K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2010, 10:00   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Sygmeldning men på ledighedsydelse?

Hvordan er reglerne omkring at sygemelde sig når man er fleksjobber?

Skal man som fleksjobber have opfyld betingelserne om 13 uger og 100timer før man kan få nogen form for dagpenge hvis man bliver sygemeldt?

Mit problem er at jeg er startet i praktik. Jeg har gået ledig med 1 års fleksvisitering og derfor sagde kommunen at jeg skulle genvurderes om jeg nu stadig var berettiget til fleksjob.
Jeg er så kommet i praktik i en lille butik hvor jeg går, står og sidder som jeg har behov for og der sker ikke så meget end hyggesnak og kaffedrikkeri, samt meget få kunder.
Praktikken er med henblik på fastansættelse og hende som har biksen skal bruge mig fra 10-13.

Jeg er meget stresset ud over mine helbredsmæssige problemer. Jeg har meget svært ved at kunne tage et arbejde så "tidligt" da jeg har søvnproblemer. Jeg sover maks 3 timer i træk og vågner ofte om natten. Nogle nætter kan jeg slet ikke sove pga smerter. andre nætter går det fint. Normalt kan jeg planlægge min dag efter mit helbred. Men det kan jeg jo ikke med et job.
Hele mit liv er gået i stået pga det job.

Min læge (på smerteklinkken) siger hvergang jeg besøger ham at jeg skal stoppe når min krop siger stop. Også selv om det betyder jeg ikke kan arbejde.
Min alm. læge har fra start af sagt førtidspension. Så jeg ved at hvis jeg vil sygemeldels vil de støtte det. Især fordi mit medicin forbrug stiger jo mere jeg arbejder.

Hvad sker hvis jeg bliver sygemeldt af min læge? Kan jeg miste min ledighedsydelse?

Jeg er kun 22år gammel og det gør det ekstra svært. Jeg håber virkelig på noget hjælp, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke engang sætte ord på den frustration inde i mig.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 11:22   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mumle_mund Se meddelelser

Mit problem er at jeg er startet i praktik. Jeg har gået ledig med 1 års fleksvisitering og derfor sagde kommunen at jeg skulle genvurderes om jeg nu stadig var berettiget til fleksjob.
Eftersom du er i praktik, og endnu ikke ansat i fleks-job, mener jeg ikke at du skal sygemelde dig.
Jeg går ud fra at du er i kontakt med en jobkonsulent som skal følge op på din praktik, og det er denne jobkonsulent du skal snakke med om tingene.

Måske er det en anden praktik der skal findes til dig, men det er jo også mulighed for at du slet ikke kan klare et fleks-job så du skal igang med at søge førtidspension, som din læge jo også mener.

Jeg er ret sikker på, at du ikke mister din ledighedsydelse, men jeg regner med at der kommer andre på banen.

Jeg vil anbefale dig at skrive dagbog så du kan dokumentere hvordan dit liv hænger sammen, både på arbejdet og i fritiden, det kan jo være at den praktik du er i nu vil kunne bruges som en arb.prøvning.

Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Ledighedsydelse Eva.h Spørgsmål ang fleksjob 3 08-01-2013 10:33
sygmeldning periode stiglic Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 01-07-2011 02:28
sygmeldning????? stiglic Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 28-06-2011 13:40
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension