belagt emne.

Det er jo ikke akseptable, at skulle indrømme når man ikke kan kontoller noget ting at man føler at man miste respet fra sin omgivelser. Derfor trækker de fleste sig hvis de møder mennesker som har et adfærd der ikke er normalt i forhold til tradition og kulturen.

I dag betyder status og kontrol, mere en kærlighed og venskaber, for den enkelt menneske. Og når man så støder på situation, hvor man risikere at skulle give slip på kontolen. Så bliver man bange og flygter. Da man følger at det er noget farlige noget.

Det er jo en af det vigtiske krave, som vi alle bliver bomtere med daglige i vores respetive hverdag, at vi skal være stærke og at de ikke er aksepetalt at vise svaghed. I det man kan miste job og prestige, og at det nu også griber sig langt ind i familierne.

Det er derfor, at din far og bror kan virke iskold, men at de i virklighed ikke kan vise kærlighed, for det har aldrig sådan rigtig lært dette. Du skal jo huske på at den evne har du måske lært fra den gang du var Au pair pige og fra dine veninder som du fik.

Og da du vente barn. Og din mor ikke fortalte familie at du var gravid.

Måske ville hun ikke fra røve dig den mulighed, at du selv kunne skulle fortælle familie den glædlige nyhed. Og at hun gjordet det som gjorde i respet for dig.

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 10-05-2009 kl. 00:29.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Familie modtager 100 mio om året i kontanthjælp supersus Politik og Samfund 7 13-09-2012 08:45
Døene familie hapsi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-08-2012 22:21
Politisk dom mod min familie!!! logikeren Politik og Samfund 15 21-10-2011 22:23
Kommune jager ung familie! buster Politik og Samfund 0 05-11-2010 14:50
Sygehus truer familie med polititilhold Peacock Det er da strengt ! 2 28-12-2008 23:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension