K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2011, 02:43   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
fra en kommune til anden (fattig)

hvis man flytter fra en kommune til en anden videreføre de så det den gamle kommune var igang med?

jeg skulle netop til og starte på en zoneterapi udd betalt af kommunen. skulle ta den på kontanthjælp da de ikke mener jeg kan klare mig selv bagefter og dermed få revalidering. nu er skolen måske gået konkurs og ved ikk om jeg får lov og ta den et andet sted.

vi bor meget dyrt 7000,- md og vi er på kh og sygedagpenge og har intet hver md. derfor vil vi gerne flytte og nok ud af kommunen da vi jo bor i en alt for dyr kommune. men er bare så bange for om den nye "fattigere" kommune vil betale for den igangværende udd. (hvis den blir til noget) og føre det min egen kommune starter op videre eller om de vil ødelægge mit liv.

vi meget bange for at flytte af den grund og lever afventende på en sten hver dag. ville i bare flytte og håbe på det bedste eller hvad havde i gjort?

mvh nensypigen
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 09:00   #2
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
den eneste der kan svare på det er den nye kommune, du kan jo kontakte den kommune du vil flytte til og høre hvordan de stiller sig i den sag, men du kan lige så vel risikere at du starter helt fra bunden af igen.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 09:23   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er nærmest umuligt at svare et brugbart svar, for det kommer helt and på hvordan den nye kommune gør tingene.
Dog skal de hente din sag fra den gamle kommune, men der er ingen der siger at de skal starte hvor du slap, de må gerne... vi vil selv se på din sag og selv vurdere, og derfor kan de både blive en negativ oplevelse, hvor du starter helt fra bunden og det ender i noget værre bæ, en blandet hvor du starter som syg KHJ, er og de finder ud af du bør få reva eller fleks, men det kan også være at de tager og siger jamen søde ven du skal da klargøres til fleks, nu det er vurderet at du er for dårlig til reva.

At kommunen er fattig behøver ikke betyde at den behandler syge dårliligt, enlig sys jeg, jeg ser en tendens til det omvendte, men der er jo nok en grund til at de rige kommuner er rige??

Så intet er sikkert, men det er det altså heller ikke hvis du bliver hvor du er, for i mine øre lyder det lidt som om de er ude på at holde dig fast på en KHJ i mange mange år, på trods af at de faktisk har vurderet at du ikke vil kunne blive selvforsørgende via reva og derfor bør tildeles fleks. Først udredes tilfleks, men det har de tydeligvis ingen intentioner om at gå i gang med.

Det eneste du kan vide dig helt sikker på er den boligpris i finder jer, og det er da altid noget for hvad så hvis/når din kæreste falder for varighedsbegrænsningen og i bække skal overlkeve for en nedsat og en alm kHJ?? det vil blive fysisk umuligt med så dyr en bolig, så før eller siden skal i jo finde en bedre løsning, så er det altså nemmere nu, inden du kommer i gang med en udd, langt væk, ved at vente resikere du at den nye kommune siger næ nej, den udd, risikere du at få besked på at stoppe mit i det hele, og så er det jo spildt.

Hvad i vælger er naturligvis op til jer, personligt ville jeg vælge at flytte nu, fordi det vil gribe mindst ind i min sag (fordi sagen er på stand by pga den nedlagte udd) og fordi jeg nok alligevel vil skulle finde en billigere bolig senere, men det er så, sådan JEG ser på tingene, hvordan i ser dem, ved i bedst selv

Men igen hvordan kommunen, det er der ingen der kan svare på, heller ikke kommunen selv, for en ting er hvad de siger noget HELT andet er hvad de gør, det har vi massere af erfaring med her på k10.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 09:32   #4
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg ville også flytte nu. Din sag virker som om den er gået i stå og du har vel ikke så meget at tabe uanset hvordan kommunen er. Jeg flyttede selv kommune midt i min sag og selvom det var til en fattigere kommune har der ikke været en finger at sætte på min behandling. Havde ellers hørt mange skrækhistorier men de er gjort til skamme og jeg fik min førtidspension i første huk.

Så det bliver ikke nødvendigvis en dårlig oplevelse!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 10:48   #5
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
min mand jeg og børn har også rigtig gerne ville flytte til en anden kommune så vi kunne komme tætter på familien og få lidt mer hjælp .

vi ringde til den kommuner og spurte om hvis vi flyttede og var visiterte til fleks job men på ledighedsydelse. om det ville overført til dem.

men lige den kommune ville ikke de ville selv lave ders undesøgelse af ens sag
så man skulle starte fra ny igen dette sted. men hvis man var pensionist kunne man godt flytte den med..

så vi bor stadig det samme sted tør ikke flytte

hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 11:11   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hejsa

Den nye kommune SKAL videreføre sagen.

Hvis man har fået behandlet sin sag efter Arbejdsevnemetodebogen,
er den jo også umiddelbar til at viderebehandle for den nye kommune.

sanne mor, kommunen har ført dig bag lyset !

Når man er fleksjobvisiteret, SKAL den nye kommune overtage,
der er jo faldet en afgørelse, og den kan de ikke bare lave om.

Men den nye kommune skal godkende fleksjobvisiteringen,
og derfor er det vigtigt at den nye kommune kontaktes.

Så du bør have alle papirer i din sag med til vurderingen i den nye kommune.

Se i : http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf på side 61
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 11:51   #7
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejs ja det må du nok sige de har jeg er helt choket over det for så var jeg for længst flytte... for at klare hverdagen lidt berer takker

jeg fik at vide ar jeg i et fleks job så kunne jeg overføres til den nye kommune. men når jeg var på leddigheds ydelse så ville de selv undersøge min sag på ny

Sidst redigeret af sanne mor; 28-01-2011 kl. 11:53. Årsag: tilføjelse
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 13:23   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej nensy!
Længes siden vi har hørt fra dig. Går det godt?

Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
men er bare så bange for om den nye "fattigere" kommune vil betale for den igangværende udd. (hvis den blir til noget) og føre det min egen kommune starter op videre eller om de vil ødelægge mit liv.

Den kommune du bor i nu ville jo ikke betale uddannelsen. Måske den nye kommune vil lave et revalideringsforløb til dig - det kan jo være at det vil være godt at komme til en anden kommune.
Men som jeg har sagt før, så tror jeg ikke du vil kunne få revalidering til sådan en uddannelse.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 16:13   #9
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej anna og alle jer andre..

jeg sagde ja til og ta udd på kontanthjælp fordi jeg bare gerne vil have den uddannelse. den ligger i herlev og tager kun 1 år. har fået bøger og alt og nu har udd ikke nok elever til opstart. ved ikke om jeg så får lov og gå på en anden skole som ligger i kbh men der tager udd min. to år eller om jeg nu står som jeg startede for 4 år siden som syg..

problemet er der ikke er andre udd på 10timer/ugentligt kender i nogen?

ja og så sidder vi her med den dyre husleje og tør ikke flytte for hvad vil en ny kommune gøre med mig og sende mig ud i... ryste ryste...

sad her og brød sammen den anden dag. er begyndt og kaste op efter måltider. føler mig som et nervevrag og kan ikke sove om natten...kan ikke lide og ringe så har sendt brev til min læge men hun ignorerer mig...

mvh en trist nensy
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 21:38   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
sad her og brød sammen den anden dag. er begyndt og kaste op efter måltider. føler mig som et nervevrag og kan ikke sove om natten...kan ikke lide og ringe så har sendt brev til min læge men hun ignorerer mig...
Ja det kan være SVÆRT, men du er altså nød til at få de ting sagt til din læge, kan du ikke tage en med dig?? Eller hvis din læge er på nettet, så kan du skrive af den vej.

Nettet har jeg selv benyttet mig af, min veninde var lidt efter mig med noget jeg sys var lidt latterlig samtidig kan jeg ikke gå til læge alene, og så tænkte jeg... jamen så skriver jeg da lige via: http://www.min-laege.dk så tænkt så gjort, og det er blevet regi i min journal (hvilket er det vigtige)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flytte fra en kommune til en anden... ette74 Alt det andet 9 06-09-2012 09:08
Flytning til anden kommune NKLJSN Spørgsmål ang fleksjob 9 10-06-2012 21:32
Flytning til anden kommune. MarianneNM Alt det andet 4 21-05-2012 08:08
Speciallæge i en anden kommune ??? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-01-2010 18:33
Job i anden kommune last47 Spørgsmål ang fleksjob 2 08-11-2009 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension