K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2014, 09:49   #1
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Møde med udbetaling danmark...

Min søn er førtidspensionist, og lider slemt af skizofreni. Han har forfærdelige paranoide forfølgelses illusioner, hører stemmer osv..
Pga fornemmelsen af at være forfulgt, ved jeg at han har været "stukket af" fra danmark i perioder, til asien, hvor han har gemt sig i et par mnd, og fået samlet tankerne.. Samlet set nok 4-5 mnd inden for de sidste 12 mnd.
Han må lovligt ikke opholde sig i udlandet, så lang tid, og udbetaling danmark har derfor kontaktet mig, med henblik på at spørge ang min søns overførsler til udlandet, og om hvorfor han sender penge ud af dk hver mnd.. Jeg vidste ikke hvordan jeg skulle forholde mig til denne overraskelse af et tlf opkald, så oplyste intet. De sender nu et brev ang ?? muligvis et møde eller lign, hvor han (min søn) skal forklare hvem hvad og hvorfor, kan jeg forstille mig..
Er dette noget de kunne finde på at tage hans pension fra ham pga..?
Jeg spørger fordi at mødet alene vil knække ham 100%, da han er meget nervøst anlagt. Specielt overfor "staten". Størstedelen af hans illusioner er and efterrtningstjenesten/pet forfølger ham .. Forstår ikke det hele han forklarer når han er i psykose.. Og ydermere hvis hans pension ryger, kommer den jo aldrig retur, da det jo er umuligt at få nogen form for hjælp i dag med de konstante strammelser der er..

Mvh en meget nervøs mor!
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 10:12   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det drejer sig om at man gerne må rejse på ferie i udlandet.. også af flere gange, men at man skal give udbetaling danmark besked om det..

Når de kontakter ham, er det fordi han ikke har meddelt det som han skal.

Hvis man rejser mere end 2 mdr, skal man give besked når man rejser ud, og man skal give besked om hjemrejsedato, og kender man den ikke på forhånd, kan man blot skrive og give besked om den når man er kommet hjem.

Og de skal finde ud af om han har bopæl i danmark eller bor i asien, da det påvirker beløbets størrelse.

Så på det møde skal han medbringe pas, så han kan bevise at han ikke sammenlagt har været ude af landet mere end 6 mdr ud af de sidste 12 mdr... samt bevis på at han stadig har fast bopæl her i landet, huslejekontrakt eller den slags.

Når grunden til at han rejser er sådan lidt akut af og til, og han har svært ved kontakten, kan I måske fremover lave en aftale om at du ordner det med at give udbetaling danmark besked.. det behøver bare at være pr brev.

https://www.borger.dk/Sider/Internat...andsrejse.aspx
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 14-06-2014 kl. 10:15.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 10:14   #3
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Mange tak for hurtigt svar;-)
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 10:18   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker roligt at I kan slappe af, men at I bare fremover skal give besked..

Har du kontakt med ham når han er så langt væk.. ved at der er mange facebook-lokal-grupper for byer osv i asien, hvor man kan følge med og evt efterlyse folk hvis man ikke har hørt fra dem et stykke tid.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 10:30   #5
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Tænker roligt at I kan slappe af, men at I bare fremover skal give besked..

Har du kontakt med ham når han er så langt væk.. ved at der er mange facebook-lokal-grupper for byer osv i asien, hvor man kan følge med og evt efterlyse folk hvis man ikke har hørt fra dem et stykke tid.
Nej ingen kontakt udover tlf nr ;-) Men vil undersøge ang de facebook grupper du nævner.
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 10:45   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Måske du kan lave en aftale med din søn om at du får fuldmagt (er partsrepræsentant) til at handle ifht Udbetalingsdanmark.

Så kan du give dem besked hver gang han rejser, kommer hjem og deres breve til ham vil komme til dig istedet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 12:35   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Måske du kan lave en aftale med din søn om at du får fuldmagt (er partsrepræsentant) til at handle ifht Udbetalingsdanmark.

Så kan du give dem besked hver gang han rejser, kommer hjem og deres breve til ham vil komme til dig istedet
Er du sikker på man kan det i økonomiske forhold, når der ikke er tale om værgemål.
Man kan selvfølgelig altid handle på fuldmagt, men direkte som partsræpræsentant uden at være værge, hmm...

Iøvrigt ville jeg aldrig gå ind og lave en aftale med en så paranoid person om at handle på dennes vegne... umiddelbart lyder det let og simpelt, men man skal også lige tænke over at man skal have et vist forhold og alliance i fremtiden.
Alt kontakt kan meget let mistes hvis det paranoide pludselig rettes mod en.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 23:18   #8
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
det er sku sørgeligt at se hvordan danmark er blevet i kan jo takke folketinge for at de skal have travlt med hvad folk må og ikke må .

jeg synes det er absurd der forskel på den nye pension ordning .

jeg må f.eks godt tage afsted flere måneder jeg har den gamle ordningen med den mellemste før 2003
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 00:18   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det gælder skam alle pensionister der rejser mere end to mdr til østen.. også folkepensionister.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 02:18   #10
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det gælder skam alle pensionister der rejser mere end to mdr til østen.. også folkepensionister.
jeg kan sagtens rejse 5 måneder uden at melde det .
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension