K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2008, 11:14   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Unhappy syg eller ej, kontanthjælp

hej med jer gæve gutter og gutinder..

Er der nogen af jer, som har nogen ide om, at når nu jeg ikke har meldt mig på kontoret for kontanthjælp lige efter udløb af sygedagpenge, om de så kan finde på at sige jeg ikke er syg??

årsagen til at jeg ikke har gjort det er både fordi det er temmelig nederen, og også fordi vi havde lejet sommerhus nu i næste uge. i udlandet. sverige..
og det må man jo ikke når man er på kontanthjælp..

jeg har nu heller ikke den store lyst til at melde mig i det system, hvor man ikke kan slå en prut uden at de skal vide det. og hvor de skal glo på vores private kontoudskrifter 3 mdr. baglæns.. det kan sku da for f.... ikke være rigtigt at de skal og må se hvad vi har brugt vores penge til.. jeg forstår hvis de skal se nogle kontoindeståender, og et budget..
jeg er bange for at det kan give noget af en nedtur, noget som jeg ikke har tilladt mig selv at ryge ned i før. af skræk for at de vil stjæle mine unger fra mig..

tak fordi I gider høre på mine tudekiks..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 12:21   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
er ikke helt med Huldra, men prøver at svare dig

men er der ikke søgt om du kan få kontanthjælp ?
det skulle din sagsbehandler indstille dig til, og hjælpe med dette

hvem har sagt det lige er 3 mrd private kontoudskrifter du skal komme med, ved man skal komme med 3 mrd lønsedler

ellers er det Ydelseskontoret hvor du vil få en ansøgningsskema du skal udfylde og det meste kan din bank hjælpe dig med.

budgetoversigt hvis i har budget, hvor man kan se alt hvad i betaler til
og konti oversigt osv. det hele skulle stå i det ansøgningsskema hvad de skal bruge af oplysninger
ved ikke om du er gift ? hvis du ikke er gift, husk at det ikke rager dem hvad din kæreste tjener det kan de spørge ham om
men hvad i har af fælles udgifter skal de have advide.


Citat:
Er der nogen af jer, som har nogen ide om, at når nu jeg ikke har meldt mig på kontoret for kontanthjælp lige efter udløb af sygedagpenge, om de så kan finde på at sige jeg ikke er syg??
næ de har din sag fra sygedagpenge afdelingen den kommer bare over i kontantafdelingen, men hvis du er sygemeldt kan de bede om en statusattest af din læge

det med dine børn skal du altså ikke gå og frygte


ups glemte lige når du er på kontanthjælp, vil du hver 3 mdr få en tro og love erklæring skema
det ser sådanne ud, du vil også få advide hvordan du skal udfylde dette
http://www.ladk.dk/dine_rettigheder/...erklaering.htm
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 16-07-2008 kl. 12:36.
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 15:44   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sålænge du ikke har raskmeldt dig, skal du fastholde sygdom.
Hvis de siger noget andet, så be dem om hvor og hvem der har raskmeldningen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 16:43   #4
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
hej Huldra

Da jeg kom på kontanthjælp efter 1 års sygemelding, skulle jeg have lønsedler med fra 3 mdr. + kontoudtog fra banken.
Du kan få lavet et udtog der kun viser hvad der står her og nu på din konto. De behøver ikke se hvilke bevægelser der har været på din konto.
Hvis du har netbank kan du selv udskrive dit kontoudtog uden bevægelser er på.

De skal også have dine udgiftsposter og de skal dukomenteres.

håber det kan hjælpe dig lidt. smiler

knus bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 19:02   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
til bam. åh ja,, det kan hjælpe lidt på humøret, for syntes godt nok det er for galt hvis man nærmest skal overformyndes.. så tak for det.
til peacock.. hihi.. min sagsbehandler hjælpe.. den var sjov.. nå men altså han har bare skrevet jeg skal møde op på jobformidlingen og have et skema jeg så skal køre 5 km med for at aflever et andet sted i kommunen. så det skal jeg selv klare.
jo jeg er gift.. med en førtidpensionist som skal revurderes i maj 08. og han har selvfølgelig intet hørt.. vi er fælles om det hele.. ja i medgang og modgang sagde han, da vi blev viet.. håber snart medgangen kommer også..

mht til mine unger er det svært..

tak for jeres hjælp.. det gavner godt på humøret..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 09:16   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Huldra hehe

var lige inde på din kommunes hjemmeside http://www.odsherred.dk/page902.aspx
der står godt nok det du skriver at du skal have Kontoudtog for de sidste 3 måneder med.

sikke en gang fis,

det er da ikke nødvendigt, når man kommer med konti oversigt, og hvad man betaler til og Oplysninger om andre værdier (hus, bil, aktier, obligationer m.v.)


kan se den ikke er op today den side, da ydelserne ikke passer
de nye satser http://www.bm.dk/sw23441.asp
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 10:56   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, der er jo en masse regler - nogle kan man springe let og elegant henover, andre bliver man nødttil at følge. Jeg har altid fundet det forkasteligt at man ikke må 'holde ferie' når man er på kontanthjælp. Særlig set i lyset af at man er psykisk syg og på kontanthjælp. Jeg er jo ikke tilrådighed for arbejdsmarked - så hvorfor kan jeg ikke holde ferie?
Jeg ringede i starten af sommeren og spurgte om jeg kunne holde 14 dages ferie med mine børn, nu hvor jeg er ved at ansøge om førtidspension, er i matchgruppe 5 og IKKE er tilrådighed for arbejdsmarked. Svaret var klart NEJ. Også selvom vi bare skal holde ferien hjemme på adressen.
Nå, men fra imorgen har ungerne altså 14 dages ferie - det er jo noget pis at ungerne ikke kan holde sommerferie fordi JEG er på kontanthjælp. De kan jo ikke leve år ud og år ind i institutionerne.
Så hvis der er nogen der spørger - så er mine børn syge de næste 14 dage!
Hvis DET ikke er latterligt, jamen så ved jeg sgu ikke hvad latterligt er.

Med ærlighed kommer man åbenbart ikke langt i systemet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 11:09   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, hvor er det langt ude at vi må lyve os igennem, for at få noget der ligner menneskerettigheder.. det værste er jo at vi ved vores handlinger lærer børnene at man skal lyve.. håber Helenekr. at I får nogle gode sygedage så...
mange har jo også så travlt med at børn er for meget i institutioner, og ikke holder ferie med forældre.. gad vide om de har tænkt på at der er nogle som ikke må holde ferie.

til peacock, tak for dine oplysninger. og hvorfor undre det mig ikke at deres sider ikke er opdateret..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 11:25   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næ, jeg går hjemme alligevel. Så hvor er problemet så lige hvis de går hjemme de 14 dage sammen med mig?
Det er lige som om de KUN har lavet reglerne udfra at man er enlig. Men reglerne er jo direkte i modtrid med anbefalingerne fra insitutioner og psykologer, der siger, at man BØR lade børnene holde ferie. Flot. Hvordan - hvis man er på kontanthjælp??
Det er jo direkte omsorgssvigt hvis ens børn aldrig får ferie og brud på hverdagen. De skal jo også geare ned engang imellem, have lov til at sove længe og komme senere i seng og bare 'have lov til at stene' i det omfang de selv har lyst til.

Det vil da også lyde sindssygt hvis man siger nede i institutionen ,,næ, mine børn må ikke holde ferie fordi jeg skal være tilrådighed for arbejdsmarked'' da alle ved jeg ikke er tilrådighed på arbejdsmarked?? Selv sagsbehandleren ved jeg ikke er tilrådighed for arbejdsmarked.

Jeg har været på kontanthjælp i over 20 år NON STOP! Så reelt har jeg ikke haft en eneste ferie i 20 år. Jeg har i hvertfald ikke måtte holde nogen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp eller ledighedsydelse meb Spørgsmål ang fleksjob 9 12-06-2012 16:42
- Tab dig 30 kilo eller bliv på kontanthjælp Webmaster K10 Nyheder 0 04-07-2011 11:10
Revalidering eller kontanthjælp? kirsten01 Alt det andet 2 16-12-2010 23:03
Kontanthjælp eller ?? CHNEVIDE Alt det andet 15 11-10-2010 15:35
Kontanthjælp eller ledighedsydelse? zuza Nyt om loven 0 08-01-2008 00:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension