K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 12:55   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hvad hvis man ikke længere er berettiget til kontanthjælp??

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål der går som følger:

Hvis man er gift, og ikke er berettiget til kontanthjælp pga ægtefælles løn, men man er i systemet for at søge fleks-bevilling, kan man så søge et job i det antal timer man kan klare, for at få økonomien til at hænge sammen, UDEN det får konsekvenser for ens sag??

Er der andre faldgrupper ved det at man ikke får kontanthjælp, men er under udredning eller ved at søge fleksjob??

Risikerer man at man bliver syltet fordi man ikke modtager penge??

Håber nogen kan/vil oplyse mig lidt
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:48   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål der går som følger:

Hvis man er gift, og ikke er berettiget til kontanthjælp pga ægtefælles løn, men man er i systemet for at søge fleks-bevilling, kan man så søge et job i det antal timer man kan klare, for at få økonomien til at hænge sammen, UDEN det får konsekvenser for ens sag??

Er der andre faldgrupper ved det at man ikke får kontanthjælp, men er under udredning eller ved at søge fleksjob??

Risikerer man at man bliver syltet fordi man ikke modtager penge??

Håber nogen kan/vil oplyse mig lidt
Måske forstår jeg ikke helt hvor du vil hen - det er ikke utænkeligt, mit hoved fungerer ikke super idag....

Hvis du kan klare at arbejde på det ordinære arbejdsmarked i x antal timer, så skal du da ikke have fleks?

Hvis du er under udredning til fleks, burde du vel være forlænget efter 27,1,4 og hvis du er ved at søge fleksjob, så er du jo tildelt fleks og dermed burde du få ledighedsydelse der er uafhængig af ægtefælles indkomst.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:57   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg har været uden indtægt i 17 måneder
tro mig kommunen gør absolut ingen ting
forklaringen er meget simpel, der stå intet i loven de skal.

man er langt bedre stillet på kontanthjælp, ved afklaring
fordi der skal laves løbende opdateringer.

Hvis du kan klare at arbejde på det ordinære arbejdsmarked i x antal timer
så er problemt at kommunen vurdere du kan arbejde i x antal timer uden nogen form for skånehensyn. Det bliver vejen til fleks i hverfald ikke lettere af.

Hvis du er under udredning til fleks, burde du vel være forlænget efter 27,1,4 og hvis du er ved at søge fleksjob, så er du jo tildelt fleks og dermed burde du få ledighedsydelse der er uafhængig af ægtefælles indkomst.

men rigtig mange er allerede ude af sygdagpenge systemt, inden man finder ud af fleks er den rette hylde.
især fordi afklaring rent lægefagligt også er en meget lang historie.

jeg har været i syg i 10 og hvergang jeg har skulle til en ny undersøgelse
har ventetiden været mellem 2-6 måneder.
af samme grund er jeg ude af sygedagpenge systemet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 14:07   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål der går som følger:

Hvis man er gift, og ikke er berettiget til kontanthjælp pga ægtefælles løn, men man er i systemet for at søge fleks-bevilling, kan man så søge et job i det antal timer man kan klare, for at få økonomien til at hænge sammen, UDEN det får konsekvenser for ens sag??

Er der andre faldgrupper ved det at man ikke får kontanthjælp, men er under udredning eller ved at søge fleksjob??

Risikerer man at man bliver syltet fordi man ikke modtager penge??

Håber nogen kan/vil oplyse mig lidt
Interessant spørgsmål, der kunne være godt at finde svar på

Altså, hvis du kan klare fx 15 timers arbejde om ugen - og dermed er berettiget til fleksjob - og så søger et arbejde på 15 timer om ugen på det ordinære arbejdsmarked - er det for mig at se ikke umiddelbart et problem. Forskellen ligger vel i det lille stykke papir, der hedder fleksjobbevilling, og dermed løntilskud. Betingelserne for arbejdet er vel det samme?

Jeg er ikke så meget inde i fleksjob, men hvis du får et 15 timers job (ordinært med relevante skånehensyn), og derefter får bevilget fleks - er der vel ikke noget til hinder for at du kunne fortsætte i samme stilling - blot som fleksjobber nu? Jeg mener, det betyder vel ikke nogen forskel for arbejdsgiveren? Den eneste forskel er vel bare at du får flere penge ind på kontoen

Jeg tror det kunne hjælpe rigtig mange i samme situation at få svar. Jeg kender til folk, der har ventet i årevis på en fleksjobbevilling - og kommer derfor længere og længere væk fra arbejdsmarkedet. Det ville jo være alle tiders hvis man kunne arbejde i den mellemliggende periode - såfremt man altså kan finde et job på de vilkår, man har brug for. Lidt penge er jo altid bedre end ingen penge - selvom det ikke løser problemet

Der står på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside at
"Fleksjobordningen er lavet, så flere mennesker får mulighed for at forsørge sig selv, selvom de har nedsat arbejdsevne."
http://bm.dk/Beskaeftigelsesomraadet.../Fleksjob.aspx

Omdrejningspunktet er altså at være i stand til at "forsørge" sig selv. Ikke om man er i stand til at søge job med eller uden fleksbevilling. Kan du selv søge og få et job på fx 15 timer er det jo fint - men det gør dig jo ikke i stand til at forsørge dig selv, fordi lønnen så er så lav

Men, som sagt, jeg kender ikke rigtig noget til fleksjob, så ræsonnerer bare
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 09-11-2011 kl. 14:18.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 14:19   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Mindes jeg har hørt at hvis man ikke var på fuld tid inden flexbevilling, kunne man heller ikke få fuldtids løn ved flexbevilling - så vent lige til det er undersøgt

Der kommer nok nogen på banen, der ved meget mere om det
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 14:33   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Mindes jeg har hørt at hvis man ikke var på fuld tid inden flexbevilling, kunne man heller ikke få fuldtids løn ved flexbevilling - så vent lige til det er undersøgt

Der kommer nok nogen på banen, der ved meget mere om det
Hrm ja, den kan nok stå og falde på netop den
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 14:46   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Hvis du er under udredning til fleks, burde du vel være forlænget efter 27,1,4 og hvis du er ved at søge fleksjob, så er du jo tildelt fleks og dermed burde du få ledighedsydelse der er uafhængig af ægtefælles indkomst.

men rigtig mange er allerede ude af sygdagpenge systemt, inden man finder ud af fleks er den rette hylde.
især fordi afklaring rent lægefagligt også er en meget lang historie.

jeg har været i syg i 10 og hvergang jeg har skulle til en ny undersøgelse
har ventetiden været mellem 2-6 måneder.
af samme grund er jeg ude af sygedagpenge systemet.
Yep det er jeg obs på - jeg læste det bare ud fra overskriften, når man ikke længere er berettiget.....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 18:17   #8
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak for jeres svar

Jeg tænker på situationen FRA kontanthjælp og til ingenting. altså ikke hvis man kommer fra dagpengesystemet.

I MIT hoved synes jeg også den er klar, at man ikke kan leve af fx 15 timers ugentligt arbejde, men lidt penge er bedre end ingen penge. Hvis ens eneste skånehensyn er nedsat tid, så burde kommunen da kun være glad ved at man på den måde holdt sig igang på arbejdsmarkedet, men ved jo at der er så meget kassetænkning mv at det logiske sjældent får lov at vinde!!!

gad vide hvad ens sagsbehandler vil sige hvis man stiller samme spørgsmål???
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 18:48   #9
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej

Jeg tor du skal passe meget på at kommunen ikke bare siger at du kommer fra et deltidsjob, for så kan du jo bare fortsætte med det - uden flexbevilling, og dermed skulle leve af 15 timer resten at dit arbejdsliv.

Jeg ville ihvertfald få et helt klart svar fra kommunen først - skrifligt.

Der er ikke meget logik i det - men findes logik i det kommunale system ?
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 21:27   #10
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Tak for jeres svar

Jeg tænker på situationen FRA kontanthjælp og til ingenting. altså ikke hvis man kommer fra dagpengesystemet.

I MIT hoved synes jeg også den er klar, at man ikke kan leve af fx 15 timers ugentligt arbejde, men lidt penge er bedre end ingen penge. Hvis ens eneste skånehensyn er nedsat tid, så burde kommunen da kun være glad ved at man på den måde holdt sig igang på arbejdsmarkedet, men ved jo at der er så meget kassetænkning mv at det logiske sjældent får lov at vinde!!!

gad vide hvad ens sagsbehandler vil sige hvis man stiller samme spørgsmål???
Men hvis kommunen skulle tage hensyn til økonomi, så ville det jo heller ikke være lovligt at smide folk på selvforsørgelse ligesom en begrundelse for at tildele revalidering, ikke må være at man ikke kan klare sig økonomisk på su under uddannelsen....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis man ikke kan blive enige om løn, hvad så? peterdj Spørgsmål ang fleksjob 17 31-08-2010 18:41
hvad sker der sygdom gør man ikke længere kan klare et flexjob mams Spørgsmål ang fleksjob 4 01-02-2010 21:56
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41
Kan man søge førtidspension hvis man ikke er på kontanthjælp eller dagpenge? tbbe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-01-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension