K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2013, 21:07   #1
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
ikke kommet videre

Nå men kom ikke rigtig videre igår da jeg var over ved min speciallæge, jeg havde en veninde med, som jeg stoler på og har været igennem hele møllen inden hun fik ftp, og hun talte virkelig min sag både med mulighed for at komme på ftp og den seddel om at tage varige skade ved aktivering, men der skete ikke rigtig noget andet end han selvfølgelig sagde i hans diktafon at chancen for at vende tilbage til arbejdsmarked nogensinde er urealistisk, og at de diagnoser jeg har er kroniske!!

Så hvordan kommer man videre derfra? Min veninde følte ikke rigtig at han gad at lytte til det hun havde at sige, og vil indrømme at hun har ret, sagde oz til ham at jeg jo aldrig får et tåeligt liv, når kommune/jobcenter altid vil ånde i mig nakken, og så længe jeg ikke får fred, ja så forværre de det for mig.

Bare jeg får et brev som har noget med det offenlige at gøre så går jeg fuldstændig i selvsving, og alt det arbejde jeg har haft med mig selv, går tabt!! takket være kommunen/jobcenteret.

Det lyder måske som om at jeg for alt i verden ikke vil ud i aktivering, men sådan er det ikke, har jeg vist oz nævnt før, men jeg skal ned til min egen læge og udfylde en erklæring fra ja kommunen, samt til samtale i jobbutikken senere. Min veninde tager med ned til lægen, for hun er træt af på mine vegne at der ikke sker noget. Og at jeg ikke får den ro som begge læger snakker om, min egen læge har heldigvis sygemeldt mig, og er kommet i match 3, men hvad hjælper det, hvis de alligevel vælger at ignorere det.

Jeg afl. også det papir med aktindsigt imorgen, der har nemlig ikke været andet end problemer på problemer. Så det er ligesom skubbet i baggrunden, men nu skal det sgu være.

Så tænker jeg, som min veninde også siger, at vi må tage fat i min egen læge, og så må han snakke med speciallægen om at få den seddel ang. varige skade for vi kunne ikke få det.

Hvad siger i om det? undskyld den lange smøre??
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 13:02   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg tror ikke umiddelbart en læge vil kunne skrive at man tager varig skade af en aktivering, og i så fald kunne kommunen bruge den som afslag til af din arbejdsevne ikke er afprøvet og dermed foreligger der ikke et retsvisende billede af denne.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 13:15   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når speciallægen ikke ville skrive at du ville tage varig skade af aktivering/afprøvning, er det jo nok fordi han ikke mener det.. og så er der ingen der kan få ham til at skrive det.

Men måske vil han gerne skrive hvilke skånehensyn der skal tages i en aktivering/afprøvning...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 22:48   #4
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Han siger selv at mine chancer for at komme tilbage på arbejdsmarked er urealistiske, men ved ikke om det er skrevet nogle steder.

Idag var jeg nede til møde ang. fremtid på kontanthjælp, og hende sb som jeg har fået er rigtig sød, men hendes vejl. er en rigtig sæk, hun sagde bare til mig at jeg var for ung til at melde mig ud af arbejdsmarkedet, men læg mærke til det er jo ikke mig, men speciallægen, som kom med de ord.

Nej han vil nok ikke skrive det med varige skade, men det er der så ikke noget at gøre ved, ved bare at fred er ikke noget som jeg får nogensinde, er efterhånden er nervøst vrag, som slet ikke kan finde hvile.

Min sb vil lade mig få ro i noget tid, men det eneste jeg tænker på er, jamen hvornår vil de presse mig ud i noget jeg ikke kan klare mentalt, har jo allerede angst for at være ude for min lejlighed. Det hænger jo ikke sammen!! Men det er det samme hele tiden, den onde cirkel, som jeg aldrig kommer ud af takket være den rådne kommune samt jobcenter.

Det er ikke fordi jeg ikke vil, men det er fordi jeg ikke kan

desuden har jeg sagt til min sb at hun bare kan bede om en skriftlig udtagelse fra speciallægen, så må vi så se derfra, men hun vil ihvertfald gøre det.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 09:23   #5
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Tænkte at jeg hellere må holde mig til denne tråd, ved ikke om jeg burde have startet en ny tråd.

Nå men da jeg ikke har noget skriftligt omkring mine diagnoser eller, alt det som ham(speciallægen jeg går ved) siger, så har jeg bedt både min egen læge og min sagsbehandler, om at sende mig alt det de får fra Peter K Østergaard, som han hedder. Han er egentligt flink nok, men føler ikke altid at han rigtig lytter til mig. Men det er måske bare mig, der har den følelse jeg har.

Nå men jeg har et par gange haft mulighed for at tage en med, enten min ekskone, min tidligere mentor, eller en god veninde, som også har været der og støttet mig, samt hjulpet mig med at huske de emner, som der skulle snakkes om.Det seneste var brev til min sagsbehandler omkring mig og at jeg tager varige skade af aktivering(det skal siges at jeg er sygemeldt på kontanthjælp fra den 1/5. Men havde også regnet med at det var den vej, det ville gå, da jeg ikke kunne klare den udd. de tvang mig på, fordi de mente at det kunne jeg sagtens, så tænkte jeg okay jeg har siddet her og talt for døve øre.

Nå men det var dengang. Her for et par dage siden fik jeg så et brev fra min speciallæge, som beskriver min tilstand, og det at vende tilbage til arbejdsmarkedet er urealistisk, samt at jeg skal have ro og fred, for at få et tåelig tilværelse.Så de jobcenteret få den ja de kan. De sidder og snakker om Flex og alt muligt ****, men de glemmer hele tiden at jeg har angst, og helst trækker mig langt væk fra andre, så meget som muligt!! plus jeg slås med rigtig meget, ligesom andre både herinde og derude i samfundet.

Nu er spørgsmålet, skal min sagsbehandler ikke rette sig efter det speciallægen skriver, eller må hun gerne ignorer det brev han har skrevet? De har jo en tendens til at sidde og bedømme en, og vurdere at man sagtens kan det ene og det andet, men de er jo ikke læge eller speciallæge så når alt kommer til alt, så har de ikke uddannelse til at sidde og vurdere en på den måde, hvad man kan klare og ikke klare.

Og hvad med deres lægekonsulent, har hørt at de bare skriver noget til jobcenterets fordel.

Kan se at der er nogle fejl i mit oplæg, det er jeg ked af, men håber at i ved, hvad jeg mener alligevel. Skal lige siges at jeg er sygemeldt på kontanthjælp og i match 3, men det bliver jo lavet om, til at alle kommer i samme bås, syg eller ej!! Jeg fik ikke den seddel med varige skade, men det går nok da jeg har den anden.

Håber bare at de ikke ignorer den seddel han har skrevet.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 15:14   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Uha, syntes at du roder alt for meget rundt med lægen/lægerne på egen hånd. Det skal du kun hvis du har brug for behandling men ikke i forbindelse med afklaring i kommunen.

Lægerne har som sådan ikke nogen direkte indflydelse på din situation. Det er din sagsbehandler der skal tage fat i din læge for at afklare om hvorvidt du kan deltage i det der står for døren, hvis der altså er tvivl herom.

Det er din sagsbehandler du skal "køre på" i forhold til en afklaring. Jeg kender ikke til reglerne under kontanthjælp, men din læge kan ikke dirigere din situation ved kommunen, det er kun din sagsbehandler der kan dette..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 16:10   #7
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Det er kun fordi jeg ikke har haft noget på skrift fra speciallægen som jeg går ved, det er derfor det er rart for mig, at have mine diagnoser samt det med min fremtid, så min sagsbehandler og hendes vejl. ikke bare tror at jeg sidder og fylder dem med løgn.

Ved godt at det er op til sagsbehandleren om, hvad der skal ske med mig. Det der er det værste ved det, er at hun/de ville vurdere mig til noget, som jeg slet ikke kan holde til, det er blevet gjort så mange gange før. Har bare ikke brug for flere nederlag.

Har bedt min sagsbehandler om at bede speciallægen om en udtagelse på skrift om mig, så ved ikke om de har fået den. Men får en kopi(skal jo have alt på skrift) det er vigtigt for mig, og det samme gør min læge.

Nå men måske roder jeg rundt i det men jeg kan heller ikke rigtig finde ud af det mere, det er vildt forvirrende, den ene siger noget, men den anden siger noget helt andet, så står man bare der, øh kan i blive enige for det gælder min fremtid.

Speciallæge har ikke sagt at sådan skal det være i brevet han vurdere bare ud fra hans mening, ikke at det skal være som han siger. Nu må jeg se hvad det bliver til. Men ihvertfald rart at få noget på skrift.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 17:01   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er rigtigt mange af os der ville/gerne vil kontakte diverse læger for at få dem til at sende diverse rapporter om dit og dat omkring os, men det nytter nada, da det hele skal gå den anden vej. Så indtil du lærer KUN at kommunikere via din sagsbehandler når din sag ikke længere end her...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 17:33   #9
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Jeg vil ikke foretage mig mere, for du har mere styr på det end jeg men tak for det, så ved jeg, hvad jeg ikke skal gøre.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 17:57   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det ved jeg ski ikke om jeg har, men du er i din gode ret til at bede om en afklaring, for alle borgere her i DK har ret til et forsørgelsesgrundlag og det har man ikke når man er på kh.

Jeg røg selv ud af sdp. i 2007 og kæmpede indtil primo i år for forsørgelses grundlag, men netop på dette grundlag.

Du skal til at gå din sagsbehandler på klingen, anmod om afklaring, hvad der skal ske med dig og hvor du skal være fremover!! De må vel have angivet noget?

Jeg havde da også sagsbehandlere der ikke ville mig noget, men du må jo kæmpe videre, for det nytter jo ikke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er jeg også kommet på K10 Østergaard Din historie 1 06-08-2013 18:54
Hvordan kommer jeg videre, når arbejdsprøvning ikke er en mulighed pt.??? Gekko Alt det andet 7 23-08-2011 15:38
er der kommet nye regler jeg ikke har hørt om før !!! mijanse Spørgsmål ang fleksjob 12 13-10-2009 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension