K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2017, 23:04   #1
Krellef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
Krellef er ny på vejen
Gode råd til jobsamtale

Hej med jer alle.

Jeg er indkaldt til jobsamtale på onsdag. Jobbet er et fleksjob som "altmuligmand", som det så fint hedder i opslaget.

Dette bliver min allerførste "rigtige" jobsamtale, og jeg er derfor meget interesseret i at gøre det rigtigt. Jeg har ikke noget specifik uddannelse at trække på, og ej heller anden erhvervserfaring end en række praktikforløb á 13 ugers varighed.

Hvis I har et godt råd, så lad endelig høre fra jer.
Krellef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2017, 00:37   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Krellef Se meddelelser
Hej med jer alle.

Jeg er indkaldt til jobsamtale på onsdag. Jobbet er et fleksjob som "altmuligmand", som det så fint hedder i opslaget.

Dette bliver min allerførste "rigtige" jobsamtale, og jeg er derfor meget interesseret i at gøre det rigtigt. Jeg har ikke noget specifik uddannelse at trække på, og ej heller anden erhvervserfaring end en række praktikforløb á 13 ugers varighed.

Hvis I har et godt råd, så lad endelig høre fra jer.
Lad være med at sælge dig ser for "billigt" bare for at få jobbet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2017, 05:13   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
når jeg har været til job samtale, har jeg søgt som før jeg blev flekser, men lige fået snakket ind hvorfor jeg er flekser og at jeg ikke er syg hver dag, da mange tror det om flekser, har de andre flekser, er det bre som alle andre steder du søger job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2017, 10:15   #4
Krellef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
Krellef er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Lad være med at sælge dig ser for "billigt" bare for at få jobbet.
Hvad mener du med at sælge mig selv billigt?
Krellef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2017, 10:43   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nogen arbejdes giver vil ikke betale løn for de timer man arbejder, som fleksjobber skal de jo betale for det de får

lad os sige du skal arbejde 8 timer ugeligt med en arbejdes evne på 50%, så skal de betale for 4 timer.

der er der mange der kun vil betale for de 2, så har de en billig ansat, hvis man ikke har været i job før og er på kh, vil lønnen jo stadig være højere en kh men ikke høj nok for det man laver.

nogen ser det så som en åbning, siger jo og kan så senere bede om løn for flere timer, tit er det jo sådan at folk på kh sats, er nemer at presse fordi de får en lav ydelse, at de vælger at tage jobbet på tros af den dårlige løn, for at kunne komme på den høje ledigheds ydelse og andre for at slippe for at være ledig.

jeg har selv sagt jo til sådan et job, for at slippe for at være ledig og jagtet og så brugt det til spring brædt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2017, 12:21   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Krellef Se meddelelser
Hvad mener du med at sælge mig selv billigt?
Arbejdsgiver vil måske gerne have du arbejder mere end du kan... lad være med at sige at det kan blive en mulighed.
Sørg for en ordentlig løn og ordentlige forhold, ellers bliver du den evige nederste i hierarkiet...
Osv...

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nogen arbejdes giver vil ikke betale løn for de timer man arbejder, som fleksjobber skal de jo betale for det de får

lad os sige du skal arbejde 8 timer ugeligt med en arbejdes evne på 50%, så skal de betale for 4 timer.

der er der mange der kun vil betale for de 2, så har de en billig ansat, hvis man ikke har været i job før og er på kh, vil lønnen jo stadig være højere en kh men ikke høj nok for det man laver.

nogen ser det så som en åbning, siger jo og kan så senere bede om løn for flere timer, tit er det jo sådan at folk på kh sats, er nemer at presse fordi de får en lav ydelse, at de vælger at tage jobbet på tros af den dårlige løn, for at kunne komme på den høje ledigheds ydelse og andre for at slippe for at være ledig.

jeg har selv sagt jo til sådan et job, for at slippe for at være ledig og jagtet og så brugt det til spring brædt
At sælge sig selv for billigt handler ikke kun om økonomi.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2017, 00:31   #7
Krellef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
Krellef er ny på vejen
Det er godtnok liiige i sidste øjeblik at skrive dette, men mht. til lønnen har jeg ikke kunnet finde ud af, hvilken stilling jeg skal sammenligne "alt-muligt-mands"-stillingen med, så jeg ved ikke om jeg kan håbe på en bestemt løn, samt om jeg er i en position til at forhandle noget som helst. Det er trods alt en ufaglært stilling jeg søger.
Krellef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2017, 07:46   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Krellef Se meddelelser
...samt om jeg er i en position til at forhandle noget som helst. Det er trods alt en ufaglært stilling jeg søger.
At gå til jobsamtale med den antagelse at man er i det laveste sted og derfor ikke må forhandle, fører netop til at man får solgt sig selv for billigt.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension