K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2017, 09:41   #1
MichaelG
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
MichaelG er ny på vejen
Efterbetalt TAE

Jeg har fået bevilliget en månedlig ydelse af mit pensionsselskab for Tabt Arbejds Evne, den ydelse bliver selvfølgelig modregnet i min ressourceforløbsydelse som loven siger. Men mit pensionsselskab synes jeg skal kontakte kommunen for at høre om deres fortolkning af reglerne når det er en efterbetaling da det så åbenbart tolkes anderledes af nogle kommuner.
Er der nogle herinde der har kendskab til, om og i så fald, hvilke kommuner der tolker loven så efterbetalt TAE ikke modregnes krone for krone?

Jeg må indrømme at såfremt kommunen fastholder at det er krone for krone så overvejer jeg at frasige mig pension indtil videre da jeg ikke mener det er min forsikring der skal finansiere kommunen. Godt købmandsskab fra kommunen ville sørge for at begge parter fik en fordel ud af det..
MichaelG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2017, 13:33   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Din efterbetaling vedrører formentlig en tidligere periode.

Kender du den periode, kan du formentlig få skat til at periodisere beløbet, så det henføres til den periode, det vedrører.

Om det kan betale sig kan afhænge af, hvordan dine indtægtsforhold var i den pågældende periode.

Vedrører noget af det fx maj måned 2015, vil du blive sat i skat som om du havde fået udbetalt beløbet på det pågældende tidspunkt og din årsopgørelse for 2015 vil blive rettet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2017, 14:35   #3
MichaelG
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
MichaelG er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Din efterbetaling vedrører formentlig en tidligere periode.

Kender du den periode, kan du formentlig få skat til at periodisere beløbet, så det henføres til den periode, det vedrører.

Om det kan betale sig kan afhænge af, hvordan dine indtægtsforhold var i den pågældende periode.

Vedrører noget af det fx maj måned 2015, vil du blive sat i skat som om du havde fået udbetalt beløbet på det pågældende tidspunkt og din årsopgørelse for 2015 vil blive rettet.
Nu er det ikke skat jeg tænker på her, men hvordan kommuner fortolker reglerne forskelligt således at nogle afregner krone for krone og andre med en % sats.
MichaelG er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension