K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 22:23   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Undskyld, men hvad mener du med det er ulovligt at have 12800 kr?. På kontanthjælp må du have 10.000 kr...og det dobbelte hvis du har en partner. Eller er det også lavet om??

Der er garanteret også regler der siger, at man godt må have penge til en operation.

Folk kan jo heller ikke gå rundt uden tænder, fordi tandlægeregningen er på 20.000 kr. Kommunen er jo den første til at give afslag og sige at så må man låne de 20.000 kr i banken - så dobbeltmoralen lever da i bedste velgående..

Synes du skulle spørge din sagsbehandler, for sådan en operation må da kunne sidestilles med andre operationer/behandlinger som man kan søge hjælp til.

Iøvrigt bliver det vist gratis fra Januar, men er ikke sikker.
Man må have 20.000 som par. Men du må OGSÅ gerne have mere hvis du kan dokumentere at det er til at forbedre din situation. dvs. ny lejlighed, computer til et studie og lign. Men ikke til en ferie sydpå
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:24   #12
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Øøøøhhh I taler vidst om det modsatte, at man ikke skal betale for evt. barnløshed. Trådskriver taler om det modsatte og ønsker at være barnløs....
paradoksalt handler det om begge dele for ja de 2 ting har MEGET med hinanden at gøre eller nowet
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:26   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Om tilbagerulningen skriver de bla

''Regeringen og Enhedslisten har i forbindelse med aftalen om finansloven for 2012 aftalt at afskaffe egenbetalingen for behandling af barnløshed, sterilisation og refertilisation i det offentlige sundhedsvæsen fra 1. januar 2012 samtidig med, at den særlige, øgede egenbetaling på lægemidler, som anvendes til fertilitetsbehandling, ophæves''

Så det gælder både når børn skal laves....og når børn skal fjernes!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:30   #14
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Man må have 20.000 som par. Men du må OGSÅ gerne have mere hvis du kan dokumentere at det er til at forbedre din situation. dvs. ny lejlighed, computer til et studie og lign. Men ikke til en ferie sydpå
øh du må ikke have værdier til den pris. Så må du da sandelig heller ikke have så dyr en computer stående du kan da "nøjes" med en billig udgave eller en brugt. Har da hørt mange få besked på at sælge bilen og købe en billig(der så koster en formue i reperationer men det er jo ikke DERES problem).
Ny lejlighed er vel så KUN indskuddet, for du må jo ikke have en boligopsparing til indskud til eget hus/lejlighed mig bekendt, heller ikke selvom det er så du om 5 år har råd til dit eget når din sag engang er slut i systemet, sådan har jeg da fået reglerne forklaret
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:32   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Man må have 20.000 som par. Men du må OGSÅ gerne have mere hvis du kan dokumentere at det er til at forbedre din situation. dvs. ny lejlighed, computer til et studie og lign. Men ikke til en ferie sydpå
Præcis også min oplevelse.
Selvfølgelig må man spare sammen til sin operation, sin tandbehandling, et nyt køleskab, et depositum til lejlighed....6 mdr husleje osv osv.
Man kan jo ikke rigtig klare verdenssituationen med 10.000 kr på lommen.
Og jo mindre man selv har, jo mere skal kommunen ofte punge ud. Så de er faktisk ok glade når man selv kan smide 25.000 kr til flytningen, hahahaha.....selvom man kun må have 10.000 kr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:35   #16
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
hvorfor er det så flere får besked på at sælge bilen og købe en billigere hvis de har for ny en. hvis du må have et køleskab til 12k og en pc til 11 k og en fryser til 17k osv stående...nu disse 3 ting kan få til et par 1000 i funktionel udgave. Du må altså ikke være "luksus dyr" på kontanthjælp der skal må du intet eje siger loven
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:36   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Er du under 25 år.. for så kan du få det lavet gratis også i år.. men tag lige en snak med din læge omkring det..
Sterilisation er jo ikke noget man bare lige beslutter sig for med et fingerknips..

En abort er gratis ...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:41   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
øh du må ikke have værdier til den pris. Så må du da sandelig heller ikke have så dyr en computer stående du kan da "nøjes" med en billig udgave eller en brugt. Har da hørt mange få besked på at sælge bilen og købe en billig(der så koster en formue i reperationer men det er jo ikke DERES problem).
Ny lejlighed er vel så KUN indskuddet, for du må jo ikke have en boligopsparing til indskud til eget hus/lejlighed mig bekendt, heller ikke selvom det er så du om 5 år har råd til dit eget når din sag engang er slut i systemet, sådan har jeg da fået reglerne forklaret
HELDIGVIS går kommunen ikke just op i hvilken computer man har, og man har heller ikke pligt til at oplyse om den koster 2500 kr eller 11900 kr.
En bil er noget andet - der taler vi vægtafgift, forsikringer, benzin (diesel) mm som kan være direkte medvirkende til at kontanthjælpsmodtageren kommer til at sidde endnu dårligere i det. Som udgangspunkt må man eje en bil, såfremt den er købt og betalt og der ikke skyldes på den, typisk de der 10.000-15.000 kr vogne - dette er okay, da mange borgere ikke just bor midt i byen. Nogle kan heller ikke tage et job (hvor somhelst) uden en bil, andre lider af angst for offentlige transportmidler mm. Så en gammel øse kan RET OFTE sagtens lade sig gøre på kontanthjælp.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:43   #19
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
HELDIGVIS går kommunen ikke just op i hvilken computer man har, og man har heller ikke pligt til at oplyse om den koster 2500 kr eller 11900 kr.
En bil er noget andet - der taler vi vægtafgift, forsikringer, benzin (diesel) mm som kan være direkte medvirkende til at kontanthjælpsmodtageren kommer til at sidde endnu dårligere i det. Som udgangspunkt må man eje en bil, såfremt den er købt og betalt og der ikke skyldes på den, typisk de der 10.000-15.000 kr vogne - dette er okay, da mange borgere ikke just bor midt i byen. Nogle kan heller ikke tage et job (hvor somhelst) uden en bil, andre lider af angst for offentlige transportmidler mm. Så en gammel øse kan RET OFTE sagtens lade sig gøre på kontanthjælp.
Hvis jeg beder om dispentation til at have 12000 på min bankkonto for at købe en pc til mit studie så er det da i høj grad deres "problem" og noget de vil blande sig i.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:48   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
hvorfor er det så flere får besked på at sælge bilen og købe en billigere hvis de har for ny en. hvis du må have et køleskab til 12k og en pc til 11 k og en fryser til 17k osv stående...nu disse 3 ting kan få til et par 1000 i funktionel udgave. Du må altså ikke være "luksus dyr" på kontanthjælp der skal må du intet eje siger loven
Tror det sker helt automatisk, det er de færreste der kan være ''luksusdyr'' på kontanthjælp, husker da selv at man altid måtte købe billigst, for i det hele taget at have til føden. Og når man endelig købte noget der var lidt dyrt, så måtte man leve af dåsebønner og pastaskruer i ugevis
Uholdbart i længden.

Så jeg tror ikke der findes nogen der både kan købe bil, dyrt køleskab, spise culotte og samtidig være på kontanthjælp. Det ER fattigdomsgrænse!!!

Syntes dårligt man havde råd til en skide biografbillet - og havde man endelig til biografen, så havde man ikke penge til slikket (eller måtte købe det i Aldi på vejen)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension