K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2012, 20:29   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Anden - gen- indstilling til ftp. og rp.

Er der nogle her der har erfaringer for genindstilling til ftp. iht. §18, hvorved de skal tilrette rp?

Hvis nogle, hvordan forløb det så for jer i forhold til tilpasning af rp. mv. og ny indstilling?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 21:24   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hos mig blev der "bare" tilføjet de nye oplysninger fra læge og arbejdsprøvning i rp'en, og sb skrev en ny indstilling og konklusion. Fik igen afslag på §18 ansøgningen, men blev tilkendt ftp ca én måned senere på en §17 ansøgning.

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 08:51   #3
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Hos mig blev der "bare" tilføjet de nye oplysninger fra læge og arbejdsprøvning i rp'en, og sb skrev en ny indstilling og konklusion. Fik igen afslag på §18 ansøgningen, men blev tilkendt ftp ca én måned senere på en §17 ansøgning.

Risa, må jeg spørge hvad de gav til grund for afslaget anden gang når de jo tilkendte den 3. gang på § 1?

Jeg står i den situration og har fåret afslag 2 gange på § 18 og har nu søgt en § 17 på det forliggende dokumentationsgrundlag og forventer egentligt et afslag, men kan dog høre at nogen får den igennem på en §17.

Og til dig Enteneller, så blev mine nye oplysninger også bare tilføjet rp og så var den opdateret samt at sb skrev en ny konklusion.

Held og lykke med det.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 09:58   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Begrundelsen var, de ville have mig i mere arbejdsprøvning.

Men "afslaget" var ret spidsfindigt:

Før det første var det ikke et "afslag", men en "vurdering", indhentet ikke af mig men af sb. Den finte havde kommunen lige indført inden sb's anden §18 ansøgning. Det gik ud på, at pensionsteamet nu ikke længere traf afgørelser om, at en sag kunne overgå til den egentlige behandling jf loven, men vurderinger. Sb måtte således ikke længere indstille til ftp jf §18, men skulle bede pensionsteamet om en vurdering af, om sagen kunne overgå til behandling jf loven. Jeg fik således ikke en skriftlig afgørelse, der kunne ankes, men sb fik en mundtlig eller skriftlig tilbagemelding på mail.

For det andet havde jeg lige afsluttet et 3 måneders arbejdsprøvningsforløb, hvor jeg med stor hjælp fra min kontaktperson blev hevet igennem med møj og besvær. Brød undervejs fuldstændigt sammen. Arbejdsprøvningen var i et specialforløb, skræddersyet til psykisk sårbare. Forløbet blev (meget belejligende!) lukket af kommunen ca en måned efter jeg var færdig med mit forløb. Årsagen var, at stedet havde en for høj ftp-rate, simpelthen fordi de borgere, der skulle igennem forløbet var meget, meget syge... Derefter var der ikke flere brugbare tilbud til mig (eller andre), hvor jeg kunne arbejdsprøves. Derudover var konklusionen på arbejdsprøvningen, at jeg ingen arbejdsevne havde tilbage, og at jeg ikke kunne klare mere arbejdsprøvning. Lægekonsulenten bakkede papirene fuldstændig op. Alligevel krævede pensionsteamet mere arbejdsprøvning.

Så alt i alt ren kassetænkning. Sb sagde allerede på mødet, hvor hun fortalte hun ville prøve en §18 igen, at hun forventede svaret ville være nej. Det lagde ændringerne i proceduren jo ligefremt op til. Så aftalen var, at jeg umiddelbart efter et nej skulle søge jf §17, for så ville ansøgningen ryge direkte videre i systemet, og jeg havde krav på en skriftlig afgørelse, der kunne ankes. Eneste tilføjelse i rp'en til §17-ansøgningen var en meget vred udtalelse fra min læge, hvor hun bakkede konklusionen på arbejdsprøvningen 100% op.

Pensionsudvalget bad efter at have modtaget min ansøgning, om en udtalelse fra en ekstern jobkonsulent, men derefter gik angsøgningen glat igennem...

Også held og lykke til EE fra mig!


Sidst redigeret af Risa; 17-10-2012 kl. 10:11.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rehabiliteringsteamets indstilling Markos Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-04-2013 08:48
Indstilling til Fp Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-03-2011 13:05
indstilling til ftp. dennishj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 15-11-2009 00:10
Indstilling til ftp. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-09-2009 18:56
Om §18 og indstilling Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 19-12-2008 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension