K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2009, 12:40   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt man ikke har Danica som forsikringsselskab!!

Puha, det er noget værre noget, at man sådan kan blive uberettiget til at modtage tab af erhvervsevne tiltrods for at man har erhvervsevne under 50% og er på vej til at blive tilkendt ftp.

Lige til Jomfruen. :

Udbetaling fra privat forsikring i form af tab af erhvervsevne bør ikke stoppe selvom man tilkendes førtidspension. Kommunen fradrager ca 30 % af den udbetaling man får fra sin forsikring i den offentlige ftp, men tae skulle altså gerne fortsætte. De to pensioner løber dog uafhængigt af hinanden og man kan ikke vide sig sikker på at de vurdere ens erhvervsevne og arbejdsevne på samme måde !.

Det er jo en tikkende bombe den TAE, jeg vil lige hører jer der har fået den udbetalt før i fik tilkendt ftp også bliver vurderet løbende af jeres forsikringsselskab efter I har fået tilkendt ftp ?.

Held og lykke med anken, det lyder som om det kan klart betale sig, både fra denne og tidligere tråde omkring dette emne.

Hvornår får man mon fred i det her cirkus. !!?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 13:29   #12
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Det var næring for paranoiaen, da jeg læste forsikringsbetingelserne ved starten af mit sagsforløb, på et tidspunkt hvor jeg stod med andre problemer til op over halsen.

Har ikke længere selskabets paragrafer og formuleringer i frisk erindring, men husker noget omkring "generelt, ethvert, alle erhverv”, tab af halv- eller tredjedele, som man ikke kunne regne med var ensbetydende med kommunale afgørelser, hvor man heller ikke udsteder udueligheds certifikater med 45,3 procent tab af erhvervsevne i forskellige erhverv.
Altså i det store hele flere skrivebordsafgørelser i ukendte kontorer og ikke fedt for noiaen i dage, hvor politiet konfiskerede mit kørekort alene fordi jeg ret tilfældigt havde været indlagt på gule papirer.

Nå, men jeg gennemløb lange scenarier med tvangsauktion etc. gennem flere måneder, og havde ikke haft skyggen af ressourcer til at kæmpe min sag, men blot mistet alt hvad jeg ejede plus mere til og sunket længere ned i dybet. Nu blæste vinden så heldigvis min vej, men det kunne have gået anderledes. Så super cool at nogle har muligheder for at føre deres sag til dørs og vinde. Det hjælper også andre.

Sidst redigeret af Gadefejer; 19-06-2009 kl. 13:33.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 17:25   #13
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
De må have fået solstik - DEJLIGT

Ikke nok med at Danica gav sig efter jeg ankede, og pludselig accepterede, at min arbejdsevne er nedsat til under ½, og således genoptog mine udbetalinger med tilbagevirkende kraft (ved juletid mente de ikke at jeg havde nedsat arbejdsevne nok sådan fra den ene dag til den anden uden nogen grund). Jeg fik brev herom i sidste uge. Samtidig havde Danica sendt mine papirer ind til Forenede Gruppeliv for at se, om jeg kunne få udbetalt et engangsbeløb herfra, såfremt de vurderede min erhvervsevne nedsat med mindst 2/3. Dette skete i sidste uge. Jeg fik brev fra Forenede Gruppeliv her til morgen - helt overbevist om at det måtte være et afslag, siden jeg har fået svar allerede, men nej. De har accepteret og medsendt en meget dejlig og stor check. Så kan det næsten ikke blive bedre - og dog.

Jeg fik nemlig en anden kuvert idag - og her kunne jeg læse, at kommunen har givet tilsagn om fast udbetaling af merudgifter iht § 100, så nu kan jeg næsten ikke få armene ned. Sikken en dejlig lørdag. Findes ikke bedre.

Det eneste jeg mangler nu, er at Kommunen får taget sig sammen inden sommervarmen for alvor går igang og får færdiggjort min sag. Jeg har fået at vide, at de vil tage sagen op på et teammøde for at drøfte indstilling til pension uden arbejdsprøvning. Men om det så først kommer til at ske til jul er det ok - jeg kan leve længe på denne optur jeg har fået fra forsikringen og merudgifter

Jeg vil nu se om jeg kan "presse citronen" med mit held idag, så jeg har for første gang i mange år investeret i en lottokupon, for jeg må da sidde i held idag.

Mange varme sommerhilsner fra en glad Tutti
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 18:09   #14
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Nej, hvor det lyder dejligt. Jeg håber, heldet også smitter af på kommunens arbejdstempo.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 18:43   #15
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Åh Tutti. sikke dog en dejlig nyhed at få en lørdag.

Hvor er det godt og kan du nu nyde dem rigtig meget. Det er så skønt når vi hører om de gode ting der sker for nogle her på siden.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 13:37   #16
carbonarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Roskilde
Indlæg: 15
Styrke: 15
carbonarm er ny på vejen
Jeg har via pensionsopsparing hos PFA en forsikring der giver et fast årligt beløb hvis min erhvervsevne er nedsat med halvdelen eller mere. De har hidtil afslået, men nu er jeg blevet godkendt til fleksjob hvor man som bekendt skal være mere end 50% erhvervsdygtig.

Er der nogen der kender til om jeg så med stor sandsynlighed er berretiget til årlig udbetaling fra min forsikring. Jeg skal skrive klage til PFA og nævne for dem at jeg er tilkendt fleksjob, men det ville være fedt at kunne henvise til en dom der går min vej.
carbonarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 00:15   #17
Faren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Faren er ny på vejen
også TAE-forsikring igennem PFA

Hej,

Jeg er meget nysgerrig på at høre om PFA udbetaler eller hvad? Jeg står nemlig sådan cirka i samme situation som dig, jeg har dog ikke fået bevilget fleksjob endnu.
Faren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 10:10   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Faren,

Det er en lidt gammel, men sikkert relevant tråd du har fat i her.

Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i PFA med det samme. Jeg har ikke dette selskab, men det er jo ikke det det kommer an på. Det kommer an på hvad der står i ens forsikringsbetingelser. Så find din police frem eller få ringet til dit forsikringsselskab så du kan få afklaret hvad du evt. allerede nu er berettiget til.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 11:25   #19
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Det gik glat for mig

Jeg har Danica pension og synes det er helt utroligt, hvad I har oplevet. Min sag er gået glat igennem, og jeg fik besked sidste uge. Min sygemelding startede 6. april i år / rygsygdom. Efter en kort forløb med Falck Healthcare her i efteråret har Danica godkendt mit tab af erhvervsevne - og det ydermere før indstillingen til førtidspension er lavet! Måske fordi jeg har været under en ordning i en stor virksomhed? Eller måske har de lært af de mange sager...
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 11:37   #20
Faren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Faren er ny på vejen
Forhåbentlig kommer det også til...

at gå glat for mig.

Jeg arbejder fuldtid, men er igang med at erkende, at det kan jeg ikke. Der er en kolossal uligevægt i mit liv, hvor arbejdet fylder alt og der ikke er tid til hobbyer eller venner - knap nok min kone og to drenge, selv ikke i weekenden, der skal jeg jo slappe af/sove, så jeg er frisk til om mandagen - derfor er mit mål at få bevilget fleksjob, så jeg kan få mere ligevægt i mit liv, så jeg lærer mine børn at kende og kan lære min kone at kende igen.

Jeg har dissemineret sclerose og bliver enormt udtrættet og det har til følge at jeg nok har en lidt kort lunte over for mine nærmeste, når jeg har fri.

Jeg håber jeg har gode chancer for at få fleksjob i den virksomhed jeg allerede arbejder i.
Faren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Gyldne Håndtryk i statsejede/-støttede selskaber L.S. Politik og Samfund 0 23-04-2012 08:13
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension