K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2017, 11:06   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg har boet i lejligheden i 10 år og mine børn har også boet her og stået på postkassen - har heller aldrig før oplevet dette! Jeg spørger dem!
Det ville være rigtig dejligt hvis du kan bede dem om, at oplyse hvilken § i almen-lejeloven det fremgår af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2017, 12:12   #22
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

... men jeg har aldrig før hørt om, at et boligselskab beder om oplysninger vedr. beboerne i lejemålene.

Er der nogen her der ved hvor der står noget om dette?
Jeg gør desværre ikke.

Men jeg ved flere beboere har fået henvendelsen.
Her kan du se min :






Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ellers synes jeg det ville være rart hvis en af jer, der er blevet bedt om, at afgive disse oplysninger, vil spørge fsb hvilken § i almen-lejeloven de læner sig op af.
Ja det fik jeg desværre ikke skrevet



Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg klan slet ikke forestille mig, at et boligselskab kan være forpligtet til at vide hvem der bor i lejemålene.

De har selvfølgelig ret til at vide noget om den der står for lejekontrakten, men hvem der ellers bor i lejemålet kan ikke komme boligselskabet ved.
Svaret fra FSB



Må de godt det iht almen-lejeloven og alle andre love ?

Eller skal jeg svare med nye spørgsmål, og hvordan kan jeg evt formulere en ny mail ?

" Kan FSB venligst oplyse mig, hvilke § i almen-lejeloven det fremgår, af FSB har lovhjemmel
til at "gennemgå uoverensstemmelse mellem navne på postkasse og registrerede beboere i Jeres system"

Og evt:

"Kan FSB venligst oplyse mig, hvilke § i almen-lejeloven det fremgår, af FSB har lovhjemmel "som almen
boligorganisa har en forpligtelse til at sikre at boliger udlejes efter ventelisteprincipperne
"i loven" (hvilken lov?) samt sikre sig at lejligheder ikke bebos af mere end en husstand i
almenlejelovens forstand.""

Jeg er ikke god til at formulere dette, Vovse og/eller Peter kan garanteret gøde det bedre

.

Tak for svar gøjneren

Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg har også fået den mail, vedr, redegørelse for husstand også fra fsb.

Så jeg tror ikke - som en tidligere nævnede at det handler om en der havde
stukket dig!
Hehe

Jeg er ikke blevet "stukket", jeg kan nemlig ikke stikkes, jeg har boet her i
denne lejlighed ca 20 år, de første ca 8 år med min EX og datter, så flyttede
min Ex, og de sidst ca 12 år mig og min datter, hvor min datter flyttede for
ca 2 år siden i egen lejlighed, også i FSB.

Men jeg ved at flere Beboere har "logerende" "studenter", venner og andre
boende, men jeg stikker ikke folk.

Og at flere Beboere selv sætter "navneskilte" op med tape eller skrevet med
tus. Også med op til 3-4 selv-påsatte navne på samme postkasse.

Og der er mangel på boliger, især almenboliger, som almindelige mennesker har
råd til.

Jeg er født og opvokset i samme kvarter gennem de sidste 52 år, og har siden
jeg var ca 17,5 år boet i FSB, så FSB kender mig

Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser

Jeg har spurgt dem hvorfor de har spurgt om dette og har fået følgende svar:

"Vi er som almennyttigt boligselskab forpligtet til at vide hvem, der bebor vores lejemål, samt at overholde almenboligloven i forhold til betingelserne for beboelse. Derfor har vi brug for både navn og fødselsdato for xx"

Xx = min kæreste der har boet her i snart 8 år ��
Ja, men må de det ?
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2017, 13:49   #23
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Lejeloven:
"§ 69. Lejeren af en beboelseslejlighed har ret til at fremleje højst halvdelen af lejlighedens beboelsesrum til beboelse. Det samlede antal personer, der bor i lejligheden, må ikke overstige antallet af beboelsesrum.

Stk. 2. Udlejeren skal modsætte sig fremlejeforholdet, hvis lejligheden vil blive beboet af flere end 2 personer pr. beboelsesrum, jf. lov om midlertidig regulering af boligforholdene § 52 a, stk. 1. Undlader udlejeren dette, straffes udlejeren med bøde. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel. 1.-3. pkt. gælder alene i kommuner, hvor kommunalbestyrelsen har truffet beslutning om, at lov om midlertidig regulering af boligforholdene §§ 52 a-c skal gælde og kun i de tilfælde, hvor udlejeren har meddelt kommunalbestyrelsen, at disse regler skal gælde i udlejerens ejendomme.

Stk. 3. Fremlejeaftaler skal indgås skriftligt, og lejeren skal inden fremlejeperiodens begyndelse tilstille udlejeren kopi af fremlejeaftalen."

Så jeg forstår da godt at de tjekker op på om man fremlejer nogen rum, da udlejer risikerer bøder....

http://www.socialjura.dk/content-sto...lejelov/#c7975
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2017, 23:36   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg har også fået den mail, vedr, redegørelse for husstand også fra fsb. Så jeg tror ikke - som en tidligere nævnede at det handler om en der havde stukket dig!
Jeg har spurgt dem hvorfor de har spurgt om dette og har fået følgende svar:

"Vi er som almennyttigt boligselskab forpligtet til at vide hvem, der bebor vores lejemål, samt at overholde almenboligloven i forhold til betingelserne for beboelse. Derfor har vi brug for både navn og fødselsdato for xx"

Xx = min kæreste der har boet her i snart 8 år ��
Det var især kravet om oplysning af fødselsdato der fik mig til at reagere. For det mener jeg ikke, at et boligselskab kan kræve at få oplyst.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser

Må de godt det iht almen-lejeloven og alle andre love ?

Eller skal jeg svare med nye spørgsmål, og hvordan kan jeg evt formulere en ny mail ?
Hvis jeg var i din situation, med et barn der er flyttet hjemmefra og du ikke har fjernet barnets navn fra postkassen, så ville jeg skrive noget i stil med, at "Jeg kan oplyse, at navnet på postkassen, udover mig eget, er min datters. Min datter er flyttet hjemmefra, men for at undgå problemer med posten i perioder, hvor hun har c/o adresse hos mig, har jeg valgt at lade hendes navn blive på postkassen."
Hvis du er fræk kan du tilføje "Derudover kan jeg oplyse, at jeg ikke har lejet over halvdelen af lejlighedens beboelsesrum til beboelse, i henhold til almenlejelovens §64. Og det samlede antal personer, der bor i boligen, overstiger ikke antallet af beboelsesrum."

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Og at flere Beboere selv sætter "navneskilte" op med tape eller skrevet med
tus. Også med op til 3-4 selv-påsatte navne på samme postkasse.
Jeg mener ikke der er noget forkert i, at man selv sætter navne på postkassen, men loven skal selvfølgelig overholdes m.h.t. antallet af beboere, og hvor meget man lejer ud.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Lejeloven:
"§ 69. Lejeren af en beboelseslejlighed har ret til at fremleje højst halvdelen af lejlighedens beboelsesrum til beboelse. Det samlede antal personer, der bor i lejligheden, må ikke overstige antallet af beboelsesrum.

Stk. 2. Udlejeren skal modsætte sig fremlejeforholdet, hvis lejligheden vil blive beboet af flere end 2 personer pr. beboelsesrum, jf. lov om midlertidig regulering af boligforholdene § 52 a, stk. 1. Undlader udlejeren dette, straffes udlejeren med bøde. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel. 1.-3. pkt. gælder alene i kommuner, hvor kommunalbestyrelsen har truffet beslutning om, at lov om midlertidig regulering af boligforholdene §§ 52 a-c skal gælde og kun i de tilfælde, hvor udlejeren har meddelt kommunalbestyrelsen, at disse regler skal gælde i udlejerens ejendomme.

Stk. 3. Fremlejeaftaler skal indgås skriftligt, og lejeren skal inden fremlejeperiodens begyndelse tilstille udlejeren kopi af fremlejeaftalen."

Så jeg forstår da godt at de tjekker op på om man fremlejer nogen rum, da udlejer risikerer bøder....

http://www.socialjura.dk/content-sto...lejelov/#c7975
Misty, du gør et sindssygt flot stykke arbejde med at finde §'er o.l.

Men du skal være obs på, at der findes en lejelov, og så findes der en almenlejelov.

Det er ikke så længe siden jeg selv blev obs på dette.

Du kan se almenlejeloven her: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=173828
Og her findes det i §64, ikke §69.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2017, 12:25   #25
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Misty, du gør et sindssygt flot stykke arbejde med at finde §'er o.l.

Men du skal være obs på, at der findes en lejelov, og så findes der en almenlejelov.

Det er ikke så længe siden jeg selv blev obs på dette.

Du kan se almenlejeloven her: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=173828
Og her findes det i §64, ikke §69.
Mange tak for korrektionen
Jeg havde faktisk begge fremme, men fik nok stirret mig blind på dem. Så da jeg fandt den paragraf jeg søgte fik jeg en "ha! der er den!" oplevelse, og smed den ind uden at tjekke op på hvilken af lovene der var relevant her
Så mange tak for at du lige fik rettet på min fejl :P
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2017, 12:40   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde på tråden

Ang. postkasser og navne på disse:

Det er normalt ejendomsfunktionerne i de almene boligselskaber, der varetager denne funktion. Hvorfor det også bør være disse man retter henvendelse til, hvis man vil have tilføjet et navn el. fjernet et navn.

Personligt finder jeg det uhensigtsmæssigt, at man selv sætter navneskilte op på postkasserne, da det netop åbner og for forvirring omkr. hvem der lovligt bor på lejemålet, specielt i forhold til netop fremlejesagerne, hvor der desværre er personer med lejemål i almennyttige boliger, som fremlejer ulovligt, dvs. uden godkendelse fra boligselskabet. Og nogle af disse er så drevne, at de tager store beløb (over den egentlig husleje, hvilket ikke er lovligt), ja, jeg har selv kendskab til en der i årevis lejede ud til 3 studerende og tredoblede lejen, og heller ikke betalte skat af disse indtægter, da boligskabets lokalafd. ikke gjorde noget for at komme disse ulovlige fremleje til livs. Som FSB rigtigt skriver skal fremleje gå efter ventelister (og evt. kommunal anvisning).

Ang. udformning af første brev og oplysninger:

Dit lokale ejendomskontor burde fra start have udformet deres henvendelse med den begrundelse, der fremgår af mail a.d. 1.03.17 nedenfor, altså med formål at afdække ulovligt fremlede delvis el. hel lejemål.

Uanset der i Almenlejelovens § 64 står, at man har ret til, at fremleje højst halvdelen af ens lejemål, så skal man på forhånd have oplyst en sådan delvis fremleje til boligselskabet. Boligselskabet har derfor krav på på oplysningen, men kan ikke afvise fremleje medmindre det er mere end halvdelen af lejemålet.

Det havde derfor været centralt, at FSB havde oplyst dette og henvist til Almenlejelovens hele § 64. Skrivelsen kunne være tilføjet en erklæring på tro og love, at lejemålstager ikke fremlejede delsvis el. helt uden underretning af boligselskabet. Med sådan et papir ville boligselskabet derpå have en "open and shut" case, hvis det dette ikke var korrekt.

Vedr. oplysning af fødselsdata:

Dette må ikke forveksles med CPR.NR., som almene boligselskaber før "UD af DK" overførte boligydelse til boligselskaberne ikke var berettiget til at få oplyst. Hvordan lovgivning på dette område ser ud i dag efter boligydelsen bliver overført til boligselskaberne, og lejemålstager ikke mere får dem ind på deres egen konti er jeg uklar på. Men logisk er det jo, at hvis man hedder Hans Hansen er det jo rart, at boligydelsen går ind på det korrekte lejemål og bliver trukket fra her.

Oplysning af fødelsdata kan jo være hensigtsmæssig set i forhold til netop flere Hans Hansen'er og ligeså ved antal mindreårige børn i lejemålet. Hvorvidt de har krav på det, er jeg heller ikke klar over.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2017, 13:30   #27
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser

Vedr. oplysning af fødselsdata:

Dette må ikke forveksles med CPR.NR., som almene boligselskaber før "UD af DK" overførte boligydelse til boligselskaberne ikke var berettiget til at få oplyst. Hvordan lovgivning på dette område ser ud i dag efter boligydelsen bliver overført til boligselskaberne, og lejemålstager ikke mere får dem ind på deres egen konti er jeg uklar på. Men logisk er det jo, at hvis man hedder Hans Hansen er det jo rart, at boligydelsen går ind på det korrekte lejemål og bliver trukket fra her.

Oplysning af fødelsdata kan jo være hensigtsmæssig set i forhold til netop flere Hans Hansen'er og ligeså ved antal mindreårige børn i lejemålet. Hvorvidt de har krav på det, er jeg heller ikke klar over.
Det nærmeste jeg har kunnet finde om den del:
"241. Socialministeren kan efter lovens § 42, stk. 2, 2. pkt., fastsætte regler om udbetaling af boligstøtte.

Ved Bygge- og Boligstyrelsens bekendtgørelse nr. 615 af 8. juli 1992 om udbetaling af boligstøtte, der er optaget som bilag til vejledningen, er det fastsat, at kommunalbestyrelsen kan beslutte, at boligstøtte til en lejer skal udbetales til udlejeren. Dette kan f.eks. være administrativt hensigtsmæssigt, hvis der er tale om et større antal lejligheder i samme boligorganisation. Udlejeren kan ikke gøre krav på vederlag for den administration, der herved påføres denne. Det forudsættes, at udlejeren behandler oplysningerne om udbetaling af boligstøtte med den fornødne fortrolighed. Udbetalingen skal ske månedsvis. "

http://www.socialjura.dk/content-sto...0-2002/#c18204
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2017, 17:03   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Som FSB rigtigt skriver skal fremleje gå efter ventelister (og evt. kommunal anvisning).
Jeg har aldrig hørt om, at fremleje skal skal gå efter ventelister (eller kommunal anvisning).

Hvor skriver FSB dette?

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Dit lokale ejendomskontor burde fra start have udformet deres henvendelse med den begrundelse, der fremgår af mail a.d. 1.03.17 nedenfor, altså med formål at afdække ulovligt fremlede delvis el. hel lejemål.

Uanset der i Almenlejelovens § 64 står, at man har ret til, at fremleje højst halvdelen af ens lejemål, så skal man på forhånd have oplyst en sådan delvis fremleje til boligselskabet. Boligselskabet har derfor krav på på oplysningen, men kan ikke afvise fremleje medmindre det er mere end halvdelen af lejemålet.

Det havde derfor været centralt, at FSB havde oplyst dette og henvist til Almenlejelovens hele § 64. Skrivelsen kunne være tilføjet en erklæring på tro og love, at lejemålstager ikke fremlejede delsvis el. helt uden underretning af boligselskabet. Med sådan et papir ville boligselskabet derpå have en "open and shut" case, hvis det dette ikke var korrekt.
Helt enig.

Så havde der ikke været grundlag for misforståelser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Vedr. oplysning af fødselsdata:

Dette må ikke forveksles med CPR.NR., som almene boligselskaber før "UD af DK" overførte boligydelse til boligselskaberne ikke var berettiget til at få oplyst. Hvordan lovgivning på dette område ser ud i dag efter boligydelsen bliver overført til boligselskaberne, og lejemålstager ikke mere får dem ind på deres egen konti er jeg uklar på. Men logisk er det jo, at hvis man hedder Hans Hansen er det jo rart, at boligydelsen går ind på det korrekte lejemål og bliver trukket fra her.

Oplysning af fødelsdata kan jo være hensigtsmæssig set i forhold til netop flere Hans Hansen'er og ligeså ved antal mindreårige børn i lejemålet. Hvorvidt de har krav på det, er jeg heller ikke klar over.
Vi må gå ud fra, at beboerne i boligerne er registreret i folkeregistret, og dermed kan jeg ikke se hvad boligselskabet skal bruge fødselsdata til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2017, 22:12   #29
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
MistyMiss, du kan ikke anvende vejledning nr. 70 af 26/6 2003, som du citerer og linker til pga. "Ud af DK" først siden marts 2013 har varetaget boligstøtte udbetaling og pr. 1. juli 2014 nogle direkte til store almennyttige boligselskaber.

Endnu en ommer!

Vovse, der skulle selvfølgelig stå "udlejning" i stedet for "fremleje" fra FSB side! El. andre almennyttige boligselskaber.

Ang. fødselsdata: det er de almennyttige boligselskaber selv, der fører påsyn med ulovligt fremleje, som du også selv er inde på i § 64 i almenlejeloven, hvis man læser hele kap. 12 med evt. klage ved uoverensstemmelse til beboerklagenævnet i den pågældende kommune.

Men som skrevet:
Citat:
"Hvordan lovgivning på dette område ser ud i dag efter boligydelsen bliver overført til boligselskaberne, og lejemålstager ikke mere får dem ind på deres egen konti er jeg uklar på."
Men en eller anden sikkerhed i form af identifikation mel. "UD af DK" overførsel af pengene til den specifikke persons huslejeudregning (hvor der fratrækkes på huslejeregningen) vedr. boligstøtte til et almennyttig boligselskab, skal der jo ske.

Den eneste afgørelse (Journalnummer: 2003-323-0109) jeg umiddelbart har kendskab til fra Datatilsynet vedr. boligselskaber og behandling af CPR.NR. er desværre også før "Ud ad DK" blev pålagt opgaven med at udbetale boligydelse direkte til boligselskaber. Nemlig fra 2004 og heraf fremgår det:

Citat:
Datatilsynet er ikke umiddelbart bekendt med, at der findes hjemmel i anden lovgivning til, at et privat boligselskab kan behandle oplysninger om lejernes personnumre uden de pågældendes udtrykkelige samtykke.

Efter persondatalovens § 11, stk. 2, nr. 2, må boligselskabet herefter alene modtage og behandle oplysninger om personnummer, hvis den registrerede har givet sit udtrykkelige samtykke hertil.
https://www.datatilsynet.dk/afgoerel...-boligselskab/

Men er dog sikker på, at der siden er lavet tillempning forud i lov/BEK for "Ud af DK" inden de begyndte, at overøre boligstøtte direkte til større boligselskaber pr. juni 2014. Da denne løsning netop er udtænkt fra politisk hold for at undgå at boligstøtten ikke bruges til andet en det påtænkte, nemlig en berettiget huslejetilskud. Ud over der måske også ligger en besparelse i en større overførsel til en virksomhed frem for enkeltpersoners Nemkonti. Men sikkert ud fra erfaring af kontanthjælpsmodtagere og andre, som har svært ved at få offentlige ydelser til at slå til og evt. har brugt den indsatte boligstøtte på egen Nemkonto til andre fornødenheder.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2017, 22:48   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Vovse, der skulle selvfølgelig stå "udlejning" i stedet for "fremleje" fra FSB side! El. andre almennyttige boligselskaber.
Så er vi jo helt enige.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Men som skrevet:

Men en eller anden sikkerhed i form af identifikation mel. "UD af DK" overførsel af pengene til den specifikke persons huslejeudregning (hvor der fratrækkes på huslejeregningen) vedr. boligstøtte til et almennyttig boligselskab, skal der jo ske.
Når man lejer en bolig i et boligselskab laves der en lejekontrakt, som under-skrives af begge parter. Heraf fremgår adressen og navnet på lejeren.
Når man søger om boligsikring oplyser man bl.a. sin adresse og sit cpr.nr., og jeg kan ikke forestille mig, at dette ikke bliver tjekket i forhold til folkeregisteret.
Når Udbetaling Danmark overfører pengene til boligselskabet, så går jeg ud fra, at der oplyses navn og adresse.
Og jeg går ud fra, at der ikke kan udbetales boligydelse til mere end én person i en bolig.
Så jeg kan ikke se hvad et boligselskab skal bruge lejerens fødselsdato til.

For sjov kiggede jeg lige på de lejekontrakter jeg har indgået i tidens løb, nogle af dem er fra før internettet blev almindeligt.

På ingen af dem står min fødselsdato eller cpr. nr.

Men på den seneste, indgået i 2012, står mit "Medlemsnr./registreringsnr."

Og hvert lejemål har jo et nr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension