K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 22:35   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Notat fra praktik

Jeg afsluttede jo min praktik/arbejdsprøvning i føtex en måned før tid i samråd med min sagsbehandler 30 Aug.Jeg spurgte så min jobkonsulent ang om der ikke kom nogen notat fra føtex om hvordan min praktik var gået og det men det skulle jeg så selv rette hendvendelse til føtex om og det gjorde jeg så,

først så talte jeg med ham som stod for min praktik men han mente da ikke lige at de plejede at lave nogen notat,men jeg skulle så komme ned og snakke med chefen for den afdeling som jeg var i og han gav mig så et A4 ark hvorpå der stod Katrine har været i praktik i føtex fra den dato til den og så kunne kommunen rette hendvendelse til ham hvis de skulle bruge noget mere info vh Dennis fra føtex.

Hmm så tænker jeg lige at det blev jeg da ikke meget klogere af,min chef sagde os jamen du har jo haft meget sygefdravær i din praktik jamen det da lige meget det skal da os noteres.

Er det bare mig eller er de helt galt på den i føtex og hvordan har det været i jeres praktik/arbejdsprøvning??

Vh Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 22:38   #2
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
lige nøjagtig det beviser endnu engang min opfattelse at man IKKE kan bruge alm virksomheder til arbejdsprøvning og du skal helt sikkert nu bare ud i en ny omgang arbejdsprøvning/gratis praktik for dit ophold i føtex siger jo intet om din arbejdsevne så surt show
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 22:46   #3
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Jeg afsluttede jo min praktik/arbejdsprøvning i føtex en måned før tid i samråd med min sagsbehandler 30 Aug.Jeg spurgte så min jobkonsulent ang om der ikke kom nogen notat fra føtex om hvordan min praktik var gået og det men det skulle jeg så selv rette hendvendelse til føtex om og det gjorde jeg så,

først så talte jeg med ham som stod for min praktik men han mente da ikke lige at de plejede at lave nogen notat,men jeg skulle så komme ned og snakke med chefen for den afdeling som jeg var i og han gav mig så et A4 ark hvorpå der stod Katrine har været i praktik i føtex fra den dato til den og så kunne kommunen rette hendvendelse til ham hvis de skulle bruge noget mere info vh Dennis fra føtex.

Hmm så tænker jeg lige at det blev jeg da ikke meget klogere af,min chef sagde os jamen du har jo haft meget sygefdravær i din praktik jamen det da lige meget det skal da os noteres.

Er det bare mig eller er de helt galt på den i føtex og hvordan har det været i jeres praktik/arbejdsprøvning??

Vh Katrine
Jeg ville nu selv have mig noget så inderligt frabedt, at en medarbejder uden specielle kompetencer, skulle skrive noget om hvordan min praktik var forløbet.
For mig, er det noget man gør i et samarbejde med sin jobkonsulent, hvor medarbejderen/chefen fra praktikpladsen så kan byde mundtligt ind - bl.a med fravær

Jeg har kun været i en virksomhedspraktik - men i 14 måneder; og det var helt fint
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 22:56   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja jeg vil nu heller ikke mene at føtex bare skal skrive hvad de lige husker og syntes der skal med.

Du må have en sagsbehandler der skal gå resurseprofilens afsnit igemmen med dig,hvis du har haft meget fravær vil man måske afprøve dig i en ny.

jeg har selv fået stoppet en præktik efter 3 uger,og den blev der ikke skrevet om ,og jeg afprøves 8 uger et andet sted kort tid efter.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 23:04   #5
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Ja

jeg er osse ret skuffet,hvis jeg skal ud i endnu en praktik siger jeg det som det er til min sagsbehandler at jeg ikke vil kastes rundt i diverse virksomhedder som jo bare benytter sig af den gratise arbejdskraft nej hun kan tro det bliver løgn.

Min psykriater har så anbefalet i brevet til min sagbehandler at en Neopsykologisk test ville være en god ide igen osse kaldet en arbejdsrealateret test så det håber jeg lidt på.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 23:05   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
lige nøjagtig det beviser endnu engang min opfattelse at man IKKE kan bruge alm virksomheder til arbejdsprøvning
Det kan man sagtens.
Men det kræver, at jobkonsulenten griber det rigtigt an.

Min sidste arb.prøvning foregik i en alm. virksomhed, og var etableret med hjælp fra anden aktør.

Inden start spurgte jeg konsulenten hvad jeg skulle gøre hvis jeg en dag var nødt til at gå tidligt hjem p.g.a. mine rygsmerter.
Svaret var, at så skulle jeg starte med at sige det til chefen for virksomheden og derefter ringe til konsulenten og sige det.

Så jeg var i meget tæt kontakt med konsulenten.

På grundlag af vores næsten daglige samtaler (jeg havde fri om onsdagen) og den dagbog jeg havde skrevet lavede konsulenten en super-god rapport til kommunen.
Et halvt år senere blev jeg tilkendt førtidspension.

Denne arb.prøvning, og mødet med anden aktør, er det eneste fornuftige jeg oplevede i de ca. 15 år jeg kæmpede med kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 00:06   #7
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Jeg afsluttede jo min praktik/arbejdsprøvning i føtex en måned før tid i samråd med min sagsbehandler 30 Aug.Jeg spurgte så min jobkonsulent ang om der ikke kom nogen notat fra føtex om hvordan min praktik var gået og det men det skulle jeg så selv rette hendvendelse til føtex om og det gjorde jeg så,

først så talte jeg med ham som stod for min praktik men han mente da ikke lige at de plejede at lave nogen notat,men jeg skulle så komme ned og snakke med chefen for den afdeling som jeg var i og han gav mig så et A4 ark hvorpå der stod Katrine har været i praktik i føtex fra den dato til den og så kunne kommunen rette hendvendelse til ham hvis de skulle bruge noget mere info vh Dennis fra føtex.

Hmm så tænker jeg lige at det blev jeg da ikke meget klogere af,min chef sagde os jamen du har jo haft meget sygefdravær i din praktik jamen det da lige meget det skal da os noteres.

Er det bare mig eller er de helt galt på den i føtex og hvordan har det været i jeres praktik/arbejdsprøvning??

Vh Katrine
Gå ned i Føtex igen. Sig at du gerne vil have skriftligt udsagn om i hvilken periode du har været der i praktik, med en bemærkning om hvordan afd. lederen syntes du har udført dit arb. og en bemærkning om, at du har haft meget sygefravær.

Ps. Det er ikke Føtex der skal skrive raport om praktik. Normalt er, at du har en samtale med jobkonsulent før start. At jobkonsulent med dig sætter dato på møder med ham under forløbet.

At jobkonsulent skriver raport ud fra hvad du fortæller, hvad jobkonsulent mener. Og et par gange deltager virksomheds afd. leder i møderne, hvor han / hun fortæller hvordan det går med dig og din arb. evne.

Til sidst laver job. konsulent en raport om dig, dit arb. og dit praktikforløb .

Du og job. konsulent gennemgår det der er skrevet, og har man kommentarer, tilføjes de.

Man får derefter udleveret en kopi af den samlede raport.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 00:33   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er noget møj når og hvis man melder sig syg i en arbejdsprøvning....

Det ender som regel bare med at man skal ud i en ny....da kommunen jo er forpligtiget til at finde ud af ens arbejdsevne....og det kan man ikke med folk der ikke møder op til afprøvningen...

Så når og hvis man skal i en arbejdsprøvning...så bør man forlange at det bliver i en som man kan klare....uden at man skal melde sig syg...

Det vil ihvertfald være den hurtigste vej til at finde ud af ens arbejdsevne...

Som vovse skriver....så skal jobcenteret bare gribe det rigtigt an...og få forklaret afprøvningsstedet hvad det er de skal skrive ned og holde øje med...

Samtidig er det super vigtigt at man selv skriver dagbog....så man selv har hele dokumentationen....også i tilfælde af at der er uoverensstemmelser...

Dagbog bør mindst indeholde....

Tiden man har været der...tid kommet....tid gået...

Hvad man har lavet der...

Hvis der er ting man ikke kan der....

Specielle hensyn der skal tages..

Evt smerter...evt medicin man er nødt til at tage ud over det man plejer osv osv....

Mange vil ikke skrive om tiden derhjemme....da de mener det ikke rager kommunen....men det er faktisk en god ide....ang hvilken indflydelse jobbet har på en efter jobbet...

Man kan evt dele dagbogen op i to....så den ene handler om jobbet og den anden om privatlivet...feks hvis jobbet udmatter en så meget så man ikke kan nogle ting osv osv osv...

Man bør ikke skrive en afhandling om hver dag men derimod holde det så kort som overhoved muligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 03:35   #9
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Jeg var i praktik i en alm. virksomhed. Undervejs i forløbet på 13 uger var der 2 møder med jobkonsulenten + min chef. Jeg skrev dagbog undervejs som jeg sendte til jobkonsulenten og SB. Resultatet blev en alenlang rapport. 4 md. efter praktikken blev jeg tilkendt pension.
Såeh...Sådan kan det også gå.
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 08:24   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Så vil jeg bare lige tilføje ,det med at møde op helst hver dag.

Min sidste arbejdsprøvning ,mødte jeg op hver dag ,jeg sappede rundt i mine arbejdsopgaver fordi jeg ikke kunne holde til at gøre tingene færdige,jeg havde mange dage hvor jeg nærmest tude hjem i bussen fordi jeg havde så mange smerter,både sagsbehandler og jobkonsulent viste det-men trude jo med at jeg jo ikke var der mange timer så der var ikke meget at vudere på.

Så jeg holdt ud på eks smertestillende,og ved enlig ikke at lave ret meget ,side 10-15 20 min før jeg skulle gå så jeg orkede at gå der fra efter 2½ time.

resutatet var der slet ingen grund til at søge en pension for du har jo været der fuld tid som aftalt,så det kan både være godt og ondt,bare at møde op .

Efter følgende blev der så og sige ikke skrevet noget om arbejdsevnen,alt hvad jeg sagde var irelevant,som sagsbehandleren sagde Pension er udelukket og vi skal jo gerne sørge for at du stadig kan få din ydelse og derfor også skal kunne stå til rådighed for et flex job.

Måske det bliver anderledes med de nye regler nu man skal slæbes afsted til få timer ,for mig ville det være mere udholdeligt,jeg vil da igen forlange en fri dag midt på ugen.

Jeg håber du får du som du vil.og ellers pras selv på med at få lavet den neopsykologiske test hvis de skøjter hend over det forslag.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vigtigt læs om det hemmelige notat ang fleks Hejdien Politik og Samfund 3 27-06-2012 10:20
Ang praktik jyttels Alt det andet 3 23-07-2011 10:54
Praktik jyttels Alt det andet 2 05-07-2011 12:57
ang praktik maltheemily Spørgsmål ang fleksjob 1 03-02-2011 15:57
notat fra Odense - sociallægers rolle lena Lægekonsulenternes Rolle 21 21-08-2008 14:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension