K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 14:00   #1
Erfurt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Erfurt er ny på vejen
ADHD og hva så ?

Hej folkens jeg skriver lige en anden tråd. Jeg har nu fået sendt en ansøgning om fleksjob afsted til kommunen, og min sagsbehandler har modtaget den. Jeg fik som 13 årig stillet diagnosen damp, og jeg har siden da døjet med at kunne leve på "normale" vilkår, det giver især udtryk på arbejdsmarkedet hvor jeg ikke kan holde til at have 37 timer, jeg har siden dengang lidt af utrolig mange depressioner og angst anfaldt og stress, da arbejdstiden på 30 timer er for meget for mig. Jeg har fået foretaget en udredning af en psykriater via kommunen som viste at mine arbejdsevner ikke var optimale og at jeg har en del problemer koncentrationsmæssigt og fordi jeg har ADHD er min stress tærskel ikke særlig høj.

Hvordan ser ens sagsbehandler på ens fleksjob sag når der ligger en diagnose og ens læges udsagn på at man lider af stress + jeg nu starter op i et angst forløb hvor de sikkert også kan dokumentere?
Erfurt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 14:17   #2
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Det er et skridt på vejen, men din diagnose i sig selv betyder ikke så meget.

Det er ikke en diagnose, der giver retten til flexjob, men derimod din arbejdsevne.

Er du arbejdsprøvet?
Har psykiateren foreslået behandling med andre ord er din lidelse varig?
Skal du gennem anden lægelig udredning?
Hvad er formålet med angstforløbet?
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 14:57   #3
Erfurt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Erfurt er ny på vejen
Det er et skridt på vejen, men din diagnose i sig selv betyder ikke så meget.

Det er ikke en diagnose, der giver retten til flexjob, men derimod din arbejdsevne.

Er du arbejdsprøvet?
"Har været på kontanthjælp i arbejdsprøvning på plejehjem og bibliotek og nu revalidering under uddannelse i nedsat tid. 30 timer (Som jeg gik ned af på stress".
Har psykiateren foreslået behandling med andre ord er din lidelse varig?
"Jeg har afprøvet Ritalin hvilket ikke gav nogen effekt"
Skal du gennem anden lægelig udredning?
"Kommunen har i 2008 lavet en udredning på mig, arbejdsmæssigt og psykisk"
Hvad er formålet med angstforløbet?
"Formålet er at træne mig til at komme ud af min panikangst, jeg kan ikke håndtere pres og så snart jeg får pres så får jeg angst uden egentlig og vide hvorfor."

PS: Jeg har desuden været i forløb med støttepersoner, og har min læges ord for hvordan jeg har det/ har haft det. Jeg har arbejdsgiverens ord.
Erfurt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 16:14   #4
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Ok

Med forbehold, da jeg ikke kender hele din sags sammenhæng, så vil jeg for det første mene, at udredningen fra 2008 er "for gammel" til at blive brugt til at træffe en afgørelse på i 2011/2012.
Hvis der ikke er sket væsentlige ændringer i dine forhold, skal den som minimum opdateres - er der sket ændringer, kan du godt risikere, at skulle forfra.

Ang. angstforløbet, kan du også risikere, at kommunen vil vente til det er gennemført, før de kan træffe en afgørelse.

Som sagt kender jeg ikke alle detaljer i din sag, men jeg antager at det mest sandsynlige handlingsforløb fra nu af vil være:

1. Gennemføre angstforløb - hvis der i den forbindelse bliver afdækket yderligere behandlingsmuligheder, også gennemføre disse

2. Ny arbejdsprøvning

3. Kommunen kan træffe en afgørelse om visitering til flexjob.

Og som et evt. kan der måske skulle indhentes en fornyet psykiatrisk speciallægeerklæring.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer med ADHD / ADD KatrineB Alt det andet 2 13-09-2012 14:03
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
Ung ADHD'er Mbp At søge førtidspension 16 29-11-2009 13:50
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension