K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2007, 22:37   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
gode råd søges fra gode mennesker;)

1.jeg er pr 1.1.08 godkendt til fleks
2hvad nu...i fht a kasse......efterlønsbidrag.....fagforening,står i BUPL.
3er der nogen der vil forklare mig lidt i fht at arbejdsskiveren får 2/3 dele betalt og andre gange 1/3????????????
stor knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2007, 22:47   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej nille

først TILLYKKE med det , kors det må lette hva

Hvad ang dine spørgsmål

Citat:
2
hvad nu...i fht a kasse......efterlønsbidrag.....fagforening,står i BUPL.
Du skal ringe til din kommune og høre dem hvordan og hvorledes det foregår jeg ved ikke om det er det samme i de forskellige kommuner, men ellers er det jo sådan at du fra den 1-1-08 skal overgår til ledighedsydese i stedet for , jeg vil klart anbefale dig at blive i fagforening ( er den for dyr så find en anden og nogen har også nedsat pris for flekser ) a kassen skal du selvklart ikke betale til mere når du nu kommer på ledighedsydelse, men tjek lige op med fagforening eller kommune om hvornår du skal indbetale sidste gang , der er bestemt ingen grund til at risikere noget

Dit efterlønsbidrag skal overføres til kommunen men det får du at vide enten af kommune eller fagforening , ved at man skal ned i fagforeningen og udfylde nogle papir når den tid kommer (du får et brev fra fleksydelses kontoret ) og så fortsætter du med at betale ind nu til fleksydelse i stedet for efterløn og det fungere så på samme måde som efterløn ved de 60 år


Citat:
3er der nogen der vil forklare mig lidt i fht at arbejdsskiveren får 2/3 dele betalt og andre gange 1/3????????????
stor knus
Arbejdsgiver for refunderet 2/3 del eller ½ del den på 1/3 del findes ikke mere, det der gør at du får det ene eller det andet afgøres af både dine skånehensyn samt dine timeantal så derfor er det lidt svært at give noget konkret svar på det
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2007, 01:44   #3
dalidali
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
dalidali er ny på vejen
Hej.

Også tillykke fra mig. Det er en god ordning, som jeg håber du bliver glad for.

Jeg vil lige give et lille råd med på vejen. Når du engang har fundet dig et job, så er det temmelig vigtig at der bliver lavet en grundig arbejdsopgavebeskrivelse. Det er den som fagforeningen og kommunen beregner din løn efter, og når den først er lavet kan det åbenbart ikke ændres. Jeg har selv opdaget i mit nuværende job, at der var mange flere - og sværere arbejdsopgaver og ansvarområder, end der blev skrevet på da vi lavede fleksjob aftalen, og har prøvet at få kommunen/hk til at se på det, og det vil/kan de ikke, og det betyder faktisk at jeg ikke får det i løn, som jeg har krav på..
dalidali er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2007, 11:53   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Tillykke med din bevilling til fleksjob, jeg vil bare give dig et råd mere, med på vejen til et job.

Selv om det kan føles surt at være i (gratis) praktik før et fleksjob, for at se dine skånehensyn i lige præcis det job, så forhast dig ikke...udover Dalidalis råd, så skal du også tænke på at når først jobbet er fast og du er direkte ansat i fleksjob, så skal du have arbejdet 9 mdr. før du så igen har ret til ledighedsydelse....mange fleksjobbere vil meget gerne hurtig i gang med et job, og tænker så ikke på hvad der kan ske hvis man alligevel ikke kan klare jobbet...man vil jo gerne gøre et godt indtryk, og hænger måske mere i, i starten....men på et tidspunkt bliver det hverdag igen...jeg kender flere der har måttet opgive før de 9 mdr var gået, de er nu på ægtefælleforsørgelse eller på kontanthjælp og ville ønske at de havde bedt om en måned eller to mere i praktik.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2007, 15:25   #5
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
tak ingrid;)

er du sikker....det lyder da helt vildt-altså...hvis jeg feks får et job pr 1.1.08 og de (lad os sige)ansatte mig med det samme- uden prøvetid...og jeg efter 1 mdr ikke kunne magte det og holdte...ville der gå 9 mdr før jeg igen kan få fleks ydelse-er det rigtigt forstået!!!!!
jeg er noget spændt og nervøs for hvor svært det blir at få job.......og hvordan jeg skal gribe sagen an....
hvis der er mig og en alm ansøger(ikke flekser) til en 25 timers stilling...vil det i mine øjne være mere sandsynligt at de vælger den alm ansøger....ja jeg ved det ikke-det rummelige arbejdsmarkede....jeg ved det ikke,syntes jeg har oplevet meget der ikke var så rummeligt!
hvad vil i cirka tro ledighedsydelse er på før skat...pt ret nervøs for om jeg økonomisk kan klare at gå for længe på ledigheds ydelse????
åh mange tanker lige nu,og det dræner energien,ville gerne kunne tage en dag af gangen..
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2007, 15:58   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære nille...

Først et stort tillykke med at du endelig er kommet videre!

Det er rigtig nok, at der er regler for, hvornår man kan få ledighedsydelse efter man kommer i fleksjob. (ikke fleksydelse, da fleksydelse er det samme som efterløn)

Dette står i fleksjob pjecen 17. udgave:

Ved ledighed mellem to fleksjob
Følgende kriterier skal opfyldes, for at der kan udbetales ledighedsydelse ved ledighed mellem to fleksjob:

o Personen skal være berettiget til et fleksjob.

o Personen skal have været ansat i fleksjob i mindst ni måneder inden for de seneste 18 måneder. Dette gælder dog ikke personer, der var berettiget til ledighedsydelse forud for ansættelsen i fleksjob. Disse personer vil umiddelbart være berettiget til ledighedsydelse mellem to fleksjob, også selvom de har været ansat i et fleksjob i mindre end ni måneder.

o Der skal være tale om uforskyldt ledighed. Der er ikke tale om uforskyldt ledighed, hvis personen ubegrundet har opgivet et fleksjob eller afvist et rimeligt tilbud om fleksjob.


Der står også det her:

Forudsætninger for udbetaling af ledighedsydelse
Personen må ikke være selvforskyldt ledig efter et fleksjob. Personen er eksempelvis selvforskyldt ledig, hvis pågældende uden lovligt forfald udebliver fra arbejdet. Hvis personen selv siger sit fleksjob op, er der tale om selvforskyldt ledighed, medmindre der er en gyldig grund til at opsige arbejdet. Eksempler på en gyldig grund til at opsige arbejdet er, at det fremgår af en lægeerklæring, at pågældende ikke kan arbejde på grund af sygdom, eller der er risiko for, at helbredet forringes, hvis arbejdet fortsættes. Opsigelse af fleksjob bør altid ske i samråd med kommunen.



Hvis du er blevet beviliget til at kunne klare 25 timer, går man jo ud fra, at du kan det. Hvis det senere viser sig, at du ikke kan, må jobkonsulenten og dig se på timeantallet og hvilke skånehensyn, der er. Husk at du har ret til at få hjælpemidler i dit arbejde, så arbejdet kan lettes lidt. Går du hen og bliver sygemeldt i lang tid, så få dig en snak med din jobkonsulent, sammen kan I finde en løsning.

En god ansættelseskontrakt skal også være i orden. Husk skånehensyn og spørg jobkonsulenten, hvis du er i tvivl om noget if. med det fremtidige job.

Jeg kan anbefale dig at læse i fleksjob pjecen 17. udgave, hvis du ikke allerede har kigget i den...: http://www.clh.dk/?id=1337#c3294

Det er bare super, du er berettiget til et fleksjob....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2007, 17:50   #7
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
1000 tak

men hvor er det dog en jungle......;(
stor kram
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2007, 17:54   #8
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
ledighedsydelse

kender nogen til sådan cirka beløbet......
er det dumt at melde sig ud af fagforening.....og måske melde sig i LAFS..????????????Vil de kunne hjælpe hvis man står i træls situation....ja hvad ved jeg om alt det herved i?
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2007, 18:47   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej nille

Ang. ledighedsydelse gav jeg dig svar om det i det andet tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3375

Sikkert mellem 13-14.000 kr. pr. md. i ledighedsydelse før skat.

Kan godt forstå, der lige pludselig dukker en masse spørgsmål op i tankerne, men det skal nok gå hen ad vejen....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
Gode råd søges Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 06-07-2012 11:58
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
Gode råd søges.... DortheJ Dit og Dat 3 23-03-2011 11:22
Gode råd til fp søges... bettenussen At søge førtidspension 6 22-12-2010 08:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension