K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2011, 20:06   #41
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
ADHD foreningen burde have styr på det, men som jeg kan se, er det kun børnepsykiatere de har på en synlig liste.(jeg kan i hvert fald ikke finde en liste for vogsne) Min læge sagde, at der kun var to hun ville anbefale, hvor lyngby var den ene, husker ikke den anden, og der var længere ventetid. Men spørg din læge, måske han/hun ved, hvem der her den bedste og bredeste viden. Men du skal igennem din læge først, uden en henvisning, koster det penge, hvis man da overhovedet kan komme til.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 00:21   #42
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
ADHD foreningen burde have styr på det, men som jeg kan se, er det kun børnepsykiatere de har på en synlig liste.(jeg kan i hvert fald ikke finde en liste for vogsne) Min læge sagde, at der kun var to hun ville anbefale, hvor lyngby var den ene, husker ikke den anden, og der var længere ventetid. Men spørg din læge, måske han/hun ved, hvem der her den bedste og bredeste viden. Men du skal igennem din læge først, uden en henvisning, koster det penge, hvis man da overhovedet kan komme til.

Tak , jeg har fået en henvisning fra min læge for et par måneder siden snart vil jeg tro , ihvertfald en måned siden.

Talte også med min læge idag og hun anbefalede mig en dame i Søborg , men hun er der kun deltid så jeg skla nok være mere end heldig hvis hun tager mig ind.

Men den 10 marts skal jeg til samtale med min sagsbehandler , og så må jeg klage min nød til hende , de ,å jo kunne hjælpe med at finde en psykiater til mig ..
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 01:33   #43
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Det kan du jo starte med, og er du ikke tilfreds med prykiateren, så få den tid hos den anden og så må det tage den tid det tager sidsløbende med alt det andet der foregår i din sag.

Rigtig god weekend
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 15:18   #44
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Skuffet og forvirret

Hej.

Så har jeg været hos min sagsbehandler , intet nyt fra hendes side andet end det var tid til at jeg skulle aktiveres og derfor var det eneste de kunne tilbyde mig var at jeg skulle i fitness center med AOF !!! Øhhhh hvad sagde jeg , jeg der døjer med smerter i ryggen pga en medfødt scheuermann , skal jeg ned og knokle med vægte og cykle osv .....

Det kunne hun godt se ikke duede , så jeg blev sygemeldt !

Så langt så godt ..

Nå men næste punkt var jo at jeg skulle udreddes for om jeg evt har ADHD eller lign ... Men jeg har ikke kunnet få tid hos en psykiater , der er ingen der har tid eller tager nye patienter ind

Så nu lavede hun en eller anden udbydelse af mig på nettet så de kunne tilbyde mig en tid , hvis jeg er heldig . Imens ringer jeg vidre rundt !

Så sad vi og snakkede og lige pludselig siger hun at kommunens læge konsulent havde udtalt at der ikke forelå nogle lægelig grund til at jeg søgte om fleksjob !!! Jeg blev helt paf da jeg så at det brev var fra 2009 .... Jeg har intet hørt om det papir og i det brev stillede læge konsulentet en del spørgsmål om jeg bla havde været arbejds prøvet ? Hvilket jeg har , hvor de konkluderede at jeg skulle have skånehensyn og nedsat til i fremtidigt job..

Hun spurgte ligeledes om jeg havde været hos special læge ang min ryg? , hvilket jeg har , samt at jeg i sin tid blev kasseret til militæret pga ryg lidelse !

Disse papirer skulle hun ifølge min sagsbehandler have set , men så undrer det mig MEGET at hun stiller spørgsmål ved mit helbred !

Men det der skræmte mig aller mest var da jeg så spugte min sagsbehandler om hun så havde haft kontakt til lægekonsulenten efterfølgende for at spørge ind til de spørgsmål hun havde stillet om mig , så svarede min sagsbehandler ... NEJ .... Hvad skal jeg sige til hende når hun havde set papirene !!

Dvs at siden lægekonsulentet skrev til min sagsbehandler , har lægekonsulentet intet nyt hørt om mig og min sag ......

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind .... Hvad skal jeg dog gøre nu ?

Er bange for at der er en del papirer jeg ikke har kendskab til og kan man selv tale med deres lægekonsulent ?


Hjææææælp
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 16:33   #45
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
forstå ikke helt din håndtering af dine lægepapir
det er vigtig du hele tiden holder din egen læge orienteret
godt være egen læge ikke har så stor indflydelse på din sag
men din læge skulle meget gerne ligge inde med alle dine læge oplysninger
disse oplysninger kan din sagsbehandler så få en status på

du har vel løbende været til undersøgelser siden 2009
så der må ligge nye oplysninger

men så undrer det mig MEGET at hun stiller spørgsmål ved mit helbred

det må en sagsbehandler da godt, der er jo en grund til du sidder på kommunen og ikke er i arbejde
der hvor man skal stå helt af, er hvis en sagsebehandler begynder og snakke om behandlingsmuligheder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 16:38   #46
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Er ikke helt med i hvad du mener ?

Jeg er den type som åbenbart blindt stoler på at min sagsbehandler arbejder for mig og mit bedste .

Jeg har aldrig været i sådan en situation før , så kan ikke helt se hvad jeg skulle have gjort anderledes indtil nu i min sag !

For mig virker det som om alt hvad jeg har været igennem af undersøgelser , arbejdsprøvning og så videre , bliver fejet af bordet i kommunen !

Hvordan kan de stille spørgsmåls tegn ved mit heldbred når der foreligger papirer på min ryglidelse fra militæret og fra speciallægen !

Det er IKKE min sagsbehandler , men lægekonsulenten / kommunen der stiller spørgsmåls tegn

Samt papirer fra psykologer , neurolog på at jeg har bla koncentrations besvær ..
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 17:03   #47
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
din sagsbehandler må du absolut ingen tillid have til
det er ikke din ven der vil dig det bedste
lægekonsulenten er så endnu værre
husk de arbejder udfra hvad der koster kommunen mindst
et eksempel er du skulle aktiveres
det er ikke for at du skal får det bedre, men fordi kommunen får refusion af staten
formoder du er på kontanthjælp
når du har fået nye lægepapir, skal du være opmærksom på din egen læge får dem
samt at din sagsbehandler indhenter oplysningerne til din ressourceprofil
det skal du selv gør opmærksom på


udfra hvad jeg kan læse har din sag ikke været hos lægekonsulenten siden 2009
men for at din sag kommer fordi en lægekonsulent, Skal der også være nogle helt afgørende ting. eksempelvis en staus over din tilstand er varig
alså nye oplysninger så kommunen kan tage stilling til revalidering flex eller pension

min sag har kun været hos lægekonsulenten to gange
har været i systemet i 3 år
det sidste halve år har jeg fået en masse nye oplysninger
men venter på den sidste status over at min tilstand er varig på det psykiske
det fysiske er helt færdig, men de venter igen på det psykiske
før de kan tage stilling til pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 10-03-2011 kl. 17:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 17:17   #48
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Øv du er så endnu en i stakken af mennesker der lærer det på den hårde måde, rigtig sur mås!
Din SB´er er IKKE din mand men kommunens mand, slut punktum, lad dig IKKE snyde af god kommunikation med din B´er, for din egen skyld, det er du altså nød til at navigere efter, desværre.

Gamle arbejdsprøvninger og lægepapire, bliver forældet når de er 1 år, forstået på den måde at hvis kommunen syntes de skal bruges kan de gøre det, men det er helt og holden dem der bestemmer det.

Dvs din arbejdsprævnings resultater kan (og gør tilsyneladende) kommunen vælge at se bort fra (men de bør så til gengæld bede om en ny, efter min personlige optik)

En lægekonsulent er en læge der er ansat af kommunen til at oversætte lægelige udtalelser til dansk, men desværre går lægekonsulenterne tit ud over det de er ansat til, og begynder at lege fysisk læge, ved fx at detr er ikke fysisk det er psykisk (og de gør det for at beholde deres job ved kommunen fordi de ved den form for konsulentarbejde kan spare kommunerne for rigtig mange penge)

Derfor er det møg hamrende vigtigt at din kommune får ALT med omkring dit helbred, helt ned til den mindste detalje, og der er din egen llæge altså den bedste tovholder, og altså derfor, man bør kontakte sin egen læge med selv den mindste forandring, også selv om at det enlig er totalt gak i låget.

Du skriver at din SB´er, har sat dig på en liste, til en psykriater, tager jeg ikke megt fejl, er det den liste de bruger til speciallægeerklæringer... der vil du kunne rande ind i problemer i det sådan en faktisk kun må stadfæste tidligere diagnoser, de må ikke gå ind og give en ny, ikke på DEN måde, fordi der er tale om en slags udvidet status og ikke om en desideret udredning. Dvs din SB´er vil sikker spørge ind til muligheden for ADHD, og der må den læge så kun skrive om det er en mulighed eller ikke en mulighed at du er ADHD´er, men ikke direkte give dig diagnosen.
Dog kan jeg tage fejl, forstået det er meget muligt at de har en liste hvor de beder speciallæger tage borgerne ind som patienter, jeg har bare aldrig hørt om den fremgangsmåde.... men det skal du så være opmærksom på, er det bare en samtale af 1½ 2 timers varighed, er det IKKE det du tror det er.

På det punkt er der ikke meget andet at gøre end at vente på du kan komme til, til en udredning og behandling, for under alle omstændigheder så længe du er under mistanke for ADHD, kommer du ikke videre, idet kommunerne kan beslutte at de ikke vil, før man er gennembehandlet for alt (og det beslutter kommunerne i langt de fleste tilfælde)

Det er faktisk er anført i loven at man ikke behøver være færdigbehandlet for at blive tildelt fleks, det er kun ved FP det er et klart krav, ved fleks er det "kun" et krav at man aldrig mere kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked, men kommunerne (SB´erne er det faktisk) Misbruger den første del af den § til at sige jamen du er ikke færdigbehandlet, så vi giver afslag på fleks (og de får lov til det af BAN) så du må forblive på KHJ til vores lægekonsulent ikke kan komme på flere sjove ting du endnu ikke har afprøvet af behandlingsmuligheder, og først der efter kan vi begynde på arbejdsprøvninger og gældende speciallægeerklæringer... og når først DET er på plads kan du komme videre.
Det er et huld i loven som bliver udnyttet på det groveste, af SB´erne vel at bemærke (fordi de har besked ovenfra på at spare) for man kan ikke på samme måde som med FP søge fleks, man kan spørge ind til muligheden og blive afvist af SB, men ret meget mere end det kan man ikke gøre.

Og i mine øre lyder det faktisk som om du er fanget i nøjagtigt den (også selv om at du ikke direkte har bedt om fleks SB´erne kan altså godt tænke selv) Der er inegn tvivl om at du aldrig kommer ud på det oprdinære arbejdsmarked, men det er altså billigere at holde dig fanget i system syg, så det vælger de frem for at få dig videre og så tage den der fra.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 23:26   #49
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Lige nu er jeg helt rund forvirret , jeg kan slet ikke finde ro i mit hovede og på mine tanker...

Jeg ved ikke hvad næste træk fra min side skal være og hvem jeg skal henvende mig til for hjælp...

Man føler sig virkelig magtesløs i sådan en situation...

Er bange for at jeg sidder fast i systemet , men kan vi ikke blive enige i at jeg skal fortsætte min kamp og ikke stille mig tilfreds før jeg er i mål ?

Jeg følte virkelig at jeg havde min SB på min side , men nu aner jeg det ikke efter idag ....
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 04:06   #50
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Manse8 Se meddelelser
men kan vi ikke blive enige i at jeg skal fortsætte min kamp og ikke stille mig tilfreds før jeg er i mål ?
Absolut, kæmp så blodet sprøjter, meeen selv i den hedeste kamp er der rolige perioder

Lige nu, gælder det om en udredning, og der kan du jo ikke gøre meget andet end at vente.

Når den er i hus, skal du til at PLAGE din SB´er for at få en generelhelbredsundersøgelse hos din egen læge (for at få en hvor ny diagnose er med) samtidig skal der plages om arbejdsprøvning (for at få en der er gældene og med ny diagnose) oven i skal der såmen også lige plages om opdatering af RP.

Ja det er meget på en gang, men det er altsammen noget der kan gøres inden for en rimelig tid (bort set fra arbejdsprøvningen de tager jo den tid de tager) dvs inden for et år, altså såfremt din SB´er gider, og det er der plagerriet kommer ind... skriv gerne en gang hver 14 dag og spørg til hvornår du skal dit, hvorfor i ikke får lavet dat, hvad er det næste du skal ... spørg spørg, plag, lad dem ikke få fred. (husk det skal være skriftlig og forlang skriftlige svar, for så har du noget at banke dem oven i hovedet med )

Når de ting er på plads skal du til at spørge efter hvad der vurderes at du skal fleks eller FP, er de for længe om det, (dine parpire må ikke forældes) spørger du på den rigtige måde for at få svar (du søger fleks) får du en afvisning, skal du meget muligt i gang med en §17 forandliggende, sat op mod dommen der siger at man ikke kan være for syg til FP og for sask til fleks, så du kan få en afgørelse i forhold til hvilken hylde du hører til på.

Men det er fremtidsudsigter, om laang tid, som ikke kan betale sig at bekymre sig om nu. Først og fremmest udredning, og så alt det lægelige på plads... et skridt af gangen så tager vi den hen af vejen *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer med ADHD / ADD KatrineB Alt det andet 2 13-09-2012 14:03
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension